Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szum w kabinie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szum w kabinie.

    Witam serdecznie.

    Panie i Panowie, czy ten typ tak ma?

    Mianowicie podczas jazdy po autostradzie > 120km/h mogę sobie pomarzyć o spokojnej rozmowie z pasażerem lub słuchaniem radia. W kabinie jest mocno słyszalny dźwięk silnika, który uniemożliwia swobodna komunikację przy wysokich prędkościach.

    Dodatkowym problemem jest świst wydobywający się od strony drzwi kierowcy. Czy naprawa mechanizmu podnośnika szyby pomoże ?

    Pozdrawiam.

  • #2
    dźwięki to bardzo trudne do interpretowania, no, nie można powiedzieć że tak ma, twój egzemplarz tak ma, trudno powiedzieć co się stało że tak sie przenosi dźwięk do kabiny. Generalnie w tym dieslu na autostradzie jest ciszej niż w benzyniakach 7 gen 1,4 czy 1,6, , i co ciekawe im szybciej tym ciszej. Świst z ramy drzwi to mechanizm tego nie wyciszy, sprawdź czy nie było jakiegoś uderzenia w te drzwi, czy uszczelka przylega dokładnie i czy ramka okna idealnie przylega. Masz 13 letnie auto nie znamy jego historii.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź.

      Wydaje mi się, że głównym problemem jest wiejący wiatr po stronie kierowcy przy dużych prędkościach. Chociaż silnik wcale też cichy nie jest przy 130km. Spróbuję rozkręcić drzwi, ale nie wiem czy poradzę sobie z regulacją prowadnic.

      Comment


      • #4
        boczny wiatr może powodować przedostawanie się świstu do kabiny, trzeba poczekać na warunki gdy z boku wiać nie będzie - czy jest różnica.

        Zamieszczone przez Szpako Zobacz posta
        problemem jest świst wydobywający się od strony drzwi kierowcy. Czy naprawa mechanizmu podnośnika szyby pomoże ?
        nie widzimy tego, musisz ocenić sam czy to kwestia niedolegania szyby czy kwestia ramy drzwi i uszczelki. Nie wiem czy drzwi były np. wymieniane? czy opadły na zawiasach? czy szyba była zbita i niewłaściwie zamontowana? Jest kilka obszarów w które trzeba zajrzeć. To sprawy klasycznej mechaniki więc tu powinno być łatwo.

        Co do głośności silnika, trudno powiedzieć co jest grane? Przy sprawnym aucie można rozmawiać przy każdej prędkości bez podnoszenia głosu, normalnie (nie szeptem) normalnie, powyżej 120km/h silnik pracuje ciszej czyli 140km/h i wyżej silnik pracuje zdecydowanie ciszej, ale głośniej szumią koła i wiatr huczy. Przy 150-170 silnik pracuje jak pszczółka jak nie diesel, cicho i przyjemnie mruczy.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Szum wichru ograniczysz dodatkowym wyciszeniem, pianka PUR w tym przypadku jest mega dobrym rozwiązaniem. Kleisz ją w drzwi i pod podsufitkę. W tylne nadkola coś na mocnym kleju np. maty/ekrany kominkowe lub zamiast powyższego kleisz dedykowane maty car audio. Z doświadczenia wiem, że można takim zabiegiem bardzo dużo osiągnąć.

          Co do warkotu silnika, jeśli jest on uciążliwy to może być to warkot jakiejś niesprawności. Na wstępie zapytam czy miedzy 1500-2200 obrotów nie słuchać strasznego jęczenia i czy owo jęczenie nie pojawiało się i nasilało w mrozy. Drugie pytanie czy zmieniałeś ostatnio filtr paliwa i trzecie primo.... gdzie i jakie paliwo tankujesz?

          Comment


          • #6
            @rambo7

            Dźwięk wiatru pojawia się wyłącznie przy dużych prędkościach. Dodam, że szyba trochę zaczyna już latać przy zamykaniu. Przyjrzę się w weekend i dam znać co zauważyłem.

            Trochę mnie dziwi stwierdzenie, że silnik pracuje jak pszczółka. Może macie jakiś filmik dla porównania jak pracuje przy wysokich prędkościach ?

            @KuroiKage

            Po tych silnych mrozach słyszałem dość dziwny dźwięk z prawej strony silnika, w tym zakresie obrotów po puszczeniu gazu ale muszę to jeszcze raz sprawdzić i wtedy potwierdzę.

            Filtr paliwa zmieniany był w tamtym roku, na początku maja.

            Tankuję zazwyczaj na BP, czasem Lotos i ostatnio na Circle.

