1gen Civic (SB1)
foto: Google Search, www.favcars.com
W 1974 roku powstała pierwsza wersja Civic z myślą o fanach motoryzacji - wersja RS. Jak na z założenia tanie, małe miejskie auto zmiany w stosunku do normalnej wersji były spore. Była zbudowana na bazie wersji 1.2 (a nie 1.5 jak można by sądzić) o kodzie silnika EB1. Głowica silnika otrzymała większe zawory, tłoki wymieniono na półkoliste w celu zwiększenia kompresji do 8,6:1, poprawiono kolektor wydechowy (zmiana na 4-2-1), zmieniono nastawy rozrządu na ostrzejsze, zastosowano podwójny gaźnik Keihin. Pozwoliło to podnieść moc motoru z wyjściowych 50KM do 76KM @ 5500rpm oraz 101Nm @ 4000rpm. Auto osiągało prędkość 160km/h (Cx=0,46) oraz było dość dynamiczne dzięki niskiej masie własnej (705kg), osiągając setkę w 11,7 sekundy. Zastosowano także o 30% sztywniejsze sprężyny zawieszenia oraz koła 155/80/R13 na czarnych felgach z polerowanym rantem i znaczkiem Hondy na czerwonym tle na dekielku centralnym - od tego czasu taka kombinacja towarzyszy mocniejszym modelom Hondy. Zmiany objęły także nadwozie oraz niemało elementów wnętrza... słowem kompleksowy fabryczny tuning. Auto dzisiaj jest dość rzadkim klasykiem. Występowało tylko w czerwowo-pomarańczowym kolorze jak na obrazku poniżej, w wersji 3D i 2D.
Zdjęcia Civic RS:


Znaczek Hondy na czerwonym tle - na dekielku centralnym felgi Civic RS:

Tu można więcej poczytać o modelu oraz o jego możliwych modyfikacjach i obejrzeć jeszcze kilka zdjęć:
Ciekawy zestaw sportowy do Civica I gen:

Comment