Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki chcelibyście, żeby był Civic 10 gen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bagażnik Golfa VII nadaje się maksymalnie na wyjazdy weekendowe.
    Civic jest tutaj nie do pobicia ale nawet nie tylko przez sam bagażnik ale miejsce pod tylną kanapą (magic seats). Ja tam zawsze sporo rzeczy upycham...
    No ale i tak mi miejsca brakuje - dzieciaki coraz więcej rzeczy zabierają i dlatego po 7 latach wracam do kombi.

    Co do emocji jazdy to masakryczny był poprzedni Auris - kierownica się kręciło jak w beczce ze smołą - zero wyczucia drogi.
    Z drugiej strony Civic VIII ma zbyt bezpośredni układ kierowniczy i auto ma tendencję do "myszkowania" po autostradzie powyżej 150 km/h. Trzeba więcej uwagi przykładać przy prowadzeniu.

    Ja bym chciał żeby Civic IX Kombi kosztował w Lifestyle 1.6 Diesel ok. 84 tys pln czyli mniej więcej tyle ile kosztuje konkurencja z podobną mocą/osiagami. Wtedy bym kupił kolejny raz Civica.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #17
      W którymś z ostatnich testów Civic vs Leon wspomniano o tym, że brakuje w Civic elektronicznej szpery. Bardzo bym chciał ją też zobaczyć w następnej generacji i to nie tylko w usportowionych modelach, ale w każdym. Posłuży nie tylko do dynamicznej jazdy, ale w zimie jak znalazł! W dodatku wymaga to głównie zmian w sterowniku ESP, bez jakichś wielkich ingerencji mechanicznych i powinno IMO się stać oczywistością, jak ABS dzisiaj. Niby mamy wspomaganie ruszania w ESP (VSA Hondy), ale to nie chodzi o duszenie silnika w celu złapania trakcji - tak z żadnej zaspy nie wyjedziesz, ESP trzeba wyłączyć i kręcić "kulawcem" (w żargonie motosportu tak określa się standardowe deferencjały bez kontroli uślizgu) jak od czasów "Króla Ćwieczka". Elektroniczna szpera natomiast (np. XDS z VAGa) przyhamowuje koło o mniejszej przyczepności, sprawiając, że hamulec pełni funkcję szpery - nie zmniejszając przy tym siły napędowej, więc zwiększając efektywność napędzania przy ograniczonej przyczepności. Od wielu lat zresztą wykorzystywane z powodzeniem choćby w Mitsubishi w ramach AYC ( https://en.wikipedia.org/wiki/Active_Yaw_Control ).

      P.S. a w Type R to oczywiście jednak klasyczna mechaniczna jak w MB VTi czy FN2 CW by była jeszcze lepsza
      Last edited by Alix; 24-03-2014, 12:58.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment

      Working...
      X