Jako że dostaję sporo zapytań dot. modelu VII generacji z silnikiem 1.7CTDi postanowiłem zapodać Post i proszę użytkowników o rzeczowe uzupełnianie Tematu (bo Alfa-Omega nie jestem, a tylko skromnym guru
) - okazuje się bowiem że dalej sporo osób bierze te auto pod rozwagę zakupu.
Zrozumiałe - zrobiło się bardziej popularne, konkurencyjne do innych marek i dostępne cenowo.
Był post dot. ocen samego silnika 1.7CTDI - https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=14612
ale tu napiszemy coś więcej o tym samochodzie - Civic z tym silnikiem zaczął na Forum pojawiać się szerzej od roku 2008 czyli jest obecny juz parę lat (użytkowników przybywa) - po takim okresie już jesteśmy w stanie go przyzwoicie i obiektywnie ocenić ?
na to licze i na to liczą potencjalni nabywcy
.
2 słowa o Isuzu:
Isuzu to nazwa japońskiej rzeki, która w 1934 roku użyczyła swego imienia najpierw pierwszemu modelowi samochodu, a potem całej firmie, która go wyprodukowała. Pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni przedsiębiorstwo wytwarzające autobusy, ciężarówki, auta dostawcze, osobowe i terenowe przez wiele lat współpracowało z General Motors (amerykański koncern w 1999 roku przejął kontrolę finansową nad firmą) dlatego dość znany model Isuzu Rodeo był w Europie obecny jako Opel Frontera. Isuzu było także współtwórcą i współwłaścicielem innej znanej japońskiej marki - Subaru. Od 2007 roku kontrolę nad nieprodukującą już samochodów osobowych Isuzu sprawuje Toyota.
Więcej tu wpis #5: https://www.civicforum.pl/showthread...sk%C4%85-Hondy
czy moja opinia będzie obiektywna - postaram się
- moje uwagi:
POZYTYWY
1. Diesel - wtrysk bezpośredni - Common Rail - spalanie realne średnio 5,5L/100km (uzyskałem minimum na trasie 4,8L/100km przy około 100-110km/h maxymalnie 6,4 zima i miasto) przeważnie na pełnym baku (tj.50L) 760km~880km zrobię.
2. spore wnętrze wyjątkowo dużo miejsca na tylnej kanapie - płaska podłoga brak tunelu,
3. brak rdzy na tylnych nadkolach nawet po 11 latach! - to poprawiono,
4. w miarę tanie części eksploatacyjne filtry powietrza, paliwa, klimatyzacji, większości części typu klocki tarcze wahacze etc podobnie jak w benzynie,
5. wielo-wahaczowe zawieszenie - czyli pewne prowadzenie
6. Silnik ISUZU 1,7CTDi - nie zużywają oleju! nie znajdziecie na Forum problemu w tym temacie. (nawet po przekroczeniu grubo 300tys.km.) więc jako motor ISUZU Japan - bardzo trwały.
7. dość dobra dynamika silnika 220Nm (przy 130Nm 1.6Vtec) zdecydowanie na korzyść diesla moim zdaniem (jeździłem oba) diesel lepszy w całym zakresie obrotów no i inne spalanie przy 160km/h diesla a benzyny
- to był jeden z głównych powodów dla których kupiłem diesla - przyspieszenie i przyjemność z jazdy !
8. brak Filtra DPF w 1.7CTDi ! (2001-2005 CTDi - nie montowano spełniał wymogi Euro 4 - jest układ katalityczny bezobsługowy i bezawaryjny.)
9. brak koła dwu-masowego (sprzęgło tradycyjne trwałe - koszty napraw podobne jak w benzynie)
10. Skrzynia biegów - nie sypią się łożyska - (bez feleru typowego dla wersji benzynowych 1.4 i 1.6 benzyna)
11. bardzo trwały układ wydechowy - to zaleta generalnie diesli - układu nie dotyka korozja, bez względu na wiek i przebieg.
12. Długie okreso/przebiegi przeglądów np. Pasek rozrządu 150tys lub 10 lat - gwarancja fabryczna bez konieczności wymiany pompy wody!
13. silnik 16 zaworowy na 2-óch wałkach sprawdzenie zaworów (nie regulacja) przy 90 tys. w praktyce nie ma konieczności nawet sprawdzać wcześniej niż przy 150tys i przeważnie jest OK.
14. System diagnostyki OBDII - łatwa diagnostyka silnika DTC
15. bezproblemowy dostęp do części zamiennych - nowe zamienniki całkiem solidne, sporo tanich części oryginalnych z odzysku np. allegro.
16. w modelach 2005 spotykane Webasto - na zimę rewelacja
17. możliwości Tuningu "bezinwazyjnego" wpinamy "PowerBox" i mamy około 25KM więcej odpinamy i mamy fabryczną wersję
(jeszcze nie próbowałem ale korci
)
18. dość dobre materiały wykończenia wnętrza przede wszystkim materiały tapicerki foteli - w moim po 9 latach użytkowania rodzinki 4 osobowej żadnych śladów zużycia - jak nówka.
