Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozrząd i pasek wielorowkowy Hondy Civic 1.7 CTDi 2001-2005 – wymienione części.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rozrząd i pasek wielorowkowy Hondy Civic 1.7 CTDi 2001-2005 – wymienione części.

    Rozrząd 1.7 CTDI - części po wymianie

    Dokonałem wymiany rozrządu w Civic 1.7CTDi
    rok 2002 przebieg 145114km. (przypominam interwal wymiany 150tys lub 10 lat w zależności co nastąpi pierwsze).

    Miałem kilka wątpliwości przed zakupem części z uwagi na niejednoznaczne wymiary rolek na aukcjach internetowych a także w informacjach sklepach auto-moto.

    Części jakie kupiłem to:
    Pasek Continental CT1078 (129 zębów)
    Rolka napinająca Ruville (Nr katalogowy 55344)
    Rolka prowadząca INA (Nr katalogowy 532050410); (Nr katalogowy w/g Ruville 55368)

    Zestaw sfotografowałem tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...awdzenie/page2

    I taki zestaw się zgadza z wymiarami oryginału i pasuje na 100%.

    IMG_6990.jpg

    pyt. do sprzedawcy: dlaczego dostałem INA w pudełku Ruvilla?
    Co do firmy INA to jest to to samo co RUVILE. Obie te firmy tylko pakują części w swoje pudełka. Są to te same produkty. Jeśli zamówi Pan 2 rolki które zamieniają się wzajemnie z ruvilla i ina to będzie to ten sam produkt. tu pokazane jak INA wygląda w podobnym wątku: Link: Rozrząd - sprawdzenie https://www.civicforum.pl/showthread...awdzenie/page2


    Po wymianie rozrządu porównałem i zmierzyłem zwrócone mi części i dokonałem również organoleptycznych oględzin:

    Pasek – oryginalny ISUZU Nr katalogowy: 8972271920 / 129RU25 tj: 129 zębów, 25mm szerokość paska.
    To jest dokładnie Numer katalogowy PASKA 8-97227-192.0 OPEL który podałem w liście pasków, Post nr 10, tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...�d-sprawdzenie
    Pasek bez żadnych uszkodzeń, uszczerbień zębów, czy wytartych zębów, można powiedzieć nie widać różnicy z nowym po 10 latach, nie ma bocznych przetarć, lekko ubrudzony pyłem w kolorze brunatnym.
    FOTO:
    IMG_6968.jpg


    Rolka napinająca: żadnych luzów nieco pordzewiała, pisze na niej: Made in Japan / NTN / 6007LH. Rozmiary średnica 65mm szerokość 28mm.
    Rolka prowadząca: żadnych luzów nieco pordzewiała, pisze na niej Made nn Japan / NTN / 6004LU. Rozmiary średnica 65mm szerokość 30mm, (z uwagi na wyoblenie jednego boku).
    FOTO:
    IMG_6977.jpg IMG_6974.jpg


    Co do moich uwag, części które kupiłem nie są gorsze od fabrycznych, więcej nawet, rolka prowadząca INA jest zdecydowanie lepiej wykonana niż fabryczna bardziej przypomina pełne łożysko niż dziwne wykonanie fabryczne.

    Cena jaka wyszła za te operacje wymiany rozrządu w ASO to 240zł
    Części kupiłem tu https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-i-innych
    CDN na kolejnym wpisie...
    Last edited by rambo7; 20-08-2013, 13:46. Powód: edit
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Rolki Mikro i Pasek wielorowkowy.

    CDN...
    Dalsze uwagi,
    Rozmawiając z mechanikiem ASO (doświadczenie 20 lat robił wszystkie moje hondy które posiadałem) powiedziałem mu o tym że zimą lub wilgotnym zimnym porankiem po uruchomieniu silnika (ten pracuje na wolnych a ja wycieram szyby) słyszę jak z pod maski słychać w rytm pracy silnika rytmiczny jazgot identyczny jak skrzypienie łańcucha rowerowego gdy pordzewieje – każdy chyba taki dźwięk słyszał) to trwa dopóki mi się silnik nie zagrzeje i jazgot znika, - mówię mu że nie wiem które ale na bank któreś z łożysk po których lata pasek wielorowkowy.

