Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Programy do diagnostyki OBDII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Programy do diagnostyki OBDII

    Hej, posiadam taki programik PCMSCAN - w sumie ok, ale niewiele można w nim zrobić poza skasowaniem błędów i jakiś pierdół niepotrzebnych amatorowi jak ja:P

    Znacie jakieś inne programy ? jeżeli tak to podajcie nazwy może jest coś lepszego niż ww. program dla 1.7 cdti

  • #2
    W tym temacie przedstawię jak podłączyć laptopa do komputera (ECU - engine control unit) w civic diesel 2003. W tym opisie korzystam z Windows 7 oraz interfejsu diagnostycznego ELM 327 v1.3a (na USB) kupionego na allegro. https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2011/02/P1010711JPG-1.jpg 1. W pierwszej kolejności proponuje wpiąć interfejs do USB do laptopa. Wtedy komputer zainstaluje sterowniki potrzebne do interfejsu. Jeśli sterowniki same się nie zainstalują to należy

    Według Autora można odczytać więcej danych niż prostym skanerem. Więc przeczytaj wątek i oceń jego przydatność.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      dla PCMSCAN alternatywą jest ELM 327 i ten jest bardzo popularny ale tak samo na wiele nie pozwoli .
      Sprawa jeszcze taka że oba te programy (był przypadek na forum) w odczytach dla Civic 1,7CTDi nie były jednolite co do zdiagnozowanego kodu DTC ustrki, okazało się że PCMSCAN się mylił lub podawał inny opis usterki.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Syriuszteam widziałem ten wątek wcześniej za wiele niestety w nim nie ma - pozatym brak jest interpretacji tych wyników - nie ma jakieś tabeli do której można było by to wszystko przyrównać. Dodatkowo powiem że zastanawiam się nad tego typu urządzeniem, jednak nie wiele wiem jeszcze na jego temat - muszę doczytać



        Last edited by rambo7; 15-04-2013, 21:54. Powód: edit Nick'a "syriuszteam"

        Comment


        • #5
          Chciałbym odświeżyć temat po 11 latach Co prawda nie mam diesla ale może nie powielajmy tematu.

          Zaopatrzyłem się w iCar2 Vgate OBD II. Zainstalowałem Car Scanner.
          Jednak niewiele wiem co czego mógłbym go wykorzystywać. Błędów brak.
          Bardzo dobrą funkcją jest na pewno pomiar temperatury silnika w czasie rzeczywistym.

          Podzielcie się proszę co jeszcze warto i można monitorować za pomocą OBD. Jakieś konkretne czujniki? Testy emisji?

          Comment


          • #6
            Tylko ten Twój tester nadal nie ma dostępu do innych modułów niż silnik niestety. Nie połączysz się z abs vsa srs itd. Dla mnie mogło by to się nazywać dalej elm, bo funkcje jakie oferuje są takie same, kwestia tylko tego co zainstalujesz za program torque, eobd itd


            Od siebie do pełnej diagnostyki wszystkich układów / systemów polecam autel ap200. Bez laptopa, kabli itd jak w przypadku Delphi.

            Co polecacie do diagnostyki i obsługi naszych Hond? Mysle tu o HDS może coś od chińskich majfrendów :) Będę wdzięczny za linki.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
              Od siebie do pełnej diagnostyki wszystkich układów / systemów polecam autel ap200. Bez laptopa, kabli itd jak w przypadku Delphi.
              Ja również polecam AP200, kupiłem do KII, zajebi..ty sprzęt, mogę wszystko zrobić, mam dostęp do wszystkich modułów, mogę wymusić wypalanie dpf, programuje przeglądy, za jaki czas za ile km, w tej cenie nie kupi się nic lepszego, dałem tylko 260zł.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                Od siebie do pełnej diagnostyki wszystkich układów / systemów polecam autel ap200. Bez laptopa, kabli itd jak w przypadku Delphi.
                No tak ale cena obecnie to jakieś 320-350 PLN. Sporo.
                Widziałem niby funkcje i możliwości ale pytanie czy taki laik jak ja będzie w stanie realnie je wykorzystać. Wypalanie DPF mnie nie interesuje, programowanie przeglądów również.

                Comment


                • #9
                  Ja wiem że w Polsce drogo jak zawsze, ale za swój zapłaciłem 49€ chyba rok temu... Aż zobaczyłem po ile jest dzisiaj na ebay de od dystrybutora, z kodem rabatowym 45€, także nie wiem skąd 350pln....


                  Żeby nie być gołosłownym :



                  Ale to nic nowego, tydzień temu kupowałem narzędzia Milwaukee M18 ONEFHIWF12-50 2x, z ciekawości porównalem z cenami w Polsce i dokładnie 550Pln taniej wyszło i była to normalna cena bez jakiejś promocji.
                  Last edited by slepak; 23-05-2024, 14:45.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                    ten Twój tester nadal nie ma dostępu do innych modułów niż silnik niestety.
                    Ja korzystam z darmowego PISTON'a .
                    Też nie ma dostępu do tych wymienionych modułów, ale na codzień dostęp do nich nie jest mi niezbędny.
                    Jeśli kiedykolwiek będę miał problemy, to zastanowię się nad zakupem albo zajrzę do jakiegoś majstra - elektronika samochodowego, który pewnie stówkę (dziś) zawoła. To i tak taniej niż zakup jakiegoś ap200.
                    Jednak liczę na bezawaryjność swojego sprzęta

                    Przydałoby mi się z tych wszystkich niedostępnych rzeczy tylko możliwość adaptacji przepustnicy, bo jak w większości przypadków obroty nurkują do 500 gdy podjeżdżam do świateł.

                    Kiedyś pomogło "zwalenie" zasilania z przepustnicy i odłączenie akumulatora. Sama się zaadaptowała w ciągu kolejnych 2 tygodni jeżdżenia.


                    Zamieszczone przez Zaskal Zobacz posta
                    co jeszcze warto i można monitorować za pomocą OBD
                    Ja korzystam namiętnie z możliwości podglądu korekt STFT I LTFT i wykorzystałem podgląd na zachowanie sensora tlenu aby ustawić sobie prawidłowo instalację lpg we wszystkich możliwych sytuacjach obciążeniowych.

                    Moim zdaniem warto sobie popatrzeć na korekty co jakiś czas.

                    Comment

                    Working...
                    X