Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolo dwumasowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolo dwumasowe

    Witam,mialem problemy z delikatnymi szarpnieciami i stukami podczas ruszania.Wymienilem przednia poduszke silnika(diagnoza mechanika),nie powiem troszke sie poprawilo lecz nie do konca.Nastepna diagnoza to kolo dwumasoweJesli chodzi o mechanike to przyznaje sie ze lwem nie jestem,ale po poszperaniu w necie i kosztami to troche szczeka mi opadla!I mam pytanie: czy mozliwe jest ze w moim modelu civic 1.7 ctdi 2003 rok nie ma kola dwumasowego tylko same sprzegło?

  • #2
    w żadnym civic 2001-05 1.7 CTDi nie ma tzw. dwumasu, spokojna głowa, koszt wymiany kompletnego sprzęgła jak w normalnym Civicu, noo accordzie bo o ile się orientuję sprzegło jest jak w accord VI generacji.
    Last edited by rambo7; 20-03-2011, 16:10.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzieki bardzo!Kamien spadl mi z serca

      Comment


      • #4
        Niestety okazuje sie ze w tym modelu jest kolo zamachowe.Dzis bylem w salonie Hondy gdyz przymierzam sie powoli do zmiany sprzęgła i z ciekawosci zapytalem czy sprzęgło nie współpracuje z kolem dwumasowym.Okazuje sie ze tak!Cena sprzegla kompletnego 1090 ,kolo zamachowe 920 Razem z vatem 2447Powiedzcie mi czy jest sens wymieniać same kolo bez sprzęgła?Bo co prawda,sprzęgło bierze dosc wysoko i zimą jak ruszalem pod górkę to mi sie zdarzylo,ze sie pare razy slizgalo,ale teraz tego nie ma.Za to szarpniecia przy ruszaniu sa i to na pewno dwumas!Sam nie wiem.Najlepiej bylo by sprzeglo tez zmienic ale chcialbym troszke odsapnąć finansowo po wakacjach

        Comment


        • #5
          zainteresowanych odsyłam do Schematu: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=26772

          niestety, albo źle usłyszałeś (bo widze mieszają Ci się nazwy "koło dwumasowe" / "koło zamachowe" ) albo ASO nie ma autoryzacji !!!
          absolutnie, po 3-kroć absolutnie koła dwumasowego ani żadnego dwumasu w tym samochodzie NIE MA!!!
          koniecznie zmień serwis i donieś na nich do Honda Polska !
          (ale, wiem że tego nie zrobisz bo mi nie wierzysz...)

          jest koło zamachowe (w większości samochodów jest) natomiast w 1.7CTDi nie ma koła dwumasowego !!!
          jak nie wierzysz zamieszczę pełną dokumnetację tego sprzęgła! a jak i w to nie uwierzysz to weź rozbierz te skrzynie - sam sie przekonasz!

          Co do sprzęgła:
          "(...) z ciekawosci zapytalem czy sprzęgło nie współpracuje z kolem dwumasowym. Okazuje sie ze tak!"
          otóż absolutnie NIE! jeśli już, to: tarcza sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym. nie ma mowy o żadnym dwumasie.

          dalej,
          Twoja uwaga co do pracy sprzęgła jest niezupełnie jasna tzn.:
          "(...) zimą jak ruszalem pod górkę to mi sie zdarzylo,ze sie pare razy slizgalo,ale teraz tego nie ma"
          no to jest oczywista oczywistość! wręcz tak ma być / tak się zdarza i w 100% zgodne z regułami por roku .

          to sie nie trzyma wiarygodnej przyjętej regule że:
          zimą rzadziej następuje zjawisko ślizgania się sprzegła (oczywiście też może się ślizgać, jak sprzęgło sportowo zajechane) - zimą raczej ślizgają się opony!
          Sprzęgło jest na tyle zimne (co sprzyja bardziej ograniczeniu uślizganiu tarczy) a jeśli się będzie ślizgać to po porządnie rozgrzanym silniku,
          a to właśnie może przytrafiać się ale latem ! mocno rozgrznae elementy sprzęgła sprzyjają ślizganiu - przeważnie to wzmaga się w lato !
          ...a tu twierdzisz że w lato tego nie ma !
          dlatego po tym co piszesz to powinno być wszystko zupełnie odwrotnie!

          nie można tak pisać: "(...) szarpniecia przy ruszaniu sa i to na pewno dwumas!Sam nie wiem."
          no to na pewno? czy nie wiem? i na jakiej podstawie twierdzisz że dwumas??? - widziałeś go??? czy tylko usłyszałeś "coś" ..a widzę że to Ci się miesza

          na tej podstawie sądzę że na siłę szukasz "dzury w całym?"

          pytanie mam takie czy potrafisz sam sprawdzić czy faktycznie sprzęgło się ślizga??? (jak nie umiesz to napiszę Ci co masz zrobić).

