Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie opony zimowe założysz do FK2R ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie opony zimowe założysz do FK2R ?

    Pytanie jak w tytule - analogicznie do tematu o letnich, aby stworzyć dla Nas przewodnik na przyszłe wybory Proszę o wybór modelu opony (odpowiedzi 1-5) i jej rozmiaru (odpowiedzi 6-10) - ankieta jest wielokrotnego wyboru. Po zagłosowaniu napiszcie proszę słowo komentarza dlaczego tak, a nie inaczej? Wielu z Was ma już zimówki kupione, więc powinno być łatwo

    Jak zwykle nie dało się wymienić wszystkich rodzajów opon (na pewno warte wspomnienia są m. in. Dunlop Winter Sport 5 i wiele innych). Starałem się ująć najczęściej kupowane z tego co widzę na Forum (Michelin PA4 i Nokian WR D4) oraz te w oficjalnej sprzedaży Hondy (Conti 850P i Nokian WR A3). Celowo rozdzieliłem opony Nokiana na bardziej "śniegową" D4 oraz bardziej asfaltowo/performance'ową A3/A4, bo sporo we właściwościach jezdnych z mojego osobistego doświadczenia je różni.
    28
    Michelin Pilot Alpin 4/5
    0%
    4
    Continental WinterContact 850P
    0%
    1
    Nokian WR A3/A4
    0%
    3
    Nokian WR D4
    0%
    10
    Inny model opony - proszę w wątku wpisać jaki i co za tym przemawia :)
    0%
    0
    Zostaję przy seryjnych 235/35R19
    0%
    2
    Schodzę na 225/40R18
    0%
    3
    Schodzę na 235/40R18
    0%
    3
    Kupię szerszą oponę, np. 245/35R19, 255/30R19 lub 255/35R18
    0%
    1
    Inny rozmiar opony - proszę w wątku wpisać jaki i co za tym przemawia :)
    0%
    1
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    Ja śmigam na Michelinach PA4 235/40/R18 ponieważ:

    1. Nie miałem opcji zakupu drugiego kompletu 19" po "normalnej" cenie, więc zdecydowałem się zejść na 18" (ATT). To automatycznie zawęziło pole poszukiwań.
    2. Początkowo planowałem Conti 850P, ale zrezygnowałem po komentarzach Alixa (ale to tylko w przypadku, gdybym dorwał drugi komplet 19"), więc do wyboru zostały Michelin i Nokian.
    3. Tylko Michelin oferował oponę 18" z indeksem W i szerokością 235 (chciałem mniejszy naciąg, niż na teoretycznie zalecanych 225 dla 18"). O ile dobrze pamiętam, Nokian (ani A3 ani D3) nie miał w ofercie kombinacji 235 + indeks W w 18". Dodatkowo, kolega jeździł już na PA4 od pewnego czasu i bardzo sobie chwalił.

    Więc stanęło na Michałkach.
    CTR

    Comment


    • #3
      Wielkie dzięki za super konkretny wpis I jak rozumiem, zadowolony jesteś z Michałków ?
      Last edited by Alix; 06-02-2017, 11:59.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        Wielkie dzięki za super konkretny wpis I jak rozumiem, zadowolony jesteś z Michałków ?
        Jak najbardziej - złego słowa powiedzieć o nich nie mogę. Wiadomo, że teraz jeździ się jednak trochę spokojniej, niż latem, ale do tej pory zarówno na śniegu, na mokrym czy na suchym - jest OK! Kilku kolegów jeździ na Nokianach, ale wszyscy mają 19". Ja za krótko jeździłem na letnich, żeby wystarczająco zmasakrować OEM felgi i dostać nowe w ramach ubezpieczenia, więc trzeba śmigać na 18".
        CTR