            Powiem jeszcze, że odkąd go posiadam głośność w kabinie nie uległa zmianie, tj. nie jest głośniej niż było. Jest po prostu głośno

            @edit
            https://youtu.be/_kVvw7DrJc0 mniej więcej to samo więc chyba jednak ten typ tak ma
            Last edited by Szpako; 13-03-2018, 16:18.

            Comment


            • #7
              Rambo-chyba kolejna krowa do wypędzenia będzie

              Comment


              • #8
                głośności danego egzemplarza ciężko ocenić, na podstawie ww filmu nie słyszę jakiejś dziwnej pracy, raczej wszystko normalnie. Jednak kolega twierdzi że nie da się normalnie rozmawiać, zatem może nie silnik a nakładanie się szumów z uszczelek drzwi. Co do bocznej szyby, to nie wiem ja nie otwieram szyb powyżej 80km/h dlatego nawet nie wiem jak i czy w ogóle drgają powyżej 120km/h ale pewnie drgają? nie wiem?
                Tu jest filmik co pokazuje dźwięki silnika powyżej 160km/h i jest ciszej niż gdy silnik jest napędzany na niższych prędkościach. https://www.youtube.com/watch?v=32etu9PJpiI
                Jak widać też rzadko lata z takimi prędkościami bo Check Engine wyskoczył przy 1,0min filmu, pewnie odcięło turbo.

                Między tymi filmami jest wyraźna różnica w głośności i ten przed liftem chodzi ciszej, ten po lifcie warkocze głośniej i jakoś słabiej się wspina (ale ok tam droga była wiejska).
                Generalnie (filmik nie mój) ale mój bolid pracuje i jedzie bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie, tak samo głośno i tak samo osiąga prędkości. Przysłuchajcie się dźwiękom silnika powyżej 160km/h ...to brzmi świetnie, zero warkotu, żadnego klekotania, miękko cicho brzmi dosłownie jak lecący trzmiel.
                Last edited by rambo7; 14-03-2018, 12:34. Powód: poprawka błędy.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Przez przypadek usunąłem wcześniejszą wiadomość.

                  Źle wytłumaczyłem. Szyba trzęsie się nawet na postoju podczas podnoszenia, i rusza się dość mocno kiedy się nią poruszy, np. jak jest opuszczona do połowy. Prawdopodobnie luzy na prowadnicach??

                  Tak jak KuroiKage sugeruje, może to problem ryczacej krowy Spróbuję się tym zająć na weekendzie. Czy wystarczy odkręcić zbiornik płynu chłodniczego? Czy muszę go spuszczać?

                  Dodatkowo załączam filmik pracy silnika. Żółta kontrolka już zniknęła, nie wiem dlaczego się święciła. Cztery świece były wymieniane w maju.

                  Filmik: https://uploadfile.pl/pokaz/1384535---0vhp.html

                  Comment


                  • #10
                    Rycząca krowa to profilaktyka, żeby do tego nie wracać.
                    Mi na filmiku nic się nie wydaje, może opony masz głośne skoro to z prędkością się pojawia albo łożyska w kołach ?
                    Jak masz te 120kmh i wbijesz na luz czyli bez obrotów silnika to też jest szum i hałas? Bo jeśli tak to nie osprzęt i nie silnik. To opory powietrza+szum kół+ewentualne zużyte łożyska

                    Comment


                    • #11
                      Rycząca krowa to profilaktyka, żeby do tego nie wracać.
                      Mi na filmiku nic się nie wydaje, może opony masz głośne skoro to z prędkością się pojawia albo łożyska w kołach ?
                      Jak masz te 120kmh i wbijesz na luz czyli bez obrotów silnika to też jest szum i hałas? Bo jeśli tak to nie osprzęt i nie silnik. To opory powietrza+szum kół+ewentualne zużyte łożyska

                      Comment


                      • #12
                        Będę jechał w weekend w trasę to sprawdzę z luzem.

                        Jeszcze jedno mam pytanie przy okazji. Gdy auto postoi 3 dni bez jazdy to zdarza się, że ciężko mu ruszyć. Wydaje się jakby coś było zapieczone i ma problem z ruszeniem. Oczywiście auto ruszy, ale przy tym wydaje dźwięk jakby coś "puściło".

                        Comment


                        • #13
                          Któryś zacis cie trzyma, i to może też być powodem huczenia

                          Comment


                          • #14
                            Krzywe tarcze, zapieczone zaciski. Tam szukaj przyczyny.

                            Comment


                            • #15
                              Tarcze i klocki już zamówione dawno, czekają tylko na wymianę.

                              Dziękuję Wam za pomoc. W weekend zabiorę się za prowadnice, wyciszenie metalowej rurki i wymianę klocków, tarcz.

                              Comment

                              Working...
                              X