Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wysokie spalanie po przejechaniu ok. 10 tyś km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wysokie spalanie po przejechaniu ok. 10 tyś km

    Witam,
    jestem posiadaczem hondy civic z 2002 roku z silnikiem 1.7 CDTI, przez cały czas pojazd był użytkowany przeze mnie, jestem w stanie powiedzieć że samochód zaczął pić 1/3 paliwa więcej niż powinien...
    Wczesniej na pełnym baku do rezerwy robiłem 700-750KM
    Teraz tankując pół baku za 100 złoty, zrobiłem raptem 240KM (do rezerwy, gdy się zapaliła postawiłem pojazd na płaskim podłożu z myślą że pływak coś źle pokazuje, lecz dalej to samo.
    Za te 100 zł, zatankowałem ok 24 litry (ok 4.20 L)...
    Nie wiem gdzie szukać problemu (uprzednio nie zależnie od tego czy w mieście czy na trasie, spalanie średnie wychodziło 5,2-6,1) tak teraz wychodzi w granicy 10L na 100km

  • #2
    Coś było grzebane w samochodzie ostatnimi czasy? Musisz podać więcej informacji.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
      hondy civic z 2002 roku z silnikiem 1.7 CDTI,
      nie ma takiego silnika. To niby nic, czepainie, ale to ma kluczowe znaczenie przy szukaniu części, informacji i wiedzy. Honda zastosowała ISUZU 4EE2 CTDi. To jest duża różnica. CDTi są w Oplach a to są inne silniki.
      To nie forum jasnowidzów , no musisz nam pomóc, aby można było od czegoś zacząć, bo obszarów związanych ze spalaniem jest dużo i szkoda tu strzelać na ślepo.
      Opowiedz coś o ostatnich naprawach, niedomaganiach, obserwacjach, użytkowaniu itp.
      Last edited by rambo7; 27-09-2020, 11:17.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie ma takiego silnika. To niby nic, czepainie, ale to ma kluczowe znaczenie przy szukaniu części, informacji i wiedzy. Honda zastosowała ISUZU 4EE2 CTDi. To jest duża różnica. CDTi są w Oplach a to są inne silniki.
        To nie forum jasnowidzów , no musisz nam pomóc, aby można było od czegoś zacząć, bo obszarów związanych ze spalaniem jest dużo i szkoda tu strzelać na ślepo.
        Opowiedz coś o ostatnich naprawach, niedomaganiach, obserwacjach, użytkowaniu itp.
        Faktycznie, to mój błąd. Silnik to CTDi

        Z grzebania co było? Nic ale to nic

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
          Teraz tankując pół baku za 100 złoty, zrobiłem raptem 240KM
          jeśli to jest około 21L. a zrobisz 240km to wychodzi jakieś 8,8L/100km. faktycznie jest więcej niż średnio wychodzi.
          No tu trzeba ciągnąć patynami, myślałem że sam napiszesz. np. czy istnieje prawdopodobieństwo że nalałeś jakieś trefne paliwo?
          czy sprawdziłeś to? tzn tankując kolejnym razem na innej markowej stacji np ropę premium? i porównałeś wyniki? Tu trzeba metodycznie i małymi etapami bo nie sztuka grzebać od razu w silniku.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zawsze tankowalem na jednej stacji, na tej samej ropę tankuje tez mój dziadek do toyoty yaris verso czy jakos tak, nic problemów nie ma... zawsze wiec tez tsm tankowałem, zaś odkąd odczułem zmianę zatankowałem na lotosie te 21 litrów
            Auto ani na jednym paliwie ani na drugim nie traci na mocy, dlatego od razu skierowałem sie ku silnikowi

            Comment


            • #7
              Taki pierwszy czynnik który może doprowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, to opory toczenia.. sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? Druga rzecz, to hamulce.. jaki jest ich stan? Podnieś samochód, pokręć kołami, sprawdź opory toczenia kół.. może które "hamuje" auto w trakcie jazdy.. możesz też pomacać ręką felgi i sprawdzić przez dotyk ich "ciepło", trzecia rzecz to filtr powietrza.. jak będzie brudny to auto będzie miało mniejszą moc, a co za tym idzie może być też większe spalanie.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                wyjaśnij jeszcze jak to rozumieć: "wysokie spalanie po przejechaniu 10 tys km"
                Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
                Z grzebania co było? Nic ale to nic
                tego nie kumam,
                Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
                przez cały czas pojazd był użytkowany przeze mnie
                od 2002 roku?
                i od 2002 nie było nic robione?
                Kolejna rzecz to, to, co pisze Grzechu. Można też bez podnoszenia bardziej się przyjrzeć temu jak się grzeją koła? tzn. po 10km tego możesz nie wyczuć ale tak 15-25km jazdy z prędkościami co najmniej 100km/h po zatrzymaniu sprawdź zewnętrzną częścią dłoni (wrażliwsza na ciepło) czy są jakieś anomalna czy któreś koło nie grzeje się bardziej do innych, wtedy te koło podnieś i pokręć oceń opory.
                W tym roczniku to już często bywało że wymieniano kilka razy tarcze i klocki a nawet tłoczki. Dobrze by było wykluczyć jakieś niedomagania "trzymanie" w układzie hamulcowym.
                Do silnika lepiej nie pchać łap bo można narobić gorzej niż jest.
                Po pierwsze czy system diagnostyki generuje jakiekolwiek komunikaty Check Engine? W ogóle czy kontrolka CE świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po jego uruchomieniu?
                Druga sprawa czy kontrolka świec żarowych świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po 2 sekundach? bez odpalania silnika.
                Pytanie dodatkowe, (rano robi się zimno bywa już około 0-5stC) kiedy ostatnio wymieniano świece żarowe? Świece żarowe biorą udział w spalaniu mieszanki, czyli pracują (grzeją) w tracicie pracy silnika (kiedy jest niedogrzany, czyli pierwsze jakieś 17km) Jeśli świece nie grzeją, a nie ma żadnego komunikatu o ich usterce czy niepoprawnym działaniu (to że są wtyczki zapięte na świecach to o niczym nie decyduje prócz tego że system diagnostyki widzi że są, ale czy prawidłowo grzeją to nie widzi.
                Chodzi o to że jeśli robisz krótkie odcinki, jest zimno, silnik nie dogrzewa mieszanki świecami to dawkuje więcej ON w celu podniesienia temp. To co pisuję to jeden z możliwych powodów wysokiego spalania, jest jeszcze 15 innych powodów.
                Silnik ma swoje lata i elementy silnika (osprzęt) starzeje zużywa się najszybciej. Sam silnik: blok, tłoki, wał, pierścienie, nawet przy nieodpowiednim traktowaniu jest nie do zabicia to jeden z najtrwalszych diesli. Klu sprawy w tym silniku to niemiecki (czujniki) i polski osprzęt (paski, alternator) bo montowany był w Tychach.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  jak się grzeją koła
                  Nie grzeją się, brak w nich oporów przy obracaniu

