Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2.2 i-CTDi - najlepszy ON

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 2.2 i-CTDi - najlepszy ON

    Hejka,
    Ktore paliwo diesel dostepne w polsce wg Was jest najlepsze dla 2.2 CTDI? Ja obecnie tankuje na Shell albo Slovnaft.
    Paliwo premium czy zwykly ON? Czy to prawda ze premium jest zbyt "suche" i trzeba dolewac jakies dodatki do niego samemu? Co w ogole sadzicie o dodatkach do paliwa dla takiej Hondy?

    pozdrawiam!

  • #2
    Powszechnie wiadomo że w PL paliwo było z rejonu Rosji w EU częściej z Norwegii bo ich na to stać. Obecnie się to trochę zmieniło, ale generalnie idzie nadal od ruskich tyle że na "około" "wyprane" i jest z Azerbejżdzanu.
    Cechuje to paliwo większe zasiarczenie, ale przy rafinacji jest to celu ograniczone lub całkowite wykluczenie do poziomu wymaganego przepisami UE.
    Na każdej stacji w PL (EU) do każdej dostawy musisz mieć jako klient dostęp do Karty Charakterystyki danej dostawy. Tam są podane parametry np cetan, czyli zdolność tego ON do samozapłonu.
    Polecam popytać o kartę dostawy , zobaczysz jaki popłoch będzie bo nie każda stacja nawet markowa to wiesza. Zauważysz że w PL najczęściej ten cetan jest prawie zawsze i wszędzie 51. Normalnie powinien się mieścić w zakresie nie mniej jak 40 i nie więcej jak 60. Czyli 51 to niby optymalnie bo nieco lepiej niż średnio.
    Czyli na pytanie "które lepsze"? to tak samo... jak zapytać w Euro AGD która zmywarka najlepsza? no i zobaczymy która? biorąc pod uwagę np. moc silnika pompy. Jak byś poszedł do sklepu i zerknął to każda zmywarka do użytku domowego będzie miała ok 0,45kWh i cena nie gra roli, czy za 1200 czy za 7300zł to każda będzie maiła podobne 0,45kWh. Tak stanowią przepisy.
    W paliwie jest podobnie więc czy to będzie zwykły ON czy premium ON to każdy z nich będzie miał 51 cetan. Różnice polegają na tym, co on jeszcze ma w sobie, co zwiera? te paliwa premium mają rożnego rodzaju dodatki takie same lub podobne jak byś kupował w sklepie z półki i sam dolewał. Wiec nie ma sensu tego kupować bo tankując droższe masz już to w "pakiecie" i w przeliczeniu taniej wychodzi.
    I teraz, co takiego zawiera to lepsze "premium"? no absolutnie nie możesz liczyć na to, że mniej będzie spalało auto lub będzie mocniejsze, to oczywiste bzdury .
    Dodatki to głównie taki skład (co jest tajemnicą) ale ono ma wpływ na większa kulturę pracy, silniki pracuje ciszej, bardziej miękko mniej klepie, mniejsze ilości sadzy czyli lepsze spalanie w sensie dokładniejsze mieszanki, lepiej dla zaworów, dla turbiny, dla DPF. To wszystko przekłada się na żywotność silnika. W silniku diesla w PL najlepiej to czuć w zimę, różnica między zwykły ON na jakiejś podrzędnej stacji gdzie jest o 77gr taniej a np od "Ptaka" premium to jest różnica wyczuwalna nawet dla laika, (czyli żony) nawet taka osoba czuje słyszy, że to jedzie i pracuje inaczej .
    Kolejna sprawą jest to że wszystkie ON w PL mają jeszcze limit 5% wyciągu z roślin w 1 Litrze, czyli żadnej "wódy" (alkoholu) więcej bo to w zimę były by kłopoty duże w dieslach, i to pewnie jeden z głównych powodów że nie dało się tego gówna wprowadzić w dieslu. Musieli by to robić tak że 10% w lato a już w październiku 5% poza tym trwałość wtryskiwaczy katalizatorów (korozja) by zmniejszyła się radykalnie.
    Jak ktoś gada że ON jest "za suche" to go nie słuchaj, bo to analfabeta motoryzacyjny . Jest internet i można poczytać o tym w wiarygodnych źródłach. Powielać głupoty internet też potrafi.
    Najlepiej dla silnika ogólnie mówiąc jest stosować cały czas ON premium, ale wiadomo cena. Więc np ja robię tak, że jak jest zima to im większe mrozy to premium, jak mniejsze mrozy to zwykły ale tylko markowe stacje. Lato w większości ON zwykły tylko markowe stacje. Jeszcze zdarza się tak przy wahaniu cen paliw że jeśli ON premium zdarzy się że sięga blisko ceny zwykłego w okresach drożyzny to tankuję ten droższy ON. Czyli można powiedzieć tak że cały czas jestem w trybie "polowania" na dobrą cenę za ON premium. Jakie korzyści? ano takie że mój silnik i jego osprzęt odpukać, ani razu nie był w naprawie 14 lat. Prócz podstawowego serwisu. Jakość paliwa ma naprawdę duże znaczenie.
    Żadnych dolewek czegokolwiek nie stosuje, nie ma takiej potrzeby, ani nie ma takiego wymagania przez producenta auta ani innego wymagania.
    Moim zdaniem te wszystkie środki są dla tych co z pola wracają Passatem 1,9dti z kartoflami lał tak ON z kombajna i coś się z silnikiem dzieje, no to leci do marketu 2 flaszki tam wleje, poprycha pokicha, jak mu przejdzie to jedzie dalej, potem jedzie do mechanika na czyszczenie wtrysków. potem znowu pole i kombajn, i tak się bawią... jest zapotrzebowanie na to wiec tak to się w kółko jeszcze kręci.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3

      Comment

      Working...
      X