Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falowanie na zimnym silniku - CR-V 2015FL 2.0 95+LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falowanie na zimnym silniku - CR-V 2015FL 2.0 95+LPG

    Witam,

    Honda CR-V 2015FL 2.0 95+LPG (STAG)

    Regulacja zaworów była robiona 4tys km temu w ASO w okresie jesiennym (jeśli była dobrze zrobiona to teoretycznie problem zaworów można wykluczyć)

    Mam problem z falowaniem (podbijanie) obrotów na zimnym lub jeszcze niedogrzanym silniku, po zagrzaniu się silnika problem znika. Falowanie obrotów nie występuje na biegu jałowym (jeśli występują to bardzo delikatne), występują wtedy gdy obroty spadają np z 3500obr do 700obr. Obroty powinny się zatrzymać na 700obr a opadają do 500obr i następuję podbicie nawet do 1500obr i dopiero się normują na poziomie 700obr. Tego typu falowanie jest na LPG, na benzynie też występuję ale w delikatniejszy sposób faluje na poziomie 600-900 (falowanie na benzynie występuje rzadziej). Podbijanie obrotów jest tylko jednorazowe przy spadku z wysokich obrotów i występuje do czasu pełnego zagrzania silnika, później wszystko się normuje. Jak naprawić ten problem?

    Jak w hondzie wykonać prawidłowo - naukę silnika na wolnych obrotach (na zimnym silniku odpiąć klamrę od akumulatora, podpiąć i odpalić silnik na 95 i czekać aż silnik się zagrzeje - czy zagrzać silnik do momentu włączenia się wiatraka)?
    Jak prawidłowo wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy (prosiłbym o zdjęcie gdzie one się znajdują)

    Instalator LPG robił diagnostykę i twierdzi że od strony instalacji LPG jest wszystko poprawne. Zasugerował, że zachowanie silnika nie jest do końca zdrowe, bo obroty na 95 nie powinny spadać poniżej 700obr a występuje to falowanie. Zasugerował, że to może być wina złej regulacji zaworów.
    Last edited by koma; 19-12-2017, 09:08.

  • #2
    Zamieszczone przez koma Zobacz posta
    bo obroty na 95 nie powinny spadać poniżej 700obr
    mówisz o paliwie PB95?
    Z powyższego wynika że problem jest niezależnie czy silnik pracuje na PB czy na LPG? tak?
    Ustalmy najpierw (bo z treści to nie wynika) czy problem występuje na PB? Bo jeśli nie występuje na PB to nie grzebałbym w silniku.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      mówisz o paliwie PB95?
      Z powyższego wynika że problem jest niezależnie czy silnik pracuje na PB czy na LPG? tak?
      Ustalmy najpierw (bo z treści to nie wynika) czy problem występuje na PB? Bo jeśli nie występuje na PB to nie grzebałbym w silniku.
      Miałem takie objawy na pb w civic viii 1.8 przy brudnej przepustnicy. Wyczyszczenie przepustnicy i nauka obrotów biegu jałowego rozwiązała problem na pb, nie do końca na lpg. Nauka wykonana przy pomocy hds. Inaczej nie daje rady w civicu.

      Comment


      • #4
        Falowanie obrotów nie występuje na biegu jałowym (jeśli występują to bardzo delikatne), występują wtedy gdy obroty spadają np z 3500obr do 700obr. Obroty powinny się zatrzymać na 700obr a opadają do 500obr i następuję podbicie nawet do 1500obr i dopiero się normują na poziomie 700obr. Tego typu falowanie jest na LPG, na benzynie też występuję ale w delikatniejszy sposób faluje na poziomie 600-900 (falowanie na benzynie występuje rzadziej)
        Tak wysokiego podbijania 500-1500obr na PB95 nie ma, choć ostatnio też mi się pojawiło podbicie do 1100obr na PB95

        Kilka razy zdarzyło mi się tak, że auto za pierwszym razem nie chciało zapalić, za drugim też nie, dopiero za trzecim z lekką czkawką, później już wszystko ok. Tego typy rzeczy zdarzają się bardzo rzadko w okresie zimowym, ostatni raz problem z odpalaniem miałem wczoraj (czy takie objawy mogą wskazywać na słaby akumulator). Padła taka sugestia, że coś z akumulatorem może być nie tak, przez co silnik nie jest nauczony wolnych obrotów.

