Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Koniec Type R w Europie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Koniec Type R w Europie

    Japoński hot hatch, Honda Civic Type R, kończy swoją przygodę na europejskim rynku, przez przepisy związane z emisją. Pożegnanie z legendą odbędzie się w wyjątkowym stylu – za sprawą edycji Ultimate Edition, która ma być ostatnim aktem tego modelu na Starym Kontynencie. Produkcja wersji Type R dla Europy zakończy się w przyszłym roku.


    Zwijanie żagli trwa...

  • #2
    Tym samym ostatni Hot Hatch opuści Europę. Focus ST tez w tym roku już się zwinie. Ludzie wolą suwy i hybrydy.

    Comment


    • #3
      Wiecie co te rezygnowanie w Europie z Type R, czy tam Focusa ST, oraz np. teraz takie niskie ceny GTI czy R-ek to chyba wiąże się z wprowadzeniem w 2025r. nowej normy emisji CO2 w spalinach... VW wyprzedaje jak najszybciej R-ki i GTiki w niskich cenach, żeby można było je szybko zarejestrować jeszcze w tym roku, bo pewnie potem już ich nie będą mogli sprzedać.. niestety te wszystkie nowe obostrzenia powodują, że w Europie będą już tylko elektryki i hybrydy, ewentualnie jakieś malutkie silniczki o poj. 1,0.
      Last edited by Grzechu; 11-06-2025, 09:16.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        To bardziej skomplikowane. „Normalni” ludzie nie kupuja hot hatchy bo sa glosne, maja twarde zawieszenie i sa zbednie drogie. „Bogacze” nie kupuja bo nie sa prestizowe :-) Parkuje od lat na parkingu w pracy na klkaset aut. Jest tam moze w sumie kilka Audi S3, pony cars, MX5 a reszta to sieczka uzywek a jak nowe to bardziej sedany/kombi segmentu D albo suwy.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
          Tym samym ostatni Hot Hatch opuści Europę. Focus ST tez w tym roku już się zwinie. Ludzie wolą suwy i hybrydy.
          Moim zdaniem, ostatnie odsłony CTR miały niewiele wspólnego z rasowym Hot Hatchem. Rozmiary ma jak Accord ostatniej generacji. I co ciekawe jest większy i cięższy od ostatniego ATR. To jest ciekawy samochód, ale bliżej mu do GT niż HotHatch.

          Comment


          • #6
            Jakaś prawda w tym jest, bo po niespełna roku w FK8 nadal nie mogę przyzwyczaić się do rozmiaru samochodu po 8 latach w UFO. Co nie zmienia faktu, że CTR ma nadal kompletnie inny charakter od samochodów "cywilnych" o mocnych silnikach, to jednak zupełnie inne wrażenia niż przejażdżka jakimś VAGiem z 2.0 260-280KM. Jasne, grono odbiorców raczej wąskie, ale za to jak wierne Aktualnie np. nie mam pojęcia jaki miałby być mój następny samochód po FK8, skoro nie będzie kolejnego CTRa - jasne, pewnie coś rodzinnego jako drugie auto, ale kandydata na generator uśmiechu brak, zostanie wrócić do marzeń o zakupie S2000.

            Comment

            Working...
            X