Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Branie oleju CR-V 2.0 VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Branie oleju CR-V 2.0 VTEC

    Zwracam się do Was z prośbą o poradę dla mojego przyjaciela z Hondą CR-V drugiej generacji z 2002 roku z silnikiem 2.0 VTEC / 150KM w benzynie (z tego co mi wychodzi z Wikipedii to będzie chyba K20A4) - auto ma niby potwierdzony (3. właściciel, pełna dokumentacja, wszystko w PL) przebieg 109 tys. km - a bierze zaskakująco dużo oleju - 1/2 skali na bagnecie na niecały tysiąc kilometrów To trochę zaskakujące przy tak niskim przebiegu Auto jeździ też na dziwnym oleju jakimś 5W50 - czyli już ktoś coś pod tym kątem kombinował... Zbliża się wymiana, myślimy o jakimś 10W40 zgodnie z instrukcją (np. Valvoline albo Shell Helix), ale nie wiem czy i na ile to pomoże... Jak myślicie, co może być problemem? Bo na Ten Typ Tak Ma to IMO zdecydowanie za dużo!
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    1/2 skali na 1000km. Bagnet Min - Max to 1 L. czyli 0,5L na 1000km. Toyota w swoich książkach pisze że dopuszczalne wartości to 1L na 1000km.
    Przyzwyczailiśmy się że H stosunkowo mało biorą oleju. Nie znamy jednak historii jak kto i co nalewał, bo jak nasze forum pokazuje jest spory rozstrzał i często zalewany niezgodny a to wychodzi po latach. Mamy 2002 i problem.
    Nie tylko fora Accorda podają że ten silnik po jakimś czasie bierze olej. Czyli nie tylko w cięższym CR-V jest ten problem. Zgodnie z zasadą jaką głoszę w "krucjatach" olej to nie klej. Stosowany olej faktycznie może sugerować że coś się działo, ale także że był upalany często. Jeśli to jest np. VALVOLINE VR1 RACING 5W50 no to jest to całkiem solidny olej do dużych obciążeń i jeśli leje to Königsegg no to naprawdę ok.
    Czy zejście z parametrem zimowym z 5W na 10W chyba nie jest za dobrym pomysłem, bo jednak nie będzie to generalnie syntetyk. Jeśli auto jest rocznik 2002 (prawie 15 lat) a przebieg 109tys km ...i bierze olej no to sorry Alix, ale nie będę się znęcał.
    W programie Adama Klimka do takich starszych aut z tendencjami do brania lał valvoline maxlife 10w40 ten akurat maxLife ma dodatki "regenerujące" uszczelki, może to coś pomoże. Trzeba spróbować, jest stosunkowo tani. Generalnie zostałbym przy tych producentach co napisałeś. Schell klasyk 5W-40 ale z ACEA A3/B3 też ma dobre parametry utleniania i odparowywania.
    ... znowu ja
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X