Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

świszczące coś z prawej strony pod maską - (m.in o paskach rozrządu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • świszczące coś z prawej strony pod maską - (m.in o paskach rozrządu)

    Witam.
    Na początku określę, że z prawej strony z perspektywy gdy siedzimy na miejscu kierowcy. W samochodzie zawsze coś "świszcze" na wolnych obrotach, np gdy się telepię w korku na półsprzęgle lub autko stoi na luzie. Są to okolice obrotów 900/min. Gdy dodam gazu świst ustaje i wszystko jest OK. Z autkiem również wszystko OK. Nic się nie dzieję. Da się to słyszeć w środku w miarę wyraźnie. Wiem, że oczekuję teraz od Was wróżenia z kuli, jednakże może to jakaś przypadłość, którą już ktoś miał ? Jutro mogę ten dzwięk np. nagrać i wrzucić do dosłuchania. Przyznam się, że po kupnie nie robiłem rozrządu z powodu $. Może to jakaś rolka z rozrządu ? Znajomy polecił mi zdjęcie paska klinowego i sprawdzeniu czy wtedy to świszczenie ustaje. Napomknął też coś o oleju od wspomagania, że może być zły... Może jakieś sugestie ? Nudzę się, więc postanowiłem założyć wątek, bo może ktoś coś takiego miał. Wcześniej się tym nie przejmowałem, bo myślałem że tak ma być, ale coraz więcej osób zwracało mi na to uwagę.

    Aha, jak zły dział proszę o przeniesienie.

    Zacznij proszę od uzupełnienia profilu przynajmniej o dane dotyczące rocznika samochodu i silnika. Nie zawsze ktoś Się nudzi i ma czas śledzić wątki żeby to sprawdzić.
    Last edited by syriuszteam; 15-11-2013, 23:05.

  • #2
    Coś więcej o aucie ? Ja miałem coś podobnego przed wymianą rozrządu, ale nie było to głośne i dokuczliwe. Dobiegało od strony schowka. Okazało się że rolki rozrządu były wypracowane...po wymianie cisza.

    Comment


    • #3
      Powiedzmy, że dobiega to z tej samej strony... Oczywiście przepraszam - jak wiadomo diesel 1,7 - 2005r. Dokuczliwe żeby było to dla mnie nie jest, ale chyba żadnego świstu wydawać nie powinien ? Bo w pierwszej chwili myślałem, że tak po prostu ma być.

      Rozumiem, że to nie ten post, jednak dodam i zapytam czy też ruszając autem z lekkim wciśnięciem pedału gazu samochód tak jakby drży ? Nie wiem jak to opisać... Jak dodam więcej gazu jest wszystko OK. Samochód po prostu sprawia wrażenia, że nie może 'zamielić' kołami .

      Comment


      • #4
        Nie. Nie powinien no chyba że jest to świst turbo choć i jego słabo słychać w środku

        Raczej normalne o ile myślimy o tym samym....Żeby ruszyć b.dynamicznie to trzeba więcej gazu. Taki urok tego modelu

        Comment


        • #5
          Witam. Co do tematu miałem dziś okazję i nagrałem to świergotanie. Wraz z większymi obrotami ten dźwięk ustaje. Słychać to tylko na wolnych obrotach. Może coś powalczycie z tym i doradzicie co to może być ?
          View My Video

          Comment


          • #6
            Z nagrania za bardzo nic sie nie odkryje to by trzeba ucho przystawić i pomacać Ale rolki napinacza i alternator możesz wykluczyć, przynajmniej mi się tak wydaje ponieważ te rzeczy ćwierkają na większych obrotach 1500-2000

            Comment


            • #7
              Właśnie i ojciec przysłuchując się stwierdził, że to raczej nie rozrząd. Prawdopodobnie jutro będę miał podnośnik udostępniony, więc jak wrzucę autko do góry to gdzie polecacie sprawdzać ? Znajomy mechanik polecił, bym zrzucił pasek klinowy i wtedy posłuchał czy świergocze. Może jeszcze inne propozycje ? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Kilka osób mówiło mi, że tak jakby pasek trochę nierówno leżał na rolkach, tzn za bardzo wystawał z jednej strony na jednej i rolce i jest lekko postrzępiony z lewej strony. Mi osobiście się tak nie wydaje. Co o tym myślicie ?

