Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy ktoś pomoże podłubać przy mojej 1.7ctdi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy ktoś pomoże podłubać przy mojej 1.7ctdi?

    Siema panowie, już kiedyś przez inne forum zapewne z kilkoma z was się spotkałem, będąc użytkownikiem pewnej avensis-a może i nie bo to lata temu było
    Szukam kogoś kto ogarnia 1.7cdti, mam krowe w aucie i chcę się jej pozbyć, nie pryska spryskiwacz pomimo ze pompka idzie. Podświetlenie polowicznie na zegarach dziala a pod panelami nawiewu w ogole. Burek przy budzie, sam będę z tym dłużej walczył a może ktoś szybciej pomoże i sam pomoże albo poleci

    W zamian mam garaż na 2 auta i dobre świadło więc można przyjechać i swoje podłubać, mam też sporo kremów do lakieru i polerki więc można sie pobawić

    Dopiero dzisiaj przyprowadziłem mojego civa 7 gen do domu ale chcę jak najprędzej ogarnąć pierdoły i pojechać na wiremie żeby dodstał koników do przodu.

    Rok 2005, dobrze utrzymana, widać ktoś "prubował" o nią dbać. Zmierzona miernikiem i na przodzie było coś malowane ale od drzwi po koniec samochodu OEM lak-fabryka. Korozji brak, OEM 16" i ładne zimówki, OEM pakiet sport, OEM zawieszenie. I będę ją trzymał jako OEM Jedynie radyjo zmienię.

    A oto i ona:
    Załączone pliki

  • #2
    Witaj. To wszystko o czym piszesz było już wałkowane. Cały dział diesla i VII to kompedium wiedzy.
    Możesz zerknąć np tu: https://www.civicforum.pl/showthread...e-1600-2200rpm to odpowiedż na jeden z problemów. Resztę możesz znaleźć, wystarczy poczytać.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez KuroiKage
      Dobrze się prowadziła, ale kurłą zostanie,
      hehe, dobre.
      Z uwagi że mamy dział diesla to o dieslach piszemy w dziale diesla. Podsunąłeś ciekawe podejście, naprawa bolączek konkretnego egzemplarza.
      ok, zaczynamy od tego że grzebiemy w Dziale Diesla - wyszukiwarka tematów a nawet szukać nie trzeba bo pierwszy temat w dziale Mechanika silnika to:
      Ad 1.
      Zamieszczone przez KuroiKage Zobacz posta
      mam krowe w aucie i chcę się jej pozbyć
      jest na to lekarstwo:
      Pozbycie się dziwnych dźwięków silnika / ryczenie w zakresie 1600-2200rpm

      Zamieszczone przez KuroiKage Zobacz posta
      nie pryska spryskiwacz pomimo ze pompka idzie.
      mimo że pompka idzie to przewody - rurki są zamarznięte. Płyny na których pisze -20stC działają praktycznie do -10stC. Wstaw auto w ciepłe miejsce i będzie pryskać.

      Zamieszczone przez KuroiKage Zobacz posta
      Podświetlenie polowicznie na zegarach dziala
      w dziale 7 gen jest mnóstwo tematów o wymianie żarówek w zegarach.

      Zamieszczone przez KuroiKage Zobacz posta
      pod panelami nawiewu w ogole.
      czyli Dział "Zrób to sam" lub wyszukiwarka i prezent od Prezesa,
      Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.

      proponuję na wiosnę jak będzie ciepło bo można coś połamać, plastiki muszą być miękkie.
      Zamieszczone przez KuroiKage Zobacz posta
      Jedynie radyjo zmienię.
      ten sam manual lub inny: Podświetlenie pokręteł nawiewów. Ramka audio VII gen

      Diesel 1,7ctdi jest mocno opisany w dziale Diesla większość problemów jest ogarnięta, poświęć czas a będzie dużo taniej niż w ASO dużo mniej popsujesz.
      Last edited by rambo7; 27-02-2018, 14:45. Powód: edit
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Tylko sie upewniam,
        Olej do skrzyni gl4 75w80? Oczywiście MTF, bo po wpisaniu frazy w szukajke to wyskoczyły mi dywagacje o ATF