NEGATYWY
1. pozycja kierowcy - mimo możliwości ustawień kierownicy i fotela - nie do końca pasuje mi pozycja za kierownicą - dość mało miejsca wokoło kolan i piszczeli - zdarza mi się obijać piszczele o półkę pod kierownicą - zbyt wysoko się siedzi jak dla mnie mimo max fotela na dół, kierownica na max w dół przesłania zegary (wzrost 177cm). tak że pozycja za kierownicą historycznie jedwabista i mistrzostwo było w modelach IV i V potem w stronę emerytów poszli, mi to nie pasuje.
2. w modelach 2002-2004 brak podgrzewacza paliwa - problemy przy mrozach w zimę,
3. rdza - pojawia się na zgrzewach pod maską przy zawiasach i wzdłuż rantów, czasem na rantach progowych drzwi, w modelach po Face-liftingu na klapie tylnej wokoło srebrnej listwy rejestracji - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
4. tłukące się zawieszenie - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
5. bardzo mała skrętność oraz mniej precyzyjny elektryczny układ wspomagania - (hydrauliczne w starszych modelach ZDECYDOWANIE lepsze czulsze, skuteczniejsze, mniej awaryjne) - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
6. sporadyczne awarie alternatora (nie wada auta, ale klika osób miało problemy i musieli wymienić) niestabilny prąd "w sieci" civica może mieć wpływ na działanie czujników zarządzających turbiną itp.
7. awarie czujników Made In Germany głównie czujnik wału, doładowania, i podciśnienia generalnie w układzie zarządzania turbiną (czujniki są dość drogie)
8. auto sprawia problemy głównie zimą w obszarze turbo doładowania i paliwa - wyskakują Check Engin - głównie z uwagi na eksploatację samochodu na krótkich odcinkach i z przewagą miasta,
9. brak egzemplarzy z 1-szej ręki z polskiego rynku - auto sprzedawane wyłącznie na zachodzie - wszystkie są sprowadzone,
10. czasami skrzypi siłownik sprzęgła (słyszalne i wyczuwalne pod stopą) - instrukcja określa iż ten element wymaga regularnego smarowania
11. zdarza się również "bujany fotel kierowcy" mocowania w konstrukcji fotela są słabe - oparcie sie rusza (przód-tył) forumowicze opanowali sztukę poprawiania fabryki, to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
12. silnik Diesla (z uwagi na swoją naturalną charakterystykę) słabiej rozgrzewa się szczególnie zimą i na krótkich dystansach - co wprawia w zaskoczenie użytkowników nie mających wcześniej z diesel do czynienia.
13. drobne awarie elektryki typu zepsute pojedyncze fabryczne siłowniki C-Z sprawa banalna i wyjątkowo tania opanowana przez forumowiczów - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
14. Brak umiejętności w użytkowaniu diesla to główna i bardzo istotna sprawa nie brana często w ogóle pod uwagę przez nabywce np jazda w 90% po mieście (często 1-szy po przesiadce z PB) co ma istotne przełożenie na pracę silnika głównie zaczadzenie turbiny i inne "Check Engin" co w prostej linii prowadzi do palpitacji serca i mocnej frustracji
.
podsumuję,
jak w każdym aucie Pozytywów i Negatywów jest mniej/więcej po równo, należy zwrócić uwagę na ich RANGĘ - czyli odpowiedzieć sobie na pytanie np.: czy bardziej mnie męczyć będzie wymiana czujnika za 400zł ? czy spokój głowy że nie ma koła dwu-masowego za 2000zł ...itd
tak, że dla kogoś, kto ma blade pojęcie już jakieś wnioski może wyciągnąć?
jeśli mnie ktoś chce spytać - czy warto?
odpowiadam - tak ! jak najbardziej, ale proszę szukać zadbanych egzemplarzy ogólnie i przyzwoitych pod względem technicznym. Kupując diesla należy szczególnie zastanowić się nad warunkami jego użytkowania, jeśli nie będziemy robić regularnie tras będą kłopoty z prawidłową pracą jednostki napędowej (odcinanie mocy, problemy z osprzętem, dziwne awarie).
Jeśli powiem że jeździ się dobrze (auto idzie opanować myślę o niedomaganiach) i nie zamierzam zmieniać, więc wystarczająca rekomendacja.
Jeśli ktoś ma coś do dodania lub coś pominąłem, proszę śmiało komentować
.
__________________________________________________ _______________
Co piszą media o Silniku ISUZU w Civic:
"Auto Świat" - 1.7 CDTI: czy silnik z Polski ma jakieś zalety? https://www.auto-swiat.pl/1-17-cdti-...-jakies-zalety