    Podczas rozbiórki okazało się że ślicznie jazgoczą 2 łożyska w Rolkach paska wielorowkowego:
    FOTO:
    rolki napinacza wielorowkowego1a.JPG
    Te rolki zalecił mi wymienić, co tez uczyniłem (udało mi się kupić je w 30 min aso mi zadzwoniło że takich na stanie nie posiada) i tak:
    Rolki na pierwszy rzut wydają się identyczne – jednak tak nie jest !!!
    mają różne średnice (szerokość mają tą samą 26mm) Rolki złożone są z dwóch znitowanych ze sobą blach (widać w środku rowek).
    Większa Rolka średnica 76mm, oraz ma wmontowaną śrubę,
    Mniejsza Rolka średnica 70mm, i nie posiada śruby,
    FOTO:
    IMG_6956a.jpg IMG_6953.jpg

    Kupiłem też od razu pasek wielorowkowy, sprzedawca mi sprzedał BOSCH 6PK1580 jednak okazał się za krótki właściwy to 6PK1620 (1620mm) tym razem poprosiłem o Made In Japan firmy Bando odporniejszy na wysoką temperaturę i olejowe zabrudzenia.
    FOTO:
    IMG_6993.jpg IMG_6994.jpg


    ____________

    Podsumowanie: generalnie jestem zadowolony z podjętych decyzji z jedną uwagą, sprawdziłbym w Serwisie Opla czy mają taki dokładnie pasek ISUZU 8-97227-192.0 OPEL jeśli by się okazało że tak, że jest on identyczny z tym który zdjąłem to taki właśnie bym kupił.
    Last edited by rambo7; 14-06-2012, 08:50. Powód: foto edit
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Edit:
      W pierwszym rzędzie pokażę jak wygląda pasek wielorowkowy po przebiegu ponad 145tys. km jak dla mnie spokojnie kolejne 100tys mógłby polatać.
      Różnie paski wielorowkowe wyglądają generalnie mają nacięcia poprzeczne, spękania, czy strzępiące się frędzle bokami, wyślizgane rowki wręcz przypalone. Pierwsze widzę by pasek po takim przebiegu i prawie 10 latach tak wyglądał.

      Foto:
      IMG_7017.jpg IMG_7016.jpg IMG_7019.jpg IMG_7020.jpg


      __________________________________________________ _______
      Edit:
      Zamieszczone przez Frenk15
      Z tego co wiem to taki zestaw rozrządu ma wytrzymałość 60kkm a nie 150kkm jak oryginał.
      60tys? - tak słyszałem również, ale na silniku WV.
      ... nie wiem? w książce nic na ten temat nie pisze, w każdym razie możesz robić co chcesz, (wiesz ja, ogólnie na auto po Tobie nie chciałbym trafić ) mój przez najbliższe 10 lat (jak dożyje) lub 150tys km (których pewnie nie zrobię) jeździć będzie na tym rozrządzie co założyłem i zakładam że ten element już mechanika nie zobaczy.

      Zamieszczone przez Frenk15
      Jakie te rolki napinacza i ile kosztowały?
      Jaki jest smar łożysk w środku po zdjęciu osłonek, czy smar jest jasny, zaciemniony zaschły?
      rozumiem że pytanie o rolki paska wielorowkowego?
      80zł i 90zł nie znam nazwy.
      Nie zdejmowałem osłonek nie demolowałem ich by zobaczyć co w środku, łożyska pracują jak nowe, tzn, na tyle ile można to ocenić kręcąc w rękach, nie posiadają luzów, rolka ze śrubą ma wyczuwalny delikatny mimośrodowy "szeleset" podczas kręcenia, lecz to związane jest z tym pordzewiałym deklem przy śrubie (obciera nie po całym obwodzie a tylko w miejscu np na godz. 12stej, podczas kręcenia delikatnie co obrót, zykkk, zyyyyk, zyyyyk, więc nie łożysko bo tak łożyska nie rzężą).
      Last edited by rambo7; 21-05-2012, 20:19. Powód: uzupełnienie
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        wiesz ja, ogólnie na auto po Tobie nie chciałbym trafić (:
        Tej opinii nie bardzo rozumie. jest niepotrzebna i emocjonalna.
        Myślę że stan techniczny mojego samochodu po poprawieniu partactwa fabryki i konstruktorów jest lepszy od większości egzemplarzy tego modelu.
        A zresztą nasze bezpieczeństwo na drodze zależy nie tylko od stanu naszego samochodu ale od stanu innych samochodów na drodze szczególnie tych jadących z naprzeciwka ale nie będę się więcej rozpisywał czyjego samochodów nie chciał bym spotkać na drodze