        Comment


        • #5
          Manual - to MTF. Reszta tak jak napisałeś.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            No to zaleje valvo

            Comment


            • #7
              Robię listę na już co do zmiany i pytanie. Wymiany kompletu rozrządu powinny być wykonane przy przebiegu:
              I. 120tkm
              II. 210tkm
              i każda kolejna po nastepnych 90tkm ?
              Jak dobrze wyczytałem to zestaw dayco jest jak najbardziej ok.
              Omawiane rolki prowadzące zmienia się 2 sztuki? 76x10x25,7 oraz 70x17x26?
              Czy wymiana tych rolek to kwestia akustyczna czy pominięcie ich prowadzić może do tragicznych w skutkach uszkodzen??
              I co z pompą wody? Dlaczego zestawy jej nie zawierają?

              Wycena:
              zestaw rozrzadu dayco 243zł
              rolki 90zl
              robocizna własna.
              Ceny z alegro, zgadzają się z cenami w sklepach czy nie bardzo i lepiej zamowic na alle?
              Last edited by KuroiKage; 02-03-2018, 17:44.

              Comment


              • #8
                po pierwsze jest to Honda a nie Daewoo, po drugie jest to diesel a nie benzyna ... skąd te interwały wziąłeś? z Poloneza? .

                Więc tak, o rozrządzie jest tak dużo informacji i tak wyczerpująco opisane i tak dużo foto, numerów częsci itd, że dla tego wpisu zapytania, należy się SPAM!
                Nie masz książki serwisowej? W ksiązce pisze i w wątkach o rozrządzie do Isuzu w Hondzie 1,7ctdi pisze:
                interwał wymiany co 10 lat lub 150tys km w zależności co nastąpi pierwsze.
                Drugi interwał taki sam.
                To nie Daewoo ani nie Opel z całym szacunkiem, to Honda!
                Dayco np. ja mam obecnie.
                O rolkach są tematy chyba kilka z numerami, szczegółami, fotkami, rozmiarami ..od a do z wyjustowane wszystko ! pytanie = spam.
                Ćwierkanie rolek ale nie rozrządu a napinacza paska Mikro - są oddzielne wątki z numerami, opisami, foto od A do Z .. pytanie = spam.
                Jak mówiłem to diesel, w Hondzie a nie jakiś wieśwagen śmierdzioch. Pompa wody to osobny element nie podlega wymianie ...ja nie wiem skąd Ty masz jakieś fatalne doświadczenia z dieslami. Chyba pierwszy raz masz porządnego diesla widzę. Pompa wody nie podlega interwałowej wymianie. Wymienia się jak cieknie lub co 300 000km. czyli do 2 wymianie rozrządu. Pompa jest na wierzchu nie wymienia się jej z rozrządem. Jest kilka wątków o pompie wody.

                ja chyba ten twój wpis przeniosę do twojego "zbiorczego watku" ...no bo co? czytać sie nie chce więc co... kopiuj - wklej mam powielać wpisy? .
                Mówiłem, poświeć czas na forum nie dubluj wpisów bo na temat tego diesla masz 99,9% odpowiedzi i to często bardzo szczegółowych.
                Tak że idziesz na łatwiznę ... co drażni Kierownika działu diesla bo nie po to się napracował aby teraz robić bajzelek, Dział diesla jest Książką wiedzy - więcej niż Instrukcją obsługi.
                Last edited by rambo7; 02-03-2018, 20:55.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Drażnienie nie jest zamierzone. Naprawdę wertuję te tematy i używam szukajki ale wiecznie wywala mi brak wyników. Po czym przez gogle odszukuje tematy właściwe kiedy już jest drażniący moda spam na forum.

                  Naszczęscie moich wpisów drażniących moda będzie coraz mniej bo powoli kończę serwisować Hądę
                  Rozrząd do wymiany mam za 80tkm.
                  Płyny, oleje, filtry nowe. Razem z termostatem i płynem chłodniczym.
                  Pozostaje wymiana sprzęgła (huczy łożysko i prawdopodobnie docisk jest już wydeptany).
                  Do wymiany też simmer na wałku rozrządu bo lekko się poci.