        Mam też wrażeniem, że od jakiegoś czasu przy samym odpaleniu, przechodzą na tył auta wibracje (zatrzęsienie tyłem)
        Przy delikatnym ruszaniu (na I lub R) coś stukocze, występuje to wtedy jak dam za mało gazu (zwrócił mi też na to uwagę kolega, który stał na zewnątrz auta).

        Trzy miesiące temu byłem na regulacji luzów zaworowych w ASO, kazałem sprawdzić auto, powiedzieli, że wszystko jest oK, tylko jeździć. Miesiąc temu w garażu pojawił się niebieski wyciek z dość gęstej cieczy, pojechałem do ASO, sprawdzili wszystkie płyny, odkręcili osłony, żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś wycieku. Dostałem informację, że z autem jest wszystko ok, wszędzie sucho (stwierdziłem, że to może być płyn od wycieraczek - może się wylał). W marcu 2018 kończy mi się gwarancja i zastanawiam się czy nie czekają aż będzie po gwarancji i wtedy mnie podliczą za naprawę

        Piszę o tym, bo to może ułatwić lub nakierować mnie co może się dziać z autem.

        Pozdrawiam

        Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
        Miałem takie objawy na pb w civic viii 1.8 przy brudnej przepustnicy. Wyczyszczenie przepustnicy i nauka obrotów biegu jałowego rozwiązała problem na pb, nie do końca na lpg. Nauka wykonana przy pomocy hds. Inaczej nie daje rady w civicu.
        Robili mi już dwa razy naukę wolnych obrotów i dwa razy płaciłem za to, było to przed regulacją zaworów. Naukę wolnych obrotów, nie zrobię sam, potrzebuje do tego HDS (to jest jakiś czytnik)?

        U montera gazu byłem kilka razy, zapewnia mnie, że instalacja i regulacja jest prawidłowa i że nie ma co szukać przyczyny w instalacji i regulacji - ostatnia diagnostyka miesiąc temu (musiałem auto zostawić na dwa dni). Polecił mi mechanika z Mysłowic od Hondy (pracował w ASO Honda). Zasugerował mi problemy z nauką silnika na wolnych obrotach lub zabrudzona przepustnica (powiedział, że można sobie to samemu wykonać). Diagnoza wystawiona przez Mechanika z Mysłowic monterowi LPG.

        Macie jakieś materiał odnośnie tego jak wyczyścić przepustnice, nie chciał bym czegoś uwalić a chciałbym to zrobić sam.
        Last edited by rambo7; 22-12-2017, 08:37.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez koma
          Robili mi już dwa razy naukę wolnych obrotów i dwa razy płaciłem za to, było to przed regulacją zaworów. Naukę wolnych obrotów, nie zrobię sam, potrzebuje do tego HDS (to jest jakiś czytnik)?

          U montera gazu byłem kilka razy, zapewnia mnie, że instalacja i regulacja jest prawidłowa i że nie ma co szukać przyczyny w instalacji i regulacji - ostatnia diagnostyka miesiąc temu (musiałem auto zostawić na dwa dni). Polecił mi mechanika z Mysłowic od Hondy (pracował w ASO Honda). Zasugerował mi problemy z nauką silnika na wolnych obrotach lub zabrudzona przepustnica (powiedział, że można sobie to samemu wykonać). Diagnoza wystawiona przez Mechanika z Mysłowic monterowi LPG.
          Kto robił te naukę, jak nie ASO, to pewnie nie zrobili, tylko robili. Jeśli ASO to też gwarancji nie ma-mi jak JKK w.Katowicach zrobiło, to się potem okazało, że tylko robiło a nie zrobiło-na HDS było że nienauczony.
          Następnym razem proszę poprosić o wydruk z komputera stanu nauczenia wolnych obrotów. Jeśli nie potrafią zrobić wydruku, to zrzut ekranu, a jak tego też nie potrafią, to zdjęcie telefonem -chodzi o to, żeby się nie wymigali-ja miałem złe doświadczenie z aso w tym temacie.