          (generalnie to nie wiem czy masz szarpnięcia czy ślizganie - bardzo zawile przedstawiasz sprawę nie napisałeśnic co sie dzieje z autem, jedynie wywody na tematy niejasne, wprowadza to tylko zamęt w głowach użytkowinków o problemach z "dwumasem" którego powtarzam w Civic 1.7 CTDi NIE MA !!!)
          Last edited by rambo7; 01-09-2011, 08:50.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Sorry,ale myslalem,ze kolo zamachowe to jest to samo co kolo dwumasowe.To prawda w ASO nie powiedzieli mi ze jest kolo dwumasowe tylko zamachowe.Ale czy za szarpniecia przy ruszaniu odpowiadac moze tez kolo zamachowe?Oczywiscie bez urazy,nie chcialem nikogo wprowadzac w błąd,ani mieć do nikogo pretensji.

            Na moja"obrone" moge jeszcze dodać,ze wpisując w google "kolo zamachowe"wyskakuje zawsze "dwumasowe kolo zamachowe"
            Last edited by rambo7; 01-09-2011, 19:34. Powód: edit

            Comment


            • #7
              Kolego tommy_74 nie czyń sobie żadnych zarzutów , nie myśl że "usiadłem" na Ciebie, celem moim było wyprostowanie sprawy .
              Forum jest po to by się czegoś dowiedzić, wyedukować, upewnić, potwierdzić, zasięgnąc opinii i to właśnie robimy, jeśli ktoś ma coś do powiedzenia a przy tym ogarnia sprawę to niech się wypowiada, a i tak nie każdy jest Alfa-Omega prawda?
              Tak że spoko, myślę że teraz już wiadomo o co chodzi, co to jest koło 2-masowe i koło zamachowe, no i najważniejsze wiadomo jak to jest w 1.7CTDi.

              Co do problemów z szarpaniem - bo teraz rozumiem to jest przedmiotem problemu, napisz (opisz nieco zwięźle i rzeczowo) co się dzieje? może brać z Forum coś pomoże ?
              Last edited by rambo7; 01-09-2011, 19:47.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Wiec mam takie pytanko:Czy objawy "konczącego "sie kola dwumasowego sa podobne jak" konczącego"sie kola zamachowego?Troche czytalem ostatnio na ten temat i wszelkie objawy,które byly opisane wystepuja u mnie,tj.szarpanie przy ruszaniu,delikatne huczenie na biegu jałowym,bądz wcisnietym sprzęgle,troszkę slabsze przyspieszenie na nizszych biegach i niekiedy delkatnie wyczuwalna nierówna praca silnika.I czy mozna ,a raczej czy jest to logiczne aby wymienic kolo zamachowe bez wymiany sprzegla?

                Comment


                • #9
                  moim zdaniem powinieneś pojechać do tego ASO albo do jakiegokolwiek innego warsztatu mechaniki pojazdowej i poprosić o "fachowca od sprzęgła" chodzi o to by przyszedł ktoś kto najepiej ogarnia temat (w warsztatach a nawet w ASO pzeważnie jest tak że jeden lepiej sie zna na elektryce a drugi na mechanice) i niech sie przejedzie niech sprawdzi i potwierdzi Twoje objawy, (nie sugeruj mu nic tylko niech sie facet przejedzie) i sie wypowie.
                  Byłeś w aso (rozmawiałeś ok) ale potrzeba by ktoś jeszcze kumaty w temacie potwierdził co sie dzieje.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    W ASO bylem i spytalem sie czy ktoś mógłby sprawdzić czy nie konczy mi sie sprzeglo bo wysoko bierze.Gosc ktory siedzial za biurkiem wyslal mechanika zeby to sprawdził.Chlop usiadl za fajera wrzucil chyba reczny,powciskal pedal po czym stwierdzil,ze sprzeglo jest ok(dodam ze wszystko na zgaszonym silniku,tzn nie odpalal i nie ruszal z miejsca).Powiedzial tylko ze ewentualnie lozysko wyciskowe mozna bylo by wyjac i przesmarowac i wyczyscic.Wygladalo to jakby byl szczery.Wtedy tez zapytalem sie go czy jest tu dwumas,on na to dziwnie odpowiedzial:"...niby jest,a niby nie ma.."Teraz rozumiem ze chodzilo mu o kolo zamachowe( czy to okresla sie jako jednomas?)Co do tego sprawdzania w ASO troche sie obawiam,ze jak oficjalnie pójde tam z problemem to jakis cwaniak powie zeby wymieniac wszystko i skasuje za to ostro!