        Comment


        • #5
          U mnie wypadło na Nokian WR D4. Piszę wypadło, bo elementem jaki zaważył ostatecznie na zakupie była bardzo atrakcyjna cena, sporo niższa niż w necie. Po za tym u mnie zimą noga z gazu, a że mieszkam w takim miejscu, że piaskarki i pługi są rzadsze niż bizony, a drogi mocno średnie, więc opona bardziej na mokro i śnieg, niż performance.
          Generalnie bardzo zadowolony jestem. W skrócie odporność na wodę o niebo lepsza niż OEM CSC6, hamowanie na suchej nawierzchni jak dla mnie też jakieś bardziej przewidywalne, na śniegu i lodzie zachowanie poprawne, lepsze niż na zimowych Vikingach jakie mam w Pandzie. Pewniej się prowadzi i tam gdzie Panda wpada już w poślizg, Nokiany stają i dobrze hamują. Opony trochę bardziej komfortowe i cichsze niż OEM letnie, trochę też bardziej się uginają przy gwałtownych zmianach kierunku, ale bez jakiejś tragedii.
          Trochę więcej tu i tu.
          Pozdrawiam Czarodziej
          Mój Szogun

          Comment


          • #6
            Ja podobnie jak Nukh, choć z trochę innych powodów - chciałem zimówki na 18. 235/40, bo to moim zdaniem lepszy wybór niż 225/40 - średnica najbliższa fabrycznej, taka sama szerokość opony, bez naciągu. Micheliny - bo wszelkie dane wskazywały, że to dobra opona i chyba faktycznie jako jedyna w tym rozmiarze miała odpowiedni indeks prędkości.

            Opony spisują się dobrze. Mogłyby mieć lepszą trakcję na tym ciągle lekko wilgotnym asfalcie, po którym przez większość czasu jeżdżę. Ale chyba zbyt dużo wymagam

            Comment


            • #7
              Napiszę 2 słowa od siebie o swoim "wyborze", niech tu zostaną, bo nie każdy przegląda wszystkie tematy... Ja byłem umówiony z dealerem na komplet OEM od Hondy - czyli felgi zimowe OEM 19 identyczne jak komplet na aucie z salonu, a na nie naciągnięte Continental 850P 235/35R19 91 W XL. Opona teoretycznie z rantem ochronnym, zaufałem Conti zachwycony poprzednikiem tej opony, czyli performance'owej wersji TS830P na moim poprzednim Civicu, gdzie na asfalcie praktycznie nie było różnicy przy przesiadce z lata na zimę... A wyszło to tak:

              PLUSY:
              - doskonała na śniegu (tu jedna z lepszych, jakie miałem), a nawet na lodzie/gołoledzi - zaskakujące pokłady przyczepności gdy inne auta mielą kółkami!
              - jak na zimówkę nie ma problemu z odprowadzaniem nawet większej wody, aquaplanningu na razie w zasadzie nie doświadczyłem
              - jest ciszej i odczuwalnie bardziej komfortowo niż na letnich Continentalach SC6
              - różnic w spalaniu nie zauważyłem albo są nieistotne
              - bardzo trwała w przeciwieństwie do letnich Conti - mimo zdecydowanie dynamicznej jazdy (oczywiście adekwatnej do warunków, ale jak jest sucho nie widzę powodów jeździć inaczej niż latem) jej żywotność oszacowałbym na ok. 2x taką jak SportContact6 (!)
              - dobre "recovery" - łatwo zapanować nad autem w uślizgu w razie potrzeby, nie przestaje napędzać auta nawet przy częściowym buksowaniu

              MINUSY:
              - przy tym rozmiarze rant ochronny w tym modelu to kompletna fikcja, jest nawet gorzej niż na letnich - felgi można zadrapać np. wjazdem pod kątem 45st. na krawężnik (!)
              - kiepska trakcja na asfalcie, tak suchym jak i mokrym, nie ogarnia mocy naszych aut
              - zmienia charakter prowadzenia auta na mocno podsterowny
              - zabiera sporo z precyzji prowadzenia w stosunku do letnich (a po to zostawałem w 19'', ech)
              - zerojedynkowa, nie zna pojęcia progresja - odmawia trakcji bez ostrzeżenia i już

              Podsumowując: dobra opona ciężkie warunku, kiepska na asfalt, zdecydowanie nie performance'owa, raczej do spokojnej jazdy (poza śniegiem - gdzie daje poszaleć). Czy kupię ponownie: zdecydowanie NIE, nie pasuje mi do charakteru Type R.

