Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

pływające (?) hamulce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • pływające (?) hamulce

    Dzisiaj przy zwalnianiu ręcznego po odpaleniu auta zamiast normalnego dźwięku usłyszałam tylko krótkie cyknięcie. Przy manewrowaniu na parkingu i przez jakieś 8 km po wyjechaniu na drogę miałam słabszą reakcję na hamulec - normalnie auto w zasadzie staje dęba w miejscu, a tutaj miałam wrażenie, jakbym sunęła na poduszkach. Po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy.

    Auto stało 4 dni na nieogrzewanym parkingu (ale pod dachem), w poprzedni weekend jeździło po soli i śniegu przy ujemnych temperaturach, sprawdzałam ABS na nieodśnieżonej polnej drodze (ale tak emerycko, bez fajerwerków ;-)). Dzisiaj było już ciepło (koło 10 stopni). Na desce żadnych komunikatów. Czy to jest normalne? Pacjent CTR.

  • #2
    zardzewiały tarcze to hamowało słabo, klocek się przykleił do tarczy to cyknęło, a powinno jebnąć gdyby się przykleił lepiej ;-) stara zasada - nie zaciągać ręcznego, jeśli nie trzeba

    Comment


    • #3
      Lepszy ręczny niż wbijanie biegów na postoju (z wyłączonym silnikiem).


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • #4
        Dzięki! Mogę ją bez problemu zostawiać na biegu wrzuconym przy włączonym silniku.

        Jeśli warto jeszcze na coś zwracać uwagę zimą w związku z hamulcami, będę wdzięczna za cynk. W poprzednich autach się z tym efektem nie spotkałam, ale żadne też tak nie hamowało. Z reguły przed postojem robi przynajmniej 20 km autostradą na rozciągnięcie nóg, sól staram się na bieżąco spłukiwać, jeśli temperatura jest na plusie (ale dużo jej w tym roku nie było).

        Comment


        • #5
          To są manuale, nie ma żadnych problemów, aby zostawiać bez ręcznego. Już w innym aucie przerabiałem, gdy w zimie w obudowie hamulca ręcznego, elektrycznego woda się skropliła, potem zamarzła i ręcznego (elektrycznego) zwolnić się nie dało. Producent to przewidział i w bagażniku zrobił cięgno, które ciągnie się i zwalnia awaryjnie ten hamulec. Chyba w CTR nie ma takiego ustrojstwa. Podobnie w zimie nie składa się lusterek. Na pocieszenie co mają powiedziec kierowcy dizli ze zbiornikami na siury/szczochy/mocz/adblue, gdzie temperatura zamarzania to minus 11 stopni i jedz tym wynalazkiem w góry lub co zrobić gdy faktycznie bestia od Ruskich przyjdzie taka poważna na 2 miesiące?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
            To są manuale, nie ma żadnych problemów, aby zostawiać bez ręcznego. Już w innym aucie przerabiałem, gdy w zimie w obudowie hamulca ręcznego, elektrycznego woda się skropliła, potem zamarzła i ręcznego (elektrycznego) zwolnić się nie dało. Producent to przewidział i w bagażniku zrobił cięgno, które ciągnie się i zwalnia awaryjnie ten hamulec. Chyba w CTR nie ma takiego ustrojstwa. Podobnie w zimie nie składa się lusterek. Na pocieszenie co mają powiedziec kierowcy dizli ze zbiornikami na siury/szczochy/mocz/adblue, gdzie temperatura zamarzania to minus 11 stopni i jedz tym wynalazkiem w góry lub co zrobić gdy faktycznie bestia od Ruskich przyjdzie taka poważna na 2 miesiące?
            Dobrze, ze moj suv z elektrycznym hamulcem, skladanymi lusterkami i adblue tego nie czytal bo by nie chcial wyjechac z parkingu. Musze mu net odlaczyc.

            Comment


            • #7
              Ręczny jest do zap...ia ,a na postoju bieg i koła na kawężnik.Onlyju dobrze prawi.

              Comment


              • #8
                Ja zawsze zostawiam na biegu bez hamulca ręcznego. Pytanie pomocnicze, czy dla skrzyni lub innego elementu ma znaczenie czy zostawię na 1 czy na wstecznym?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                  Lepszy ręczny niż wbijanie biegów na postoju (z wyłączonym silnikiem).
                  Mozesz rozwinąć? Co jest w tym złego?

                  Comment


                  • #10
                    Lepszy a nawet nieunikniony to w ciężarówkach wspomaganych pneumatycznie,tam nawet wykluczonym jest zostawianie na biegu,ale w osobowym aucie wsadzane ręcznego tam gdzie nie trzeba to choroba. Naprężenia wszystkich podzespołów,przyklejenie klocka do tarczy lub szczęki do bębna niejednokrotnie rozgrzanego, niepotrzebne kolejne zadziałanie układu -to "lepszość" postojowego nad biegiem.
                    Oczywiście pozostawiać na biegu należy z głową,wkładać bieg zgodnie z kierunkiem obciążenia a nie wsteczny stojac z góry a jedynkę stając pod górę.
                    Trzeba też być pewnym że bieg utrzyma samochód,wcisnąć delikatnie sprzęgło żeby się ruszył i puścić,wtedy wiemy ze bieg dobrze siedzi i nie wyskoczy.
                    Jak górka jest "wyraźna" to ręczny zaciągać.

                    Comment


                    • #11
                      Kolejna miejska legenda. Znam kilku ziomkow, ktorym kiedys sie zablokowal/zamarzl reczny. Ale znam tez kilku, ktorym auto sie stoczylo na niezauwazalnie pochylym parkingu. Jak myslicie, ktorzy byli bardziej wkurzeni? Zwykle wlaczam reczny + jedynka/wsteczny. I wam to sugeruje.

                      Comment


                      • #12
                        A ja nie polecam zaciagac recznego. W zimie. Kiedys sobie zaciagnalem i sie normalnie zdupcyl. Szczegolnie jak to nie jest woz pierwszej swiezosci. Zabijasz drugi bieg i koniec kropka. Robie tak od lat, co ma sie niby stac? Nic.

                        Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                        Lepszy ręczny niż wbijanie biegów na postoju (z wyłączonym silnikiem).


                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                        Bo?

                        Comment


                        • #13
                          Bo jestem ciekawy reakcji prawdziwych wyjadaczy na tym forum I przy okazji dowiem się wielu nowych rzeczy

                          A bardziej szczegółowo: bo wbijanie biegów na sucho skraca żywotność widełek i przesuwek.
                          Last edited by Fyrkes; 25-01-2021, 23:12.

                          Comment


                          • #14
                            A z jakiego powodu?Poza tym bieg można wsadzić przed zgaszeniem (nie drugi-najniższy/wsteczny)

                            Comment

                            Working...
                            X