Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Najlepsze sportowe odmiany aut spod znaku H - ankieta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Najlepsze sportowe odmiany aut spod znaku H - ankieta

    Po zapoznaniu się m.in. z tematami:

    Witajcie, Jestem ciekawy waszych opinii na temat usportowionych wersji Civic`a. Która wg was jest najlepsza pod względem osiągów/prowadzenia/wyglądu? Zachęcam do wyrażania opinii :) Pozdrawiam :)

    1gen Civic (SB1) foto: Google Search, www.favcars.com W 1974 roku powstała pierwsza wersja Civic z myślą o fanach motoryzacji - wersja RS. Jak na z założenia tanie, małe miejskie auto zmiany w stosunku do normalnej wersji były spore. Była zbudowana na bazie wersji 1.2 (a nie 1.5 jak można by sądzić) o kodzie silnika EB1. Głowica silnika otrzymała większe zawory, tłoki wymieniono na półkoliste w celu zwiększenia kompresji do 8,6:1, poprawiono kolektor wydechowy (zmiana na 4-2-1), zmieniono


    a może z własnych doświadczeń - jak uważacie, które auto sportowe spod znaku "H" jest najlepszą sportową odmianą? Ułożone mocą, pominąłem nową NSX bo trudno o niej jeszcze w wersji produkcyjnej wyrokować, brak nawet oficjalnej specyfikacji, jest też trochę... z innej bajki.

    1) Honda Civic Type R IX gen (od 2015) - FWD / 2.0 turbo R4 / 310KM / 400Nm / ok. 1384kg / 0-100km/h 5,7s



    2) Honda NSX I gen (1990-2005) - RWD / 3.0-3.2 V6 / 255-294KM / 280-304Nm / ok. 1230-1420kg / 0-100km/h 4,8-5,9s



    3) Honda Civic Type R VIII gen hatchback (2009-2011) FWD / 2.0-2.2 R4 / 200-260KM / 193-240Nm / ok. 1263-1320kg / 0-100km/h 5,8-6,6s



    4) Honda S2000 (1999-2009) - RWD / 2.0-2.2 R4 / 240-250KM / 208-221Nm / ok. 1250-1299kg / 0-100km/h 5,9-6,2s



    5) Honda Civic Type R / Si VIII gen sedan (2009-2011) FWD / 2.0 / 197-240KM / 189-212Nm / ok. 1270 / 0-100km/h 5,8-6,4s



    6) Honda Prelude V gen (1996-2001) FWD / 2.2 R4 / 185-220KM / 189-212Nm / ok. 1310-1380kg / 0-100km/h 6,7-7,2s



    7) Honda Civic Type R VII gen hatchback (2002-2005) FWD / 2.0 R4 / 200-215KM / 196-202Nm / ok. 1190-1205kg / 0-100km/h 6,6-6,8s



    8) Honda Civic VTi / Type R VI gen hatchback (1999-2001) FWD / 1.6 R4 / 160-185KM / 153-160Nm / ok. 1090-1120kg / 0-100km/h 6,8-7,7s



    9) Honda Civic VTi / SiR V gen hatchback (1992-1995) FWD / 1.6 R4 / 160-170KM / 150-157Nm / ok. 1040-1080kg / 0-100km/h 7,2-7,3s



    10) Honda Civic / CRX i-VT / SiR IV gen hatchback (1989-1991) FWD / 1.6 R4 / 150-158KM / 144-152Nm / ok. 970-1020kg / 0-100km/h 7,2s



    Zdaję sobie sprawę, że są też usportowione wersje 1-3 gen (które jednak nie do końca były pełną gębą choćby hot-hatchami), 5-7gen coupe, inne nadwozia, wersje (starałem się wybrać auta o możliwie "sportowych" osiągach a nie np. z D17 pod maską czy w nadwoziu kombi). Jest też Acura i jej produkty... Cóż, skupiłem się na Europie. Stąd też ograniczona gama Prelude do jedynej generacji która była u nas sprzedawana w mocniejszej wersji. Ktoś może się też pogniewać za brak Accorda Type R... ale przegrał w mojej głowie walkę z Civem FD2 no i w końcu to Forum Civic więc... Chociaż klasyk S800 też był mocno rozważany, ale jak zacząłem wypisywać jego dane techniczne... niezbyt tu pasował, inna epoka. Cóż, forumowa ankieta może objąć do 10 pozycji

    EDIT:
    Wkradł się chochlik i ukrył przed moim rozumem auto, które powinno się zdecydowanie znaleźć w tym głosowaniu: Hondę Integrę DC2 (1993-2001) FWD / 1.8 / 170-200KM / 173-180Nm / ok. 1020-1100kg / 0-100km/h 6,0-6,7s - dziękuję m_isie_k za przypomnienie. Ponieważ ankieta już "poszła w ruch" można na nią "głosować" manualnie postem, będę wpisywał tu punkty. Obecnie głosów: 1
    59
    Type R 9 gen
    0%
    15
    NSX 1 gen
    0%
    14
    Type R 8 hatchback
    0%
    4
    S2000
    0%
    14
    Type R 8 sedan
    0%
    3
    Prelude VTi 5 gen
    0%
    1
    Type R 7 hatchback
    0%
    2
    VTi / Type R 6 hatchback
    0%
    2
    VTi / SiR 5 hatchback
    0%
    3
    iVT / SiR 4 hatchback
    0%
    1
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    Jak dla mnie NSX .

