Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przedwczesne zużycie kół pasowych, napędu podzespołów.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przedwczesne zużycie kół pasowych, napędu podzespołów.

    Utworzyłem ten temat ponieważ uważam, że w tym modelu wymaga rozwiązania sprawa zasypywania paska wieloklinowego
    piaskiem i przedwczesne zużycie kuł pasowych oraz samego paska.

    dodanie osłony na pewno może poprawić warunki pracy silnika.

    Pisałem już o tym problemie w temacie "Akumulator do 1,7 ctdi + alternator".
    Może będziecie wiedzieli o co kaman... Spierdzielił mi się alternator (wymienili szczoteczki, zaraz potem mostek diodowy), akumulator zdechł. Pojechałem do sklepu (w okolicy jeden z lepszych). Oczywiście wcześniej sprawdziłem na jednej ze stron, bodajże boscha jaką bateryjkę powinienem zafundować swojej Hance. W każdym razie wyszedłem ze sklepu z aku 74 AH 740A o wiele większym od podobno zalecanego. Po kilku tygodniach jazdy poczułem nieprzyjemny zapach spalenizny. Okazało się, że sfajczył się


    Kilkukrotnie zdejmowałem pasek napędu podzespołów i za każdym razem okazywało się, że jest w niego nabite kamieni.
    Krawędzie kola alternatora zostały sklepane najbardziej.
    W związku z tym jest konieczne dodanie osłon które zapobiegną sypaniu kamieniami na pasek napędu podzespołów.

    Zauważyłem, że piasek przede wszystkim może wpadać przez dziurę na drążek kierowniczy w nadkolu, koło jezdne zarzuca piasek zabierany z jezdni?
    Piasek może również zasypywać koło jezdne od dołu pomiędzy wahaczem a osłoną w nadkolu.

    Na początku dodałem osłonę zabezpieczającą dziurę na drążek kierowniczy (bo jest to dość łatwe).
    Osłonę wykonałem z kawałka gumy olejoodpornej (takie gumy można kupić w chemia np: Kraków itp.) i przymocowałem na opaskach do kabli elektrycznych poniżej zdjęcia osłony.
    Osłona przymocowana na trzech opaskach od góry.
    Jeździłem z z nią szybko 160 i nie odpada.

    Osłona.jpg


    Po zimie sprawdzę czy osłona spełniła swoje zadanie i czy nie ma piasku w pasku wieloklinowym. Na osłonie zbiera się mnóstwo pisku.
    Jeśli ta osłona nie spełni zadania konieczne będzie dodanie jeszcze jednej pomiędzy wahaczem a osłoną w nadkolu.

    Czy u was jest ten problem?
    Czy są jakieś osłony w otworze na drążek kierowniczy?
    Last edited by Frenk15; 24-01-2012, 16:30.

  • #2
    Zgadzam się, prześwit jest na przestrzał jak w Wartburgu 323 z '82-go, masakra pomysł.
    Piasek wbity w kliny paska sądzę że ma każdy z nas, nie może być inaczej
    Też robiłem "parawany" bo te dziury ogólnie to nieporozumienie - fakt! ale nie było znaczącej poprawy.
    Najbardziej mnie frustruje jak wjechałem w jakąś kałużę, to włączała mi się czasem kontrolka ładowania - szpryca wodna waliła w pasek i ten się ślizgał - było słychać. Uprawiam technikę "unikania" (na ile to możliwe) omijam wszelkie placki wodne i nie garuję po poboczu czy wyjazdach z placów budowy, jak coś budują to zmieniam trasę.
    Nie spotkałem się dedykowanymi osłonami lub nawet rzemieślniczymi wyrobami, ja robiłem "parawanik" z podkładu pod panele ale tego dość mocnego piankowo-foliowego był sztywny i lekki.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X