                    Comment


                    • #11
                      no więc właśnie trzeba ich olać i wziąc sprawy w swoje ręce. a, propos jak można sprawdzić sprzęgło bez uruchomionego silnika, widać tak podchodzą do wszystkiego, poszukaj w okolicy kogoś chętnego i kumatego.
                      OK, co do twojego sprzęgła to chcesz (rozumiem) wiedzieć 2 sprawy:
                      - czy się kończy sprzęgło? (bo wyskoko bierze)
                      - czy ma zbyt duże szarpnięcia? ( bo szarpie przy ruszaniu)

                      sprawdzenie czy nie ślizga się tarcza:
                      ruszamy spokojnie na 1-ce, 2-ka nie rozpędzaj mocno, 3-ka na prędkościomierzu ustaw 40km/h na obrotomierzu będzie około 2200obr.
                      i jadąc w ten sposób masz zrobić "zrywa" czyli
                      lekko sie bujasz chwile 3-ka 40km/h ....
                      i (teraz akcja) starasz się to zrobić szybko i agresywnie:

                      - wciskasz sprzęgło (trzymasz wciśniete)
                      - gaz wciskasz pod czerwone pole (trzymasz i nie puszczasz !!!)
                      - puszczasz gwałtownie sprzęgło

                      i teraz będą tylko 2 reakcje samochodu:
                      - obroty spadną i auto zacznie jechać od tych 38-40km/h i się bedzie rozpędzać a na obrotomierzu wskazówka opadnie do 2200 i zacznie się silnik wkręcać
                      albo
                      - obroty zostaną na 4500obr silnik będzie wył a auto nie będzie przyspieszać lub będzie przyspieszac bardzo powoli (tu następuje ślizganie się tarczy) - i tak powinien sprawdzić to mechanik.

                      czasem sprawdza tak że zaciągasz ręczny (na postoju) zapinasz 3kę i to samo gaz do dechy i puszczasz sprzęgło i jeśli:
                      - auto wyje obroty nie spadły a auto nie ruszyło - to ślizga się sprzęgło
                      - auto prubuje ruszyć obroty spadają koła chcą wyrwać asfalt obroty spadają ze tzrepie budą - to sprzęgło masz w doskonałym stanie.


                      W ASO jak mają do czynienia z tym autem sporadycznie to wiedza ASO w tym zakeresie jest nikła, poprostu sie do tego nie przyznają.
                      co do dwumasu weź sobie to "wymaż z głowy" to pojęcie bo można niby powiedzieć " jednomas" i mysleć o kole zamachowym - ale nie o to chodzi!
                      chodzi o to ze koło jest kołem a dwumas - to nie koło (noo w pewnym sensie) spróbuję:
                      jak nazwa mówi 2-mas czyli 1-sze koło - (po między kołami) tłumik grgań skrętnych - 2-gie koło (musisz sobie wyobrazić jakby między kołami coś było.
                      Teraz tak: zerknij na schemat który zaieściłem z Opisem Sprzęgła - to co jest tarczą (zauważ) ma w środku 4 małe sprzęzynki - to spełnia rolę tłumików drgań,
                      w 2-masie tarcza sprzęgłowa nie ma tych sprężynek a te "sprężynki" są pomiędzy 2- kołami przypomijanącymi koło zamachowe, czyli tak jakby miedzy tymi kołami zamachowymi było coś w rodzaju "przechwytacza" drgań - i o tym mówi się 2-mas. W standardowym sprzęgle (jak u nas) sprężynki w tarczy redukują drgania tłumia je. W 2-masie tarcza sprzegła nie ma spręzynek (jest tylko tarcza) a rolę odbieracza drgań pełni 2 koła a między nimi "coś elastycznego".
                      Jeśli kotś potrafi lepiej to proszę to opisać.
                      Last edited by rambo7; 04-09-2011, 11:27.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        To moze inaczej,czy za te drgania przy ruszaniu moze odpowiadać kolo zamachowe czy sprzęgło?Prosze o odpowiedz jak chlop koniowiKolo czy sprzeglo?Choc z tego co zrozumialem to raczej sprzeglo bo ono ma te sprezynki do tlumienia drgan.Dobrze rozumiem?
                        Last edited by tommy_74; 04-09-2011, 13:22.