    Comment


    • #3
      Ja się biję między S2000 a Type R 9gen no i może jeszcze CRX/IV gen
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Jako znanemu miłośnikowi civica IX gen. za najlepsze sportowe auto Hondy uznaję R-typa IX. Zawsze podobała mi się S2000 więc ona jest druga, a na trzecim miłość mojej młodości CRX.

        Comment


        • #5
          Jednak s2000. Taki ponadczasowy model.
          NSX troche dla mnie zawsze tracił myszką
          Civiki to tylko civiki - zwyczajne modele, wiec IMHO na tytuł nie zasługują.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            Pierwsze NSX i to nie ma o czym dyskutować bo jest najbliżej IMO sportu. Potem S2000 która jest moją mała milostką choć bardziej roadster niż sport ale pazura ma sporego. No IX gen zamykający stawkę

            Wysłane z mojego GT-I9515
            Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

            Comment


            • #7
              A u mnie trzy typy które mnie zawsze pociągały a jednego brakuje. Dla mnie na pierwszym miejscu jest Integra Type R generacji 3 z silnikiem 1.8 16V DOHC VTEC 200KM szczególnie z tym przodem:



              A później równo V vti sir, oraz S2000, następnie NSX później... Wszystkie, bo wszystkie są odlotowe
              Lecz gdybym miał wwybierać spośród tych to raczej S2000
              Załączone pliki
              Last edited by Alix; 07-06-2015, 22:22.
              sigpic
              Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
              Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
                Pierwsze NSX i to nie ma o czym dyskutować bo jest najbliżej IMO sportu. Potem S2000 która jest moją mała milostką choć bardziej roadster niż sport ale pazura ma sporego.
                Kiedy właśnie S2000 jest bardziej sport niż roadster. Co więcej, czasy uzyskiwane w zawodach przez S2000 niewiele się różnią od tych NSXa (przynajmniej tych standardowych wersji, nie mówię o mocno zmodyfikowanych późniejszych NSX-R itp. wersjach) - przełomowa konstrukcja nadwozia X-Bone s-ki i niższa masa własna robią swoje - standardową S2000 i NSX na rynek JDM dzieliło początkowo tylko 30KM więcej przypadające na prawie 100kg więcej... Bardziej roadster niż sport to jest Mazda MX-5, ale to zupełnie inna bajka

                Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
                Dla mnie na pierwszym miejscu jest Integra Type R generacji 3 z silnikiem 1.8 16V DOHC VTEC 200KM szczególnie z tym przodem
                Dałem wieeelką plamę, wybacz

                100% racji, jedno z najlepszych FWD w historii Hondy pominąłem

                Nie będę teraz przerabiał ankiety bo już poszło głosowanie, sam nie wiem co z powyższych miałbym wyrzucić... chyba, że połączyć 8gen w jeden model żeby było sprawiedliwie, a zamiast sedana dać Integrę. Głosy na Integrę oddajemy więc manualnie - Ty oddałeś pierwszy Nie będzie tu też dużym błędem oddanie wtedy głosu na EK9 (Type R 6 gen), gdyż Integra DC2 w dużej mierze bazuje na tym Civicu z tego co pamiętam, EK9 ma nawet praktycznie identyczny technologicznie silnik tylko o pojemności 1.6 zamiast 1.8
                Last edited by Alix; 08-06-2015, 01:33.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #9
                  Mimo iż sercem jestem przy Type r 7gen. to jak dla mnie najlepszym autem i najbardziej kultowym będzie NSX Jest po prostu mega...
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Co tak umarła ta ankieta? Nikt nie lubi najgorętszych Hond czy jak ?

                    Na razie na prowadzeniu remisują CTR FK2 i S2000... miód na moje uszy, akurat moje ulubione... jedno marzenie spełnione, drugie powoli poszukiwane
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      Ankieta się trochę zdezaktualizowała, bo mamy nowego NSXa:

                      hondansx_06.jpg

                      To prawdziwe Superauto, marzenie raczej trudne do zrealizowania, ale robi wrażenie. I świadczy o możliwościach Hondy, która wraca na top po pewnym okresie letargu.
                      Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                      Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                      Comment


                      • #12
                        Fakt.

                        A tym czasem będzie ultra ciekawy pojedynek https://www.youtube.com/watch?v=BYsfOQH2syg

                        No proszę, stary dobry Drift King kończy już 60tke...
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          Piękny ten NSX.
                          Z boku wygląda jak biała IX-ka dociśnięta do afslatu i lekko wyciągnięta.

                          Comment


                          • #14
                            NSX jest tym czego honda już nigdy nie powtórzy,dla mnie nr1

                            Comment


                            • #15
                              na tym filmiku alix-a jest moja milosc rx7... ale takze pokazany silnik wankla. jedyna wada jego jest to ze co 60-80tys km trzeba zregenerowac go bo uszczelki nie trzymaja... z 1.3 pojemnosci w standardzie 200 kucy :P

                              no nie ja jedyny na ek9 zaglosowalem tam dodac tez mozna wersjie sir co ma 170kucy
                              Moja dzika czeresnia

                              Comment

                              Working...
                              X