          Comment


          • #6
            do tej pory wszystko robię w ASO i płacę jak w ASO (zaczyna mnie to podejście do klienta denerwować)
            Nic nie wiem na temat HDS, nic mi o tym nie mówili. Bardzo możliwe, że nie robili.

            HDS - to jest jakiś komputer pod który podłącza się silnik?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez koma Zobacz posta
              do tej pory wszystko robię w ASO i płacę jak w ASO (zaczyna mnie to podejście do klienta denerwować)
              Nic nie wiem na temat HDS, nic mi o tym nie mówili. Bardzo możliwe, że nie robili.

              HDS - to jest jakiś komputer pod który podłącza się silnik?
              Honda Diagnostic System.
              W moim przypadku-prosty kabelek za 100 zł.+ oprogramowanie hds.
              Ty masz nowe auto, to raczej opcja dużo droższa.
              Np. mój kabelek raczej nie obsłuży.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez koma Zobacz posta
                do tej pory wszystko robię w ASO i płacę jak w ASO (zaczyna mnie to podejście do klienta denerwować)
                Nic nie wiem na temat HDS, nic mi o tym nie mówili. Bardzo możliwe, że nie robili.

                HDS - to jest jakiś komputer pod który podłącza się silnik?
                Przykład na zdjęciach

                Comment


                • #9
                  @rysiol1

                  podaj linka na PW gdzie kupić.

                  HDS - 2017 High Quality V3.101.015 for Honda HDS HIM Diagnostic Tool with Double Board Get Convert Connector - czy będzie kompatybilny z HONDA CR-V 2015 FL 2.0 155?

                  Koszt 99$, nie chciałbym na darmo wydać 400zł. Jeśli będzie kompatybilny to mam nadzieję, że dam radę zrobić adaptację przepustnicy.

                  Pozdrawiam
                  Last edited by rambo7; 22-12-2017, 08:37. Powód: po sobie stosuj edycję

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez koma
                    HDS - 2017 High Quality V3.101.015 for Honda HDS HIM Diagnostic Tool with Double Board Get Convert Connector - czy będzie kompatybilny z HONDA CR-V 2015 FL 2.0 155?

                    Koszt 99$, nie chciałbym na darmo wydać 400zł. Jeśli będzie kompatybilny to mam nadzieję, że dam radę zrobić adaptację przepustnicy.

                    Pozdrawiam
                    Gwarancji nie ma, tak to już jest. Pojedziesz do mechanika, zapłacisz i .... I nic.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez koma Zobacz posta
                      zaczyna mnie to podejście do klienta denerwować
                      bo to jest robota bardzo czasochłonna a to kosztuje, dla ASO bardzo trudno będzie się wytłumaczyć że roboczogodziny poszły i klientowi wystawiono rachunek na "nic" bo np nic nie zrobili bo aby coś zrobić to trzeba najpierw posiedzieć przy aucie i wolą tego po prostu nie brać na siebie.
                      Kolejna sprawa to to że jednak na PB potrafią się odbijać obroty, więc od tego bym wyszedł. Czyli pytanie: co ma wpływ na podbijanie obrotów? - tym bym się zajął, jak to ogarniesz że już nie będzie w ogóle podbijać obrotów na PB to wtedy krok do przodu i kolejny etap praca silnika na lpg.
                      Padło kilka podpowiedzi więc poczytaj wątki o falowaniu obrotów w UFO. Poczytaj wątki o czyszczeniu przepustnicy potem o silniku krokowym itd. i zrób to bez podłączania do HDS czy czegokolwiek. HDS nie wyczyści przepustnicy i silnika krokowego, to robota fizyczna.
                      Last edited by rambo7; 22-12-2017, 08:45.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Witam,