              Comment


              • #8
                Ja mam identyczny dzwiek,tyle ze u mnie jest to na "luzie",jak wrzuce bieg ,to przestaje.Zimą jest to rzadkie zjawisko,ale latem dosc częsteale przyzwyczailem sie i tak sobie z tym zyje.O ile pamietam to gdzies natknąłem sie (na tym forum)ze to moze cos ocierac w okolicach rozrządu...

                Comment


                • #9
                  U mnie bez różnicy czy luz czy bieg. Nawet jak jadę powoli w korku na jedynce (bez gazu) to świergocze...

                  Comment


                  • #10
                    Jeśli to pasek to lekkie spryskanie woda na parę sekund likwiduje ćwierkanie. W zeszłym tygodniu wymieniłem pasek bo ćwierkał na wolnych obrotach. Jak się rozgorzał to była cisza.

                    Comment


                    • #11
                      Ja mam identyczną sytuację (u mnie pojawiło się to po wymianie rozrządu). Wykluczony został pasek mikro i rolki, bo po zdjęciu paska mikro ciągle świergoli. Mechanik mówi, że to pasek rozrządu - fakt jak przy mnie rozbierał ponownie rozrząd i poluzował pasek na napinaczu - przestało. Złożył do kupy, ale po paru kilometrach znowu zaczęło. Mechanik twierdzi, że to wina materiału, z jakiego wykonali pasek, więc odpuściłem.

                      Comment


                      • #12
                        Piszcie jakie materiały (paski i inne elementy zakładaliście) bo nie ma punktu odniesienia!
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Właśnie ja od kupna nie zmieniałem rozrządu, dlatego ten świst był dla mnie bardziej 'przerażający'. Coś mi się kojarzy, że właśnie był robiony przez poprzedniego właściciela, ale muszę zajrzeć do książki czy faktycznie, bo mogę się mylić. Może u mnie występuje to samo ? Mam zmieniony rozrząd i dlatego może tak jest. W tej chwili ciężko mi się odnieść do tego co mam wsadzone.

                          Comment


                          • #14
                            Podepnę się do wątku.
                            U mnie jakiś czas temu także zauważyłem ciche popiskiwanie. Ten dzwięk raczej przypominał "metaliczny świergot świerszcza", takie... "śśśśrrrrrrrr...."
                            U mnie występował tylko przy redukcji biegów lub przy odejmowaniu gazu w okolicach 2000 -2200 obr. Jeśli trzymałem go na równych obrotach - nie był słyszalny.
                            Byłem przekonany na 100% że to rolki od paska wielorowkowego. Wymieniłem rolki i pasek. Pomogło. Rolki świergotały jak się je pokręciło przy uchu.

                            Ale tydzień po wymianie nadal piszczy ale zdecydowanie ciszej.
                            Myślę że to pasek wielorowkowy. No bo co... rolki wymienione... to co? łożysko na alternatorze? sprężaraka? pomysłów nie mam...

                            Mam teraz wyjazd na świeta. Zobaczę jak sie będzie zachowywał gdy się rozgrzeje czy też będzie piszczal.
                            Generalnie nie przejmuje mnie ten pisk bo wiem że to nic poważnego ale za to bardzo irytuje.

                            Materiał: Pasek SKF (jeden z tańszych) uniwersalny. pasek.jpeg

                            Comment


                            • #15
                              Zastosowane materiały przy wymianie rozrządu:
                              - rolki INA,
                              - pasek GATES.

                              Comment

                              Working...
                              X