Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Accord VIII 99 1.8 - gaśnie na zimnym silniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Accord VIII 99 1.8 - gaśnie na zimnym silniku

    Niestety na forum Accorda nic nie znalazłem więc proszę Was o pomoc. Silnik gdy jest zimny ciężko odpala, bez dodania gazu nie da się odpalić silnika. Gdy już odpali jeżeli nie trzyma się nogi na gazie samochód zgaśnie. Po rozgrzaniu problem ustępuje. Samochód nie jest mój ale wiem że była czyszczona przepustnica, czyszczony krokowy, regulowane LPG, wymienione przewody, świece. ale nic to nie pomogło. Próbowałem odpalać z odpiętym map sensorem i czujnikiem temperatury ale jest to samo. Robiłem samodiagnostyke błędów w pamięci nie ma.
    Last edited by Krzysieg; 07-05-2019, 16:54.

  • #2
    dotknąłeś praktycznie każdy obszar /paliwo/powietrze/zapłon/ jesteś blisko, ta trójka to klucz do uruchamiania silnika spalinowego.

    to co tu napiszę to dotyczy silnika pracującego na PB.
    1. rozumiem że żadnych kodów błędów nie komunikuje samodiagnostyka, na balacie CE się nie świeci a kontrolka CE sprawna?
    2. odpięcie czujnika powietrza zasysanego dobrze, z czujnikiem w przepustnicy dobrze, ale jeszcze jeden czujnik został - czujnik cieczy chłodzącej. Czujnik ten podaje informację do ECM o tym ile paliwa ma być dawkowane. Jeśli ten czujnik jest stary, zmęczony może podawać błędne informacje np że na polu jest +25stC gdy faktycznie jest +6 jak teraz rano. ECM dobiera dawkę paliwa jak dla rozgrzanego silnika, czyli małą, przez co ratujesz się wciskaniem gazu i ... trzymaniem nogi na pedale aby tego paliwa dorzucić do wysterowanej dawki, bo go jest za mało dopóki się nie zagrzeje. Na ciepłym pali i pewnie jest ok. Odpięcie tego czujnika cieczy też ustawi dawkę do temp +20stC. Ważne jest to aby ten czujnik podał informację że jest +5stC a nie 25stC. Co ważne on nie musi komunikować informacji "jestem zepsuty" informacji Check Engine nie będzie, bo jest podpięty ECM go widzi ale to nie jest ok, bo ECM zbiera nieprawdziwe informacje i na podstawie bzdurnych informacji dobiera parametry pracy silnika.
    3. możliwe też jest że pompa paliwa za małą ma wydajność. Po wielu latach eksploatacji ona może tracić swoje parametry.

    Nie piszesz nic na temat pracy na lpg a pb, ale rozumiem że uruchamiana jest na PB a lpg dopiero przełącza po uzyskaniu wymaganej temp. cieczy chłodzącej. (instalacja lpg ma swój czujnik na podstawie którego dostaje impuls do przełaczenia na lpg? tej informacji nie czerpie w ECM silnika, tak chyba jest?)
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Silnik uruchamia się na Pb dla pewności wyjąłem bezpiecznik od centralki LPG. Kontrolka CE dziala. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej odpinalem i nic to nie daje. Co zwiększa otwarcie przepustnicy przy zwiększonej dawce paliwa? Krokowy?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Krzysieg Zobacz posta
        Czujnik temperatury cieczy chłodzącej odpinalem i nic to nie daje.
        i właśnie to gmatwa tobie obraz sytuacji. Na polu masz +6stC, on może być "zmęczony eksploatacją" i idzie info do ECM = 25stC. Teraz ... wypinasz go z wtyczki, ECM przyjmuje stałą wartośc 20stC.
        Nie masz żadnego punktu odniesienia w tej sytuacji nic kompletnie się nie ma prawa zmieniać i potwierdzasz że nie zmieniło.
        Jedyną opcją jest zamienić czujnik na inny najlepiej sprawny i nowy (byle nie zamiennik! bo zazwyczaj nie działają prawidłowo) lub ten co masz wykręcić i poddać próbie - testom.
        Wsadzić kubek cieczy chodzącej do zamrażarki poczekać by ciecz miała -10stC ... wsadzić czujnik i obserwować jak się zmienia opór. pomału rozgrzewać ciecz do 70stC. Stawiam na to że poniżej 20stC będzie pokazywał głupoty a nie realne wartości.
        Nie jest to wykres dla czujnika HA (hondy accord) ale o takie coś chodzi: http://www.automatyka.ndl.pl/opel/po...charcztemp.GIF
        (nie znalazłem wykresu dla Accorda, a tutaj z Passata: https://forum.vw-passat.pl/uploads/m...d81e575700.png
        w każdym razie musi się zmieniać a większych różnic w stos do HA być nie powinno.).
        tu 2 słowa o czujnikach cieczy: https://motofocus.pl/technika/11826/...ch-w-pojazdach

        Zamieszczone przez Krzysieg Zobacz posta
        Co zwiększa otwarcie przepustnicy przy zwiększonej dawce paliwa? Krokowy?
        odpowiem tak: https://motofocus.pl/specjalne/15805...zego-sie-psuje
        pisze tam:
        "(...) ECM "wie", jakie informacje przekazać do silniczka, ponieważ korzysta z czujnika temperatury płynu chłodniczego,".
        ...kółko się zamyka... jak ECM podaje bzdury... (bo czujnik cieczy ma rozjechaną rezystancję) to możesz grzebać i grzebać w krokowym czy w przepustnicy i ..dupa!
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Temat trochę się przeciągnął. Powodem opisywanych objawów był montaż przepustnicy na silikon przez mądrego mechanika. Silikon zakleił kanał dostarczający powietrze na zimnym silniku. Po zamontowaniu przepustnicy na uszczelce problem nie pojawia się.

          Comment


          • #6
            takich rzeczy przy dyskusjach forumowych na temat wynikłej usterki nie bierze się pod uwagę. Piszemy zawsze o sytuacji dla stanu "fabrycznego".
            Wynika z tego że każdy temat powinien się zacząć tak: "co ostatnio było grzebane w aucie/silniku?". Bo w takich przypadkach nikomu, by tam zajrzeć czy jest silikon, do głowy nie przyszło, tylko jasnowidz by pomógł.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Krzysieg Zobacz posta
              Temat trochę się przeciągnął. Powodem opisywanych objawów był montaż przepustnicy na silikon przez mądrego mechanika. Silikon zakleił kanał dostarczający powietrze na zimnym silniku. Po zamontowaniu przepustnicy na uszczelce problem nie pojawia się.
              Oryginalna uszczelka (papierowa) kosztuje 17 czy 34 zł (nie pamiętam). Mechanik zawalił "sylikonem" bo przyzwyczajony do VAG gdzie rzeczywiście był silnik krokowy. W Hondach jest zawór powietrza wolnych obrotów (grzybek który otwiera się i zamyka dostarczając "lewe" powietrze poza przepustnicą). Nawet na silikon to można zrobić jak się robi z głową. Nie był to Cytryn & Gumiak z gwarancją do bramy i potem się nie znamy?
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • #8
                Tylko zrobił to na tyle "dobrze" że z zewnątrz silikonu nie było widać. Ręce opadają poprostu.

                Comment

                Working...
                X