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Druga sprawa czy kontrolka świec żarowych świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po 2 sekundach? bez odpalania silnika.
                  Tak świeci, po chwili gaśnie

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Po pierwsze czy system diagnostyki generuje jakiekolwiek komunikaty Check Engine? W ogóle czy kontrolka CE świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po jego uruchomieniu?
                  Zależy, czasem przejdzie w tryb awaryjny, po 3-4 rozruchach zgaśnie, do kolejnego "trybu awaryjnego"
                  Last edited by Mazur01; 04-10-2020, 00:32. Powód: Błąd w BBcode

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
                    Zależy, czasem przejdzie w tryb awaryjny, po 3-4 rozruchach zgaśnie, do kolejnego "trybu awaryjnego"
                    I uważasz, że to jest normalne, takie przełączanie się w tryb awaryjny, że nie warto o tym było pisać w pierwszym poście ? To przełączanie się auta w tryb awaryjny jest najprawdopodobniej winowajcą wysokiego spalania.. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to podpiąć interfejs i szukać zapisanych kodów błędów oraz sprawdzić wszystkie dostępne parametry pracy czujników w trybie rzeczywistym... może sonda lambda siada...
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Mazur1 w twoim interesie jest wiedzieć co się dzieje jeśli wygeneruje się Check Engine i silnik osłabnie. Być może to rzuci jakieś światło na sytuację ze zwiększonym spalaniem a być może to klasyczny objaw ze strony układu zarządzania turbiną.
                      Jak diagnozować diesla jest napisane bardzo dużo informacji. Spróbuj się tego nauczyć byś zawsze jak pojawi się CE wiedział o czym on mówi - czyli spisał Kody błędów.
                      Na tym etapie trudno "złapać" się czegoś z twoich opisów, po prostu mało pomagasz, być może wynika to z tego że sam nie potrafisz ocenić czy dany proces działania sinika jest prawidłowy czy nie, czy jest coś anomalią czy nie, to jest trudne bo nie każdy rozumie co jest prawidłowym działaniem, a co nie. To że dużo pali, to za mało aby pomóc jakąś celną podpowiedzą, tu na razie tylko wróżka. Widocznie potrzebujesz więcej czasu by śledzić sytuację.
                      Możemy polegać wyłącznie bazując na twoich wpisach, ale na tym etapie nie powiem Ci przecież w ciemno wymień wtryski.
                      Last edited by rambo7; 05-10-2020, 09:25.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Aktualizacja, dziś po wpieciu kts

                        Pokazało błędy P0238,P1104,P1236,P1113 z czego pierwsze trzy usunąłem zaś ostatniego się nie da, czekam na termin u mechanika zobaczymy co dalej

                        Comment


                        • #13
                          no widzisz... u mechanika wydasz kupę kasy. Sugeruję poczytać Dział diesla, dowiesz się z czego wynikają kody błędów, co jest ich powodem, jakie są przyczyny i dowiesz się o naprawie. Mechanik 3/4 tego nie wie co ty możesz się dowiedzieć darmo.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Czyli mam rozumieć żeby sprawdzić teraz ten czujnik VSV który ma mieć 30-34 oHm w temp pokojowej,, i kupić zamiennik tego pierburga z Opla z silnikiem 1.7, dostane sie do tego czujnika z poziomu podnośnika? Czy jest na forum jakiś temat odnosnie wymiany tego czujnika?
                            I pytanie klucz, czy któryś z tych błędów może powodować wyższe spalanie?
                            Last edited by Mazur01; 08-10-2020, 17:26.

                            Comment


                            • #15
                              nie, nie kupuj na razie żadnych czujników, zapamiętaj jedno, czujnik nie generuje kodu błędu kod błędu generuje urządzenie lub proces, czujnik jedynie nadzoruje proces lub urządzenie. Czyli wymiana czujnika (kontrolera procesu) dobrego na dobry nie zmieni działania procesu lub urządzenia. Czy to jest jasne?
                              Czyli zadaj sobie pytanie ...kto/co? wpływa na proces, że czujnik widzi i komunikuje komunikat o błędzie?
                              Zamieszczone przez Mazur01 Zobacz posta
                              P0238,P1104,P1236,P1113
                              P0238 - nie ma wpływu na spalanie paliwa.
                              P1104 - może mieć wpływ na spalanie gdyż to jest informacja o błędzie z przepływomierza.
                              P1236 - nie ma wpływu na spalanie paliwa.
                              P1113 - nie ma wpływu na spalanie paliwa.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X