              A co jak nie Conti...? Jako, że Nokian w wersji A4 niestety całkiem Nas olał (brak wymiaru), a A3 jakoś już nie można znaleźć z indeksem W w naszym rozmiarze oraz Conti 850P i Nokian D4 to bardziej opony "śniegowe" i dla mnie trochę za mało dają z siebie na asfalcie, ja w zasadzie w chwili obecnej nie widzę alternatywy dla Michelina PA4 dla siebie (no, może jeszcze Dunlop WinterSport5). Dzięki Wam jestem już tego z grubsza pewny jako następcy Aczkolwiek mocno rozważam wzięcie go w 245/35R19...
              Last edited by Alix; 18-03-2017, 21:09.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Ktoś jeździł może na innych oponach ?
                Pirelli SottoZero Serie 3 lub inne ?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Napiszę 2 słowa od siebie o swoim "wyborze", niech tu zostaną, bo nie każdy przegląda wszystkie tematy... Ja byłem umówiony z dealerem na komplet OEM od Hondy - czyli felgi zimowe OEM 19 identyczne jak komplet na aucie z salonu, a na nie naciągnięte Continental 850P 235/35R19 91 W XL. Opona teoretycznie z rantem ochronnym, zaufałem Conti zachwycony poprzednikiem tej opony, czyli performance'owej wersji TS830P na moim poprzednim Civicu, gdzie na asfalcie praktycznie nie było różnicy przy przesiadce z lata na zimę... A wyszło to tak:

                  PLUSY:
                  - doskonała na śniegu (tu jedna z lepszych, jakie miałem), a nawet na lodzie/gołoledzi - zaskakujące pokłady przyczepności gdy inne auta mielą kółkami!
                  - jak na zimówkę nie ma problemu z odprowadzaniem nawet większej wody, aquaplanningu na razie w zasadzie nie doświadczyłem
                  - jest ciszej i odczuwalnie bardziej komfortowo niż na letnich Continentalach SC6
                  - różnic w spalaniu nie zauważyłem albo są nieistotne
                  - bardzo trwała w przeciwieństwie do letnich Conti - mimo zdecydowanie dynamicznej jazdy (oczywiście adekwatnej do warunków, ale jak jest sucho nie widzę powodów jeździć inaczej niż latem) jej żywotność oszacowałbym na ok. 2x taką jak SportContact6 (!)
                  - dobre "recovery" - łatwo zapanować nad autem w uślizgu w razie potrzeby, nie przestaje napędzać auta nawet przy częściowym buksowaniu

                  MINUSY:
                  - przy tym rozmiarze rant ochronny w tym modelu to kompletna fikcja, jest nawet gorzej niż na letnich - felgi można zadrapać np. wjazdem pod kątem 45st. na krawężnik (!)
                  - kiepska trakcja na asfalcie, tak suchym jak i mokrym, nie ogarnia mocy naszych aut
                  - zmienia charakter prowadzenia auta na mocno podsterowny
                  - zabiera sporo z precyzji prowadzenia w stosunku do letnich (a po to zostawałem w 19'', ech)
                  - zerojedynkowa, nie zna pojęcia progresja - odmawia trakcji bez ostrzeżenia i już

                  Podsumowując: dobra opona ciężkie warunku, kiepska na asfalt, zdecydowanie nie performance'owa, raczej do spokojnej jazdy (poza śniegiem - gdzie daje poszaleć). Czy kupię ponownie: zdecydowanie NIE, nie pasuje mi do charakteru Type R.
                  Napiszę kolejne 2 słowa od siebie o swoim kolejnym "wyborze", po Conti 850 P, z których jak pisałem nie byłem zadowolony, dlatego zmieniłem je szybciej niż było to konieczne - psuły mi morale jazdy tym świetnym autem. Biorąc pod uwagę nauczkę z nieudanego zakupu, rozważałem trochę opcji. Chcąc mieć co najmniej 99% sprawności auta jak na letnich, a najlepiej 100%, jak wiecie rozważałem przez chwilę nawet przejście na rozmiar 20