Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z lewarkiem zmiany biegów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z lewarkiem zmiany biegów

    Witam.Mam taki problemodczas jazdy na czwartym biegu(i tylko na czwartym) podczas wciśnięcia pedału gazu lewarek zmiany biegów idzie gwałtownie do dołu(na około1-2cm) a podczas puszczenia skacze o tyle samo do góry.... Co o tym myślicie? Postaram sie jutro nagrać filmik jak to wygląda.

  • #2
    Ja to myślę, że pasowało by obejrzeć poduszki mocowania skrzyni biegów i silnika. Chyba większość to od spodu tylko widać.

    Comment


    • #3
      Patrzyłem poduszki i wydaja się OK.Zreszta jakby była poduszka to na każdym biegu tak by było a nie tylko na 4 ...??? Tak to wygląda:

      Comment


      • #4
        nie ma co sie przejmować, to jest normalne, naprężenia w dieslu są spore i tak ma być. Jak położysz rękę na lewaku i będziesz na każdym biegu dodawał / puszczał gaz to wyczujesz to samo.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Niestety na innych biegach tego nie czuć wcale ;/ Tylko i wyłącznie 4 bieg .Ciężko samemu wymienić poduszki silnika?

          Comment


          • #6
            no a jeśli wymienisz poduszki silnika a efektu nie zgubisz to... co wtedy wymienisz ? czy to naprawdę w czymś przeszkadza? tłucze się coś? głośniej chodzi ? coś się dzieje szczególnego? - nic nie piszesz. O ile sobie przypominam to u mnie jest tak samo ale nigdy nie przyłożyłem do tego uwagi z powodu braku wyraźnych "znaków" od samochodu, typu: rzęcholenie, tłucznie, etc. ja gapie sie na drogę nie na drążek

            Edit:
            oooooooooo.... sorry... obejrzałem ten filmik ....nie, nie "skacze" aż tak, jak na filmie (śmiesznie trochę) ale na 100% rusza się w tym zakresie tak samo ale tak płynnie (czy jak to nazwać) że to jest niezauważalne ... nie tak "nerwowo" jak na filmie. Hmmm... nie sądzę że to od poduszek silnika, ten luz i "skok" jest i ma być ale trzeba rozpoznać co go tak "rusza" ...tak ma być, ale płynnie miękko i niezauważalnie. Nie dziwię się że to odwraca twoja uwagę.
            Last edited by rambo7; 10-04-2012, 09:41.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              2 osoby mi powiedziały że to poduszka silnika .Mam podstawy twierdzić że to prawda ,ponieważ już wczesniej jak nie było problemu z tym 4 biegiem kierownica lekko drgała na biegu jałowym ,więc poducha był pewnie lekko naderwana,a teraz rozwaliła się dalej.Żadnych innych objawow nie ma.Tylko pytanie ,ktora to poducha....Zaraz idę na kanał i bedę patrzył i szukał czy któraś nie jest uszkodzona

              Comment


              • #8
                o poduszkach już było, trzeba odszukać posty, wsio namalowane.
                Można podjechać do jakiegoś mechanika albo na stację wymiany opon bo tam mają pneumatyczne podnośniki "szybkie" chodzi o to by wykonać próbę doświadczenie podłożyć podnośnik pod punkt podparcia okolic skrzyni (lub silnika pod samochodem gdzie sa poduszki) i unieść / opuścić kilka razy i zobacz czy sie nie będzie ruszać lewarek, moim zdaniem nie powinien.
                Ostatnimi czasy rozglądam się za "elementem gumowym poduszki bocznej zawieszenia silnika" będzie rysunek to zobaczycie o co chodzi. Nigdzie tego dziadostwa nie mogę znaleźć a panowie z aso proponują za niemal 500 zł netto + 150 zł wymiana. Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się znaleźć taki element ? W tedgumie nie mają. W intercarsie mają ale tylko do sprowadzenia od producenta (yamato) i nie dają mi gwarancji że to to :D Proszę jeszcze kogoś żeby mi napisał czy taka poduszka jest jedna
                Last edited by rambo7; 10-04-2012, 10:38. Powód: uzupełnienie wpisu
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Bo to jest gałka przystosowana dla kierowców płci żeńskiej z dużymi potrzebami
                  A tak serio to faktycznie zauważyłem, że ta gałka skacze, ale u Ciebie to jakoś wyjątkowo mocno.
                  LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                  sigpic

                  Moja była Hanula... niestety ;(

                  Comment


                  • #10
                    oglądam to po raz wtóry i ,moim zdaniem to masz gdzieś luzy na cięgnach, albo mało smaru albo kulka cięgna w którymś przegubie ma luz. To skakanie powstaje w komorze lewarka na "moje oko" skrzynia na 100% się unosi opada to pewne więc ruch na poduszkach musi być po ta są by kompensować te ruchy, natomiast to rusza się w końcówce lewarka - pozdejmuj gałke/ klapkę plastikową pojeździj tak by było widać "bebechy" coś powoduje szarpanie cięgnami metalowymi - ja bede przy swoim to nie poduchy silnika bo byś to czuł na karoserii i były by czasem stuki, stukanie przy ruszaniu to by były na 100% - a nie masz !