Zrozumiałe - zrobiło się bardziej popularne, konkurencyjne do innych marek i dostępne cenowo.
Był post dot. ocen samego silnika 1.7CTDI - https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=14612
ale tu napiszemy coś więcej o tym samochodzie - Civic z tym silnikiem zaczął na Forum pojawiać się szerzej od roku 2008 czyli jest obecny juz parę lat (użytkowników przybywa) - po takim okresie już jesteśmy w stanie go przyzwoicie i obiektywnie ocenić ?


2 słowa o Isuzu:
Isuzu to nazwa japońskiej rzeki, która w 1934 roku użyczyła swego imienia najpierw pierwszemu modelowi samochodu, a potem całej firmie, która go wyprodukowała. Pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni przedsiębiorstwo wytwarzające autobusy, ciężarówki, auta dostawcze, osobowe i terenowe przez wiele lat współpracowało z General Motors (amerykański koncern w 1999 roku przejął kontrolę finansową nad firmą) dlatego dość znany model Isuzu Rodeo był w Europie obecny jako Opel Frontera. Isuzu było także współtwórcą i współwłaścicielem innej znanej japońskiej marki - Subaru. Od 2007 roku kontrolę nad nieprodukującą już samochodów osobowych Isuzu sprawuje Toyota.
Więcej tu wpis #5: https://www.civicforum.pl/showthread...sk%C4%85-Hondy
czy moja opinia będzie obiektywna - postaram się

POZYTYWY
1. Diesel - wtrysk bezpośredni - Common Rail - spalanie realne średnio 5,5L/100km (uzyskałem minimum na trasie 4,8L/100km przy około 100-110km/h maxymalnie 6,4 zima i miasto) przeważnie na pełnym baku (tj.50L) 760km~880km zrobię.
2. spore wnętrze wyjątkowo dużo miejsca na tylnej kanapie - płaska podłoga brak tunelu,
3. brak rdzy na tylnych nadkolach nawet po 11 latach! - to poprawiono,
4. w miarę tanie części eksploatacyjne filtry powietrza, paliwa, klimatyzacji, większości części typu klocki tarcze wahacze etc podobnie jak w benzynie,
5. wielo-wahaczowe zawieszenie - czyli pewne prowadzenie
6. Silnik ISUZU 1,7CTDi - nie zużywają oleju! nie znajdziecie na Forum problemu w tym temacie. (nawet po przekroczeniu grubo 300tys.km.) więc jako motor ISUZU Japan - bardzo trwały.
7. dość dobra dynamika silnika 220Nm (przy 130Nm 1.6Vtec) zdecydowanie na korzyść diesla moim zdaniem (jeździłem oba) diesel lepszy w całym zakresie obrotów no i inne spalanie przy 160km/h diesla a benzyny

8. brak Filtra DPF w 1.7CTDi ! (2001-2005 CTDi - nie montowano spełniał wymogi Euro 4 - jest układ katalityczny bezobsługowy i bezawaryjny.)
9. brak koła dwu-masowego (sprzęgło tradycyjne trwałe - koszty napraw podobne jak w benzynie)
10. Skrzynia biegów - nie sypią się łożyska - (bez feleru typowego dla wersji benzynowych 1.4 i 1.6 benzyna)
11. bardzo trwały układ wydechowy - to zaleta generalnie diesli - układu nie dotyka korozja, bez względu na wiek i przebieg.
12. Długie okreso/przebiegi przeglądów np. Pasek rozrządu 150tys lub 10 lat - gwarancja fabryczna bez konieczności wymiany pompy wody!
13. silnik 16 zaworowy na 2-óch wałkach sprawdzenie zaworów (nie regulacja) przy 90 tys. w praktyce nie ma konieczności nawet sprawdzać wcześniej niż przy 150tys i przeważnie jest OK.
14. System diagnostyki OBDII - łatwa diagnostyka silnika DTC
15. bezproblemowy dostęp do części zamiennych - nowe zamienniki całkiem solidne, sporo tanich części oryginalnych z odzysku np. allegro.
16. w modelach 2005 spotykane Webasto - na zimę rewelacja
17. możliwości Tuningu "bezinwazyjnego" wpinamy "PowerBox" i mamy około 25KM więcej odpinamy i mamy fabryczną wersję