        Po pasku niewiele widać wygląda dobrze, ale ciekawe było by zobaczyć jak wyglądają kola pasowe szczególnie alternatora i koło na wale.
        Niestety na tych paskach nie piszą daty produkcji ani na pasku rozrządu ani na pasku wieloklinowym, po numerze seryjnym ciężko odczytać datę.
        Last edited by Frenk15; 21-05-2012, 21:13.

        Comment


        • #5
          tak owszem, nie chciałem tego pisać ale napisałem, ale z przekorą bardziej a nie jako przytyk już się przyzwyczaiłem , ale nikt tak jak Ty, nie poddaje w wątpliwość wielu moich opinii, czy podjętych przeze mnie decyzji w wielu kwestiach w tym samochodzie. Sam o tym co zrobiłeś w swoim piszesz rzadko, jednak ja Twoje zasługi pamiętam np. odnoście "skrzypiącego" pedału sprzęgła.
          W pozostałych kwestiach masz rację, niestety nie ma jak sie dowiedzieć o dacie produkcji czy przydatności, ale jest element który posiadał datę przydatności do użycia był pasek rozrządu firmy Continental za pewne na ciężar istoty/wagi tego elementu, sami sprawdźcie jak ktoś będzie kupował pasek czy ma na mim jak pokazałem na foto wyżej, datę przydatności do użycia, (np czy posiadają: Gates, czy Opel oryg?.
          Last edited by rambo7; 22-05-2012, 07:08. Powód: pogrubienie czcionki.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            I jeszcze w sprawie rolko prowadzącej INA.
            Rolka jest solidniejsza ma większe łożysko ale według mnie sprawa nie jest banalna, oryginalna rolka tłoczona z blachy prawdopodobnie sprężynowej ma pewną sprężystość dzięki temu podczas pracy układu np: zmian oporu pompy oleju przy przyspieszaniu. Element sprężysty rolki może brać na siebie zmiany naprężenia paska, w przypadku pełnej rolki w układzie nie będzie żadnego elementu sprężystego utrzymującego napięcie paska i po prostu pasek będzie podlegał przeciążeniu.
            Oczywiście w przypadku zbytniego napięcia paska oryginalna rolka zawodzi, dochodzi do zerwania elementu sprężystego pierścienia, ale jak widać w twoim przypadku spełniła zadanie bez zarzutu.

            Oryginał Honda silnik 4EE2: Producent zaleca wymianę co 10lat albo 150kkm
            pasek 14400-PLZ-D00 31.4Euro*4.35zł*1.23 =168zł
            napinacz 14530-PLZ-D00 33,3Euro*4.35zł*1.23 =178zł
            rolka 14520-PLZ-D00 22,5Euro*4.35zł*1.23 =120zł
            ------------------------------------------razem 466zł

            Oryginał Opel silnik Z 17 DTH: Producent zaleca wymianę co 10lat albo 90kkm
            Zestaw:
            GM# 93196788
            16 06 360
            GR.007.244

            Pasek 129RU25 GM 93192783 56 36 106 MADE IN JAPAN
            Rolka, R Napinająca ?

            Rolka prowadząca jest pełna na pełnym łożysku.
            Na allegro była aukcja można kupić oryginalny rozrząd opla za 520zł stąd dane.
            W serwisie Opla cena 747zł -770zł można wytargować rabat 10% wtedy cena 672zł

            Data produkcji przemawia za paskiem Contitech.
            Jak ja kupowałem trzy lata temu w serwisie Hondy sam pasek 155zł to do paska byłą dołączona kartka z przesyłką z magazynu w Niemczech i na tej kartce data wydania z magazynu ale na pasku ani na folii opakowania nie ma daty.
            Last edited by Frenk15; 23-05-2012, 20:58.

            Comment

            Working...
            X