                    Moim zdaniem luzy są gdzieś na linkach albo na czarnych profilach - może coś sie wytarło i jest "rozklekotane".
                    Przyjrzyj się na postoju wszystkim elementom czy coś nie pękło? czy "kapturki" białe na kulkach nie popękały, itp. na Foto widać że tu brakuje 1 szt.
                    Poruszaj wszystkim wewnątrz metalowymi prętami które idą od tych przegubów czy nie mają luzów.
                    Moim zdaniem znajdziesz tu luz odpowiadający takiemu "śmiesznemu ruchowi" użyj w miarę siły przy ruszaniu cięgnami by wywołać podobny efekt "kolebotania się drążka.
                    Załączone pliki
                    Last edited by rambo7; 10-04-2012, 11:07. Powód: uzupełnienie wpisu
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witajcie.
                      Zrób Drako drobny eksperyment. Ustaw samochód na równej powierzchni. Zapnij 4 i zacznij nim "bujać" do przodu i do tyłu. Dobrze by było poprosić kogoś o pomoc, żebyś mógł obserwować ruchy lewarka. To samo zrób zapinając np. 2. Jeśli to poduchy, to taka statyczna próba powinna dać podobny skok lewarka. Możesz robić to po podniesieniu maski i obserwować też jednocześnie jak zachowuje się silnik (jedna osoba obserwuje lewarek druga silnik ). Solidnie wybite poduchy mogą dać skokowe zmiany położenia silnika możliwe do zobaczenia. A widoczny na filmiku ruch lewarka to nie drżenie tylko skok wzwyż, więc jeśli poduchy to już w agonii. Mnie jednak ta wersja jakoś nie przekonuje
                      Szukał bym przyczyn raczej na linii lewarek-skrzynia. Tam sprawdził bym wszystko czego można dotknąć i co można zobaczyć. Taka ewidentna różnica na jednym tylko biegu i to wyższym, jest trochę dziwna jak na poduchy. Ani to największe obciążenie ani najwyższe przełożenie. To tak jakby "inteligentne poduchy" wykrywały tylko ten bieg i tylko wtedy pozwalały na skok skrzyni i silnika. Nie wiem czy takie sprytne bywają.
                      Trzeba wstępnie wykluczyć to co możliwe do wykluczenia a możliwych przyczyn będzie coraz mniej.
                      Pytanie jeszcze jedno ? Czy aby nie wymieniałeś w ostatnich miesiącach oleju w skrzyni ?
                      Pzdr.

                      Comment


                      • #12
                        Pęknięta dolna przednia poducha silnika Tam sa tak jakby 2 "ramiona " w tej poduszce i jedno jest całkowicie urwane.Dziś zamawiam Teraz pytanie :wymieniać samemu czy lepiej jechac do jakiegoś warsztatu?Niby 3 śruby tam chyba są ,alle boje sie że silnik opadnie czy coś i bedzie problem....

                        Comment


                        • #13
                          no to pięknie uhhh, jak masz możliwości / warunki to dasz rade sam silnik trzyma sie na 4 podporach (poduchach), zdaj relacje jakie są efekty po wymianie
                          Powodzenia

                          dla ścisłości o 10-tce mówimy?
                          Załączone pliki
                          Last edited by rambo7; 10-04-2012, 12:09.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Więc jednak "inteligentna" poducha
                            Trochę zaskoczenie ale dla Ciebie to dobrze.
                            Co do wymiany. Zapytaj o koszty. To można zrobić samemu, ale śruby w tym miejscu mogą stwiać opór i bez stabilnego podparcia silnika takie siłowe manewry niekoniecznie są wskazane. Mając tani warsztat w zasięgu szedłbym osobiście w usługę. No ale ja nie mam obecnie kanału tylko parking pod blokiem
                            Gdybyś robił to sam, ustabilizuj dobrze samochód i użyj solidnego, najlepiej hydraulicznego podnośnika do zabezpieczenia silnika. Raczej nie stosuj tego z wyposażenia samochodu. Powodzenia.

                            Comment


                            • #15
                              Tak jest to nr 10 na rysunku.Ma ktoś może nr częsci tej poduchy?Bo muszę zamówić i nr częsci potrzebują ;/
                              Masakra...456 zł w ASO w Płocku sobie krzyczą za tą poduchę.Na allegro nie ma nawet jednej sztuki .Nr częsci już mam 50840S6FE02
                              Last edited by drakodrako1; 10-04-2012, 14:31.

                              Comment

                              Working...
                              X