                        Comment


                        • #13
                          no nie bardzo
                          słowo "sprzęgło" należy rozumiec jako całość czyli m.in.: koło zamachowe (lub dwumasowe jeśli takowe jest), tarczę cierną, tarczę dociskową, łożysko, kilka elementów tworzy ustrojstwo o nazwie sprzęgło. TO wszsytko co jest na Schemacie tu https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=26772 to jest sprzęgło.
                          (na pytanie w sklepie: muszę kupić sprzegło - to facet na myśli ma to wszystko co wymieniłem wszystko to co widać na schemacie),

                          co odpowida za drgania przy ruszaniu? - odpowiedź: same sprężynki znajdujące się w Tarczy ciernej.
                          więc ani koło zamachowe ani sprzęgło. odpowiedź: jeden z elementów składowych sprzęgła tzn. sprężynki w tarczy ciernej odpowiadają za przenoszenie - a raczej tłumienie drgań.
                          coś lepiej ?

                          więc w sklepie zaraz pada pytanie od sprzedawcy: ale co pana interesuje? komplet? czy tylko tarcza cierna? i będzie dopytywał.
                          na razie zrób testy które opisałem - napisz która z opisanych przeze mnie sytuacji u Ciebie ma miejsce? OK. ? to po pierwsze.

                          ta informacja potrzebna jest do przeanalizowania czy wymieniać całe sprzęgło (wszystkie elementy) czy ograniczyć się do tylko tarczy, czy: tarczy i docisku i łożyska ?
                          przeważnie koło zamachowe zostaje nie ma potrzeby go wymieniać bo jest najtrwalszym elementem (akurat naszego rodzaju) sprzęgła, w takim przypadku (jeśli zrobisz testy i sie okaże że jest padnięte) można ograniczyć koszty i wymienić te lelmenty które dadzą porządany efekt jaki oczekujesz (wcześniejsze branie sprzęgła, płynniejszy start, brak uślizu, cisza jeśli chodzi o łożysko).
                          Last edited by rambo7; 04-09-2011, 21:38.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            DziekuwencjaO to mi chodzilo!Nie to zebym byl nadto bogaty,ale nie bede sie wglebial w elementy sprzegla,raczej kupie cale.No bo nawet tak na chlopski rozum,jak to mozliwe ze moze sie zepsuć koloJutro zrobie Twój test,dam znać wieczorem.Dzieki bardzo za Twoją cierpliwość do takiego matołka jak ja

                            Comment


                            • #15
                              nie ma sprawy tommy_74 , miałem chwile, "Zmienników" oglądałem ., całe chcesz kupić?! - poczekaj zrób test, to że wypakujesz sporo kasy w cały komplet, nie znaczy że będzie lepiej chodzić jak wymienisz tylko tarczę sprzęgową i docisk.
                              trochę chyba nie ma sensu powiem szczerze.
                              OK, zrób testy dokładnie z mojego opisu i zapamiętaj wszystkie szczegóły.

                              W ogóle normalny serwis ASO powinien podejść do tematu tak: proszę Pana rozbierzemy obejrzymy i mechanik się wypowie, co się nadaje bezwzględnie do wymiany a co można zostawić, decyzję zostawimy Panu, a nie kroić gościa równo z lamperią. Ponad to powinni wypisać Ci swoje ceny za elementy. Ty masz prawo kupić to w sklepie moto i przywieźć do nich (zapłacić 30-40% mniej za części) a w ASO zapłacić tylko za robotę.
                              Last edited by rambo7; 13-06-2012, 08:10. Powód: literówka
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X