                        zrobiłem regulacje zaworów u mechanika (nie w ASO) po 4tkm od robienia w ASO , robił to na moich oczach, zawór od strony akumulatora był zaciśnięty bardzo mocno praktycznie bez luzu, mechanik powiedział, że w samą porę przyjechałem. Powiedział, że ASO nic nie zrobiło w tym temacie lub coś jest z wtryskami gazu. Na 100% pewność będzie przy następnej regulacji. Zrobiłem adaptacje przepustnicy i auto na PB95 chodzi bez problemów. Problem falowania na LPG pozostał, po świętach oddaje auto do montera LPG i maja sprawdzać wtryskiwacze (keihin - miały być najlepsze, wyszło jak zawsze). Co wyjdzie dam znać. Ogólnie auto na lpg chodzi poprawnie poza falowanie, czasami problem z odpalaniem - trzeba ze trzy razy go kręcić (tak jakby była jakaś nieszczelność gazu) wszystkie objawy na przy temp na zew 3 stopnie i mniej.

                        Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością, ruszam z I lub z R ze sprzęgła (delikatnie dodając pedał gazu lub wcale nie dodając) z silnika wydobywa się stukot, nie było tego wcześniej dlatego pytam co to może być. Jak auto już ruszy wszystko idzie dobrze.

                        Przy samym odpaleniu auta (przekreceniu kluczyka) silnik przenosi wibracje na fotele przednie i tył auta - zgłaszałem to w aso niby porównywali z innymi CRV i powiedzieli że delikatnie coś takiego występuje (jest to bardziej odczuwalne), powiedzieli że sprawdzą uszczelki (gumy) trzymające silnik itp. Odbierając auto powiedzieli, że wszystko ok. żeby się tym nie przejmować, dziwne bo tego nie było a teraz występuje. Czy takie objawy mogą spowodowane uszkodzonymi wtryskami gazu?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez koma Zobacz posta
                          zrobiłem regulacje zaworów u mechanika(...) robił to na moich oczach
                          a coś więcej? pytam o temp. silnika podczas regulacji - rozumiem że silnik miał poniżej 26stC jak regulował zawory? czekałeś aż ostygnie tak ze 3 godziny?
                          Zamieszczone przez koma Zobacz posta
                          zawór od strony akumulatora był zaciśnięty bardzo mocno praktycznie bez luzu, mechanik powiedział, że w samą porę przyjechałem
                          na zimnym silniku to stwierdził?
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            a coś więcej? pytam o temp. silnika podczas regulacji - rozumiem że silnik miał poniżej 26stC jak regulował zawory? czekałeś aż ostygnie tak ze 3 godziny?
                            Na początku, czyścił przepustnicę, auto stało na dworze około 90-100min temp na dworze była w okolicy 0, temp. silnika wydaje mi się że na pewno spadła poniżej 30stopni a bardzo możliwe że jeszcze mniej bo maska była otwarta.

                            na zimnym silniku to stwierdził?
                            przy regulacji to stwierdził, temp. silnika na pewno była poniżej 30st bardzo możliwe że i mniejsza była bo też zwracał na to uwagę


                            Jeśli sam robisz takie regulacje i jesteś wstanie ogarnąć mój problem, to daj znać.

                            Comment


                            • #15
                              Witam.
                              Czy udało się rozwiązać problem falujących obrotów?
                              Mam Honde CRV 2,0 benzyna/LPG i mam dokładnie ten sam problem...
                              Z góry dziękuję za odpowiedź.



                              Regulamin pkt 2.
                              Last edited by Paluch; 20-12-2020, 16:15.

                              Comment

                              Working...
                              X