Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z lewarkiem zmiany biegów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nie będę pisał: "a nie mówiłem..." bo nie wypada W sumie dobrze, że tylko poduszka a nie skrzynia. Minus taki, że nowa to tylko w ASO a używki raczej niepewne. Popytaj w innych ASO bo ceny mogą się różnić.

    Comment


    • #17
      Dzwoniłem do Aso w Wawie i dokładnie ta sama cena. https://www.hdmot.pl/index.php?d=pro...80&zapytanie=1 tu znalazłem za 320zł ,ale nie wiem jak z dostępnością czekam aż mi odpiszą.

      w hdmot poduszka niedostępna ,więc kupiłem oem za 399zł +wysyłka.
      Tak wygląda poducha po wyjeciu.Odkręcamy 3 śruby i 4 środkową odkrecamy śrube ,a nie nakrętkę bo ma ona zabezpieczenie i trzeba odkręcić śrube. https://www.youtube.com/watch?v=yi8YYnt1BWY
      Silnik nie opadł nawet o milimetr
      Last edited by rambo7; 17-04-2012, 13:43. Powód: łączymy po sobie

      Comment


      • #18
        szkoda że nie zrobiłeś fotek jak sie dobierałeś do tego , jest opis, ok, swoją drogą nieźle pękła!
        Daj znać co z "ruszającą się wajchą" podczas jazdy?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Jutro będę wkładał nową to może nakręcę krótki film jak da rade ,a jak nie to foty zrobię .Ale w sumie tam nie ma jakiejś filozofii dużej Trzeba miec tylko w miare dobre klucze i nie ma problemu z wymianą choć dostęp nie jest idealny.

          Edit:
          Poduszka wymieniona ,a biegi nadal latają (tylko na 4 biegu ,na pozostałych jest idealnie) zdjąłem filtr powietrza i ruszałem linkami ,a braciak patrzył i na każdym jednym biegu jest dokładnie taki sam luz jak na 4rce,a gałka rusza się tylko na 4 biegu.Ma ktoś jakiś pomysł?Patrzyliśmy też tylną poduszkę i wygląda na całą......
          PS.Mam klika zdjęć ,ale wrzucę je w wolnym czasie....
          Last edited by rambo7; 19-04-2012, 08:30. Powód: Edit /

          Comment


          • #20
            Witaj.
            Pomysł to ja mam, ale mało atrakcyjny. Synchronizator w skrzyni. To prawdopodobne, jeśli efekt jaki widzimy pojawia się tylko na tym jednym biegu i nie jest trwały. Tak jakby 4 "nie zaskakiwała" płynnie ale jednak skutecznie. Ten brak płynności mógłby powodować chwilowe drgania przenoszone aż na lewarek. Kiedy już koła zębate się sprzęgną wszystko powinno się uspokoić. To daleki strzał ale po Twoich wstępnych ustaleniach nie mam innego pomysłu na teraz.
            Jeśli jednak jedziesz na 4-ce dłuższy już czas i to trwa, tzn. każde dodanie czy odjęcie "gazu" tak wygląda, to pomysł do kosza.
            Wtedy jeszcze sypiące się łożysko w skrzyni. Stabilizuje się przy określonej prędkości obrotowej wałka ale zmiana powoduje, że " wariuje" aż do ponownej stabilizacji. Potem zmiana warunków, drgania, stabilizacja i tak ciągle na 4.To po chwilowej refleksji na temat potencjalnych przyczyn.
            Zaznaczam, nie chcę mieć racji
            Pzdr.
            Last edited by syriuszteam; 18-04-2012, 22:12. Powód: uzupełnienie

            Comment


            • #21
              już się coś wyjaśniło :-( To ze tak 4 skakała i 2 dni wcześniej zaczęły mi jakoś się dziwnie zmieniać biegi (dlatego pomyślałem o.zmianie oleju w skrzyni) to był początek końca skrzyni chyba... Pojechałem godzinke temu na miasto i w pewnym momencie nie mogłem wrzucić żadnego biegu. udało mi się w końcu wrzucić 2 jke i wróciłem jakoś do domu.Na zgaszonym aucie też nie można wrzucić biegu. tylko wsteczny i piątka jakoś wchodzi ,ale z dużym oporem . Zjadłem filtr powietrza i linki od skrzyni i też ciężko wchodzą strasznie. Czy może to być wybierak ,który jest na skrzyni ? czy raczej sama skrzynia ?

              Comment


              • #22
                Cześć.
                Gdyby nie wcześniejsze perypetie ze "skaczącym" lewarkiem, to z małym prawdopodobieństwem ale można by podejrzewać, że coś z wybierakiem. Ale to znowu jak z "inteligentną" poduszką, która miała rozpoznawać tylko 4 bieg czym mnie potwornie zaskoczyła. Mało prawdopodobne takie etapowe uszkodzenie wybieraka zaczynające się jak u Ciebie. Obstawiam niestety agonię skrzyni.
                Nie polecam prób dalszej eksploatacji, bo nawet regeneracja nie będzie mozliwa.
                Pzdr.

                Comment


                • #23
                  Juz wymieniłem skrzynie.Niestety skaczący lewarek to był początek końca skrzyni biegów

                  Comment

                  Working...
                  X