18. dość dobre materiały wykończenia wnętrza przede wszystkim materiały tapicerki foteli - w moim po 9 latach użytkowania rodzinki 4 osobowej żadnych śladów zużycia - jak nówka.
NEGATYWY
1. pozycja kierowcy - mimo możliwości ustawień kierownicy i fotela - nie do końca pasuje mi pozycja za kierownicą - dość mało miejsca wokoło kolan i piszczeli - zdarza mi się obijać piszczele o półkę pod kierownicą - zbyt wysoko się siedzi jak dla mnie mimo max fotela na dół, kierownica na max w dół przesłania zegary (wzrost 177cm). tak że pozycja za kierownicą historycznie jedwabista i mistrzostwo było w modelach IV i V potem w stronę emerytów poszli, mi to nie pasuje.
2. w modelach 2002-2004 brak podgrzewacza paliwa - problemy przy mrozach w zimę,
3. rdza - pojawia się na zgrzewach pod maską przy zawiasach i wzdłuż rantów, czasem na rantach progowych drzwi, w modelach po Face-liftingu na klapie tylnej wokoło srebrnej listwy rejestracji - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
4. tłukące się zawieszenie - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
5. bardzo mała skrętność oraz mniej precyzyjny elektryczny układ wspomagania - (hydrauliczne w starszych modelach ZDECYDOWANIE lepsze czulsze, skuteczniejsze, mniej awaryjne) - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
6. sporadyczne awarie alternatora (nie wada auta, ale klika osób miało problemy i musieli wymienić) niestabilny prąd "w sieci" civica może mieć wpływ na działanie czujników zarządzających turbiną itp.
7. awarie czujników Made In Germany głównie czujnik wału, doładowania, i podciśnienia generalnie w układzie zarządzania turbiną (czujniki są dość drogie)
8. auto sprawia problemy głównie zimą w obszarze turbo doładowania i paliwa - wyskakują Check Engin - głównie z uwagi na eksploatację samochodu na krótkich odcinkach i z przewagą miasta,
9. brak egzemplarzy z 1-szej ręki z polskiego rynku - auto sprzedawane wyłącznie na zachodzie - wszystkie są sprowadzone,
10. czasami skrzypi siłownik sprzęgła (słyszalne i wyczuwalne pod stopą) - instrukcja określa iż ten element wymaga regularnego smarowania
11. zdarza się również "bujany fotel kierowcy" mocowania w konstrukcji fotela są słabe - oparcie sie rusza (przód-tył) forumowicze opanowali sztukę poprawiania fabryki, to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
12. silnik Diesla (z uwagi na swoją naturalną charakterystykę) słabiej rozgrzewa się szczególnie zimą i na krótkich dystansach - co wprawia w zaskoczenie użytkowników nie mających wcześniej z diesel do czynienia.
13. drobne awarie elektryki typu zepsute pojedyncze fabryczne siłowniki C-Z sprawa banalna i wyjątkowo tania opanowana przez forumowiczów - to dotyczy całej generacji VII - nie tylko diesla!
14. Brak umiejętności w użytkowaniu diesla to główna i bardzo istotna sprawa nie brana często w ogóle pod uwagę przez nabywce np jazda w 90% po mieście (często 1-szy po przesiadce z PB) co ma istotne przełożenie na pracę silnika głównie zaczadzenie turbiny i inne "Check Engin" co w prostej linii prowadzi do palpitacji serca i mocnej frustracji

podsumuję,
jak w każdym aucie Pozytywów i Negatywów jest mniej/więcej po równo, należy zwrócić uwagę na ich RANGĘ - czyli odpowiedzieć sobie na pytanie np.: czy bardziej mnie męczyć będzie wymiana czujnika za 400zł ? czy spokój głowy że nie ma koła dwu-masowego za 2000zł ...itd

tak, że dla kogoś, kto ma blade pojęcie już jakieś wnioski może wyciągnąć?
jeśli mnie ktoś chce spytać - czy warto?
odpowiadam - tak ! jak najbardziej, ale proszę szukać zadbanych egzemplarzy ogólnie i przyzwoitych pod względem technicznym. Kupując diesla należy szczególnie zastanowić się nad warunkami jego użytkowania, jeśli nie będziemy robić regularnie tras będą kłopoty z prawidłową pracą jednostki napędowej (odcinanie mocy, problemy z osprzętem, dziwne awarie).
Jeśli powiem że jeździ się dobrze (auto idzie opanować myślę o niedomaganiach) i nie zamierzam zmieniać, więc wystarczająca rekomendacja.
Jeśli ktoś ma coś do dodania lub coś pominąłem, proszę śmiało komentować

__________________________________________________ _______________
Co piszą media o Silniku ISUZU w Civic:
"Auto Świat" - 1.7 CDTI: czy silnik z Polski ma jakieś zalety? https://www.auto-swiat.pl/1-17-cdti-...-jakies-zalety
Comment