Witam,
Honda CR-V 2015FL 2.0 95+LPG (STAG)
Regulacja zaworów była robiona 4tys km temu w ASO w okresie jesiennym (jeśli była dobrze zrobiona to teoretycznie problem zaworów można wykluczyć)
Mam problem z falowaniem (podbijanie) obrotów na zimnym lub jeszcze niedogrzanym silniku, po zagrzaniu się silnika problem znika. Falowanie obrotów nie występuje na biegu jałowym (jeśli występują to bardzo delikatne), występują wtedy gdy obroty spadają np z 3500obr do 700obr. Obroty powinny się zatrzymać na 700obr a opadają do 500obr i następuję podbicie nawet do 1500obr i dopiero się normują na poziomie 700obr. Tego typu falowanie jest na LPG, na benzynie też występuję ale w delikatniejszy sposób faluje na poziomie 600-900 (falowanie na benzynie występuje rzadziej). Podbijanie obrotów jest tylko jednorazowe przy spadku z wysokich obrotów i występuje do czasu pełnego zagrzania silnika, później wszystko się normuje. Jak naprawić ten problem?
Jak w hondzie wykonać prawidłowo - naukę silnika na wolnych obrotach (na zimnym silniku odpiąć klamrę od akumulatora, podpiąć i odpalić silnik na 95 i czekać aż silnik się zagrzeje - czy zagrzać silnik do momentu włączenia się wiatraka)?
Jak prawidłowo wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy (prosiłbym o zdjęcie gdzie one się znajdują)
Instalator LPG robił diagnostykę i twierdzi że od strony instalacji LPG jest wszystko poprawne. Zasugerował, że zachowanie silnika nie jest do końca zdrowe, bo obroty na 95 nie powinny spadać poniżej 700obr a występuje to falowanie. Zasugerował, że to może być wina złej regulacji zaworów.
Honda CR-V 2015FL 2.0 95+LPG (STAG)
Regulacja zaworów była robiona 4tys km temu w ASO w okresie jesiennym (jeśli była dobrze zrobiona to teoretycznie problem zaworów można wykluczyć)
Mam problem z falowaniem (podbijanie) obrotów na zimnym lub jeszcze niedogrzanym silniku, po zagrzaniu się silnika problem znika. Falowanie obrotów nie występuje na biegu jałowym (jeśli występują to bardzo delikatne), występują wtedy gdy obroty spadają np z 3500obr do 700obr. Obroty powinny się zatrzymać na 700obr a opadają do 500obr i następuję podbicie nawet do 1500obr i dopiero się normują na poziomie 700obr. Tego typu falowanie jest na LPG, na benzynie też występuję ale w delikatniejszy sposób faluje na poziomie 600-900 (falowanie na benzynie występuje rzadziej). Podbijanie obrotów jest tylko jednorazowe przy spadku z wysokich obrotów i występuje do czasu pełnego zagrzania silnika, później wszystko się normuje. Jak naprawić ten problem?
Jak w hondzie wykonać prawidłowo - naukę silnika na wolnych obrotach (na zimnym silniku odpiąć klamrę od akumulatora, podpiąć i odpalić silnik na 95 i czekać aż silnik się zagrzeje - czy zagrzać silnik do momentu włączenia się wiatraka)?
Jak prawidłowo wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy (prosiłbym o zdjęcie gdzie one się znajdują)
Instalator LPG robił diagnostykę i twierdzi że od strony instalacji LPG jest wszystko poprawne. Zasugerował, że zachowanie silnika nie jest do końca zdrowe, bo obroty na 95 nie powinny spadać poniżej 700obr a występuje to falowanie. Zasugerował, że to może być wina złej regulacji zaworów.
Comment