Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

chip box power diesel do Civica UFO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • chip box power diesel do Civica UFO

    Cześć,
    półtora roku temu kupiłem Civica UFO z silnikiem zasilanym ON.
    Auto miało dołożony chip box Power Diesel Digi CR (https://static.pokazywarka.pl/q/5/7/...jpg?1521796724 ) oraz wycięty DPF. Od początku użytkowania spaliny mają mocny nieprzyjemny zapach (jak autobusy Ikarus). Ponadto auto pali odrobinę więcej niż powinno (cykl mieszany bez szaleństw podchodzi pod 8 litrów). Chciałbym rozwiązać bądź przynajmniej ograniczyć problem nieprzyjemnego zapachu. Mechanik, u którego byłem twierdzi, że kończą się wtryski. Poza zapachem nie stwierdził innych objawów swojej diagnozy, więc podchodzę do jego opini z rezerwą...

    Czy ktoś ma doświadczenie z takim chip boxem? Może być tak, że urządzenie "zalewa" silnik zbyt dużą dawką paliwa? Stąd smród i podwyższone zużycie ropy?

    Czy Wasze auta z wyciętym DPF tez produkują smród?

  • #2
    coś tam niby idzie znaleźć w sieci: https://www.tuningbox.net/3-007/en



    Spróbuj to wypiąć i wrócić do nominalnych ustawień ECM. Za jakiś czas zobaczysz czy jest lepiej / gorzej / bz?
    Co do wtrysków to było w 2,2 kilka przypadków dot. niedomagania wtrysków, weź pod uwagę że oba przypadki z IRL, nie wiem co oni tam w paliwie mają.
    Zamieszczone przez baymann9 Zobacz posta
    Od początku użytkowania spaliny mają mocny nieprzyjemny zapach (jak autobusy Ikarus).
    no ja wiem jak daje Ikarus a raczej dawał bo już one nie jeżdżą, ale jest aż tak, no to trzeba się zastanowić co się dzieje?
    Na razie bym nie wchodził w koszty, sprawdził pracę silnika bez chip-boxa, równolegle sprawdził przepływomierz, filtr powietrza.
    Zerknij na wątki w których była mowa o wtryskach.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      równolegle sprawdził przepływomierz, filtr powietrza.
      .
      Przepływomierz sprawdza się komputerem diagnostycznym czy w jakiś inny sposób?

      Comment


      • #4
        (z sieci) zasada działania w Hondzie 2,2 jest identyczna: https://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-przeplywomierza/
        Uszkodzony przepływonierz - dostajesz komunikat Check Engine. Diagnostyka pomiarów za pomocą HDS określi czy wartości masy powietrza są zgodne z mapą programu ECM Hondy.
        Oględziny "na oko" po wyglądzie nic nie mówią, no chyba że odkryjesz że drucik jest tak brudny że nie jest srebrny a filt powietrza to wymieniałeś 6 lat temu.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Moja rada taka, wywalić box i jechać na pożadny program. Mapy się tworzy a nie moduluje świnkami. Dlatego mogą pojawiać się problemy bo Boxy najczęściej tylko oszukują ecu zmieniając odczyt z przepływki i ciśnienia paliwa na listwie CR.

          Comment


          • #6
            Box już wywalony. Spaliny już tak nie cuchną. Spalania nieznacznie spadło. Dynamika do prędkości 140, bez różnicy. Powyżej jest trochę gorzej.
            Trzeba to było zrobić już dawno temu

            Comment

            Working...
            X