Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 i-dtec 160 KM uszczelka pod głowicą

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.6 i-dtec 160 KM uszczelka pod głowicą

    witam

    na forum CRV, użytkownik silnika 1,6 I dtec 160 KM opisuje swoją przygodę z wydmuchaną uszczelką pod głowicą. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze słyszał o takim przypadku. Na forach krajowych oraz zagranicznych nic nie znalazłem( lub źle szukałem).

  • #2
    no to rzadka prawa, i nie taka normalna, żeby wydmuchać upg w dieslu to trzeba coś zrobić, np. pójść w dowsowzing i z 1,6 uzyskać 130KM lub lepiej gdzie ja mam przy 1,7 tylko 100 KM . ale tak naprawdę to co? może płynu chłodniczego brakowało? przegrzał się? no z samego ciśnienia nie poszła. Silnik jest dość rzadki mimo wszystko i dość bezawaryjny, raczej dobrze szukałeś a usterka jest incydentalna. trzeba w takim wypadku postąpić standardowo, upg to jeszcze nie tragedia. Tu dochodzi jeszcze masa CRV jest cięższy, tworzy większe opory toczenia i generalnie silnik ma ciężej niż w budzie civica. Zdecydowanie lepiej się sprawdza 2,2 w CRV.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jak byłem ostatnio w Aso pod koniec czerwca, to było zbiegowisko bo gościowi po 30 czy 40kkm poszła w crv-ce upg właśnie w 1,6 160KM, chyba że to ten sam gość co opisuje. Całkiem duże było zamieszanie, bo jak twierdzili to pierwszy przypadek u nich, więc dziwne, w końcu to Honda.

      Comment


      • #4
        gość pisze ze przy 60 tyś,wymiana uszczelki w ASO i po tygodniu dolał już 3 litry płynu a w zbiorniczku nie ubywa. Podejrzewa pękniętą głowice. Także niezłe dziadostwo i jak widać jakość made in Honda już się skończyła. Miałem Accorda w benzynie i byłem bardzo zadowolony, kupiłem CRV diesel bo 2.0 za słaby silnik. Jeśli coś jeszcze znajdę w tym temacie to sprzedaję padaczkę.

        Ps. doczytałem, ze w wykazie prac była regeneracja głowicy. Czyli ASO nie usuneło usterki. Także ten.....
        Last edited by Jusiek; 03-08-2017, 13:50.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
          Także niezłe dziadostwo i jak widać jakość made in Honda już się skończyła
          nie, nie .. to jest teraz "made in dowsowzing".
          Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
          Miałem Accorda w benzynie i byłem bardzo zadowolony,
          tak jak 100% ludzi mających kiedyś CRX czy CIvic si i 100% zadowolonych .
          Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
          kupiłem CRV diesel bo 2.0 za słaby silnik.
          ten diesel też jest za słaby ale mechanicznie, wychodzą takie kwiatki "dowsowzingowe", tu wydaje się że trochę przeszacowałeś, jak byś poszedł w pancernego 2,2D to byś chwalił pod niebiosa, nie było by Cię tutaj, ok, jak w 1,6D to ryzyko.
          Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
          doczytałem, ze w wykazie prac była regeneracja głowicy. Czyli ASO nie usuneło usterki.
          kwestia taka co obejmowała ta regeneracja, no pęknięcia głowicy się nie regeneruje, bo się nie da w silniku dowsowzingowym, tam jest wszystko wyliczone na granicy parametrów. Tam nawet jak gwint ukręcisz w mocowaniu rurki A/C to nie rozwiercisz jak kiedyś na większy gwint bo nie ma tyle materiału na korpusie bloku . Czyli motor Byk jest ale chudy, wiec jest "chudy byk".
          Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
          przy 60 tyś,wymiana uszczelki w ASO i po tygodniu dolał już 3 litry płynu a w zbiorniczku nie ubywa.
          no to albo blok co bym na razie nie panikował, bo to nie jest stwierdzone a poszła upg. tyle że, gdzie on dolewał ten płyn? skoro w zb. wyrównawczym nie ubywa?
          Jedynie legalne miejsce dolewania cieczy chłodzącej to zb. wyrównawczy, jako bufor i "informator" dla kierowcy/użytkownika o sprawności układu.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            jak byś poszedł w pancernego 2,2D to byś chwalił pod niebiosa, nie było by Cię tutaj, ok, jak w 1,6D to ryzyko.
            nie miałem wyboru, wersja po lifcie tylko w diesel 1,6

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            tyle że, gdzie on dolewał ten płyn? skoro w zb. wyrównawczym nie ubywa?
            coś pomieszałem, oryginalny wpis "Po wymianie uszczelki przejechałem 1000 km i już dolałem litrę płynu chłodniczego . W zbiorniczku wyrównawczym płynu nie ubyło. Czy to normalne?"

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Jusiek Zobacz posta
              i już dolałem litrę płynu chłodniczego
              gdzie to fizycznie wlał? (który korek otwierał: chłodnicy? czy zb. wyrównawczego? - to nie jest jasne).
              Jeśli korek chłodnicy to błąd, a jednocześnie informacja (w zb. nie ubywa, a chłodnica pusta, lub niepełna - no to gazy więły się skąd? ... najczęściej z upg.).
              Tu przeczytaj zasada pracy układu chłodzenia w silnikach spalinowych Hondy nie zmieniła się od 55 lat: Układ chłodzenia nabiera temperatury
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X