                  Także kierowniku działu diesla... nowy na forum jest irytujący, zdaję sobie z tego sprawę Ale z czasem zyskuje wiedzę i zaczyna się dzielić Może coś ze mnie by było

                  Comment


                  • #10
                    w hondach tak jest że huczy łożysko sprzęgła, nawet po 10tys po ich wymianie na nowe, wiec tu trzeba się zastanowić, czy z powodu łożyska wymieniać sprzęgło jak i tak za 10 tys km będzie i tak huczeć? Drugą sprawą jest to że usłyszeć w pracującym dieslu łożysko, no to jest przyznam sztuka, ja nie jestem pewny czy słyszysz łożysko sprzegła (bo tego się usłyszeć nie da) czy coś innego tak daje po uszach? Sprzęgło do 1.7 CTDi rozmieszczenie elementów
                    Nie było człowieka na forum jeszcze aby twierdził że słyszy łożysko w dieslu. Spróbuj zgłębić temat tego szumu bardziej. Simering wału też ciężko tak stwierdzić na podstawie wycieku, czasem po rozebraniu okazywało się że cieknie z zupełnie innego miejsca. Ja mam 2002r i 220tys km nie cieknie nigdzie to 2005 już cieknie? Nie do końca jestem przekonany, bo chyba jeszcze nikt nie wymieniał na forum uszczelniacza wału, nie przypominam sobie takiego tematu od 9 lat.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      A czy to huczenie jest stałe i niezależne od pedału sprzęgła? Bo u mnie jest tak, że jeśli lekko wcisnę sprzęgło ustaje, przy maksymalnym wciśniętym sprzęgle lekko szumi, a przy odpuszczonym całkiem pedale sprzęgła znów ma dziwne efekty audio. Dźwięk miałczenia podczas jazdy brzmi jak wysypane łożysko alternatora przy czym to nie alternator, bo bez paska też miałczy. Więc tropem doszedłem do sprzęgła. tym bardziej że łapie dołem i jest tępe i nieprecyzyjne (łapie na bardzo małym skoku pedała)

                      Nie miałem nigdy hondy ani opla z tym silnikiem, dlatego proszę o doprecyzowanie. Jeśli ten typ tak ma to ok, ale sam wiesz, ze z ryczącą krową tez przez wiele lat było tak, że tłumaczone było - iż ten typ tak ma

                      Ja bym postawił na łożysko oporowe+docisk, łożysko huczy a docisk powoduje słabe działanie i mały zakres operacyjny pedału sprzęgła.

                      Comment


                      • #12
                        polegam na statystykach forumowych i własnym doświadczeniu z tym modelem, niektórzy twierdzili że mam dar jasnowidzenia usterek, ale tak naprawdę opieram się na analizie informacji które podawali . Opisy dźwięków są rożnie interpretowane, to nie jest łatwe aby diagnozować co konkretnie generuje dźwięk. Często było tak że ludzie wydawali kasę a usterka jak była tak została.
                        Sprzęgło łapie dość nisko, tak może być, użytkownicy zaniedbują wymianę płynu, a trzeba to robić dość regularnie, szybko traci swoje własności, sam nie wie wiem czemu gdy w hamulcach jest ok to w sprzęgle już zieleń.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Ja pożądnie przepłukałem układ pompki hydro, świeżym dot4. Syf był niesamowity, oczywiście wniosło to nieco do tematu bo biegi zaczęły "wchodzić" i nie trzeba już ich wbijać. Natomiast jeśli chodzi o łapanie sprzęgła ok, dobrze jak łapie nisko, ale pozostałe 3/4 ruchu pedała powinny też coś wnosić, a u mnie jest tak, że pierwsze 1/2 nacisku to pustka, kolejne 1/4 to zakres operacyjny sprzęgło/półsprzęgło i ostatnie 1/4 to wysprzęglenie.

                          Pobawię się z tym sprzęgłem jeszcze robota moja, a części może na podmiankę coś ogarnę za frytki z anglika

                          Comment


                          • #14
                            U mnie też zaczynało brać poniżej połowy ale całkowite wysprzęglenie było dopiero przy końcu...sprzęgło nawet jak było nowe (komplet LUK) działało podobnie.

                            Comment


                            • #15
                              Kurczaki, więc czas się do niego przyzwyczaić...

                              Comment

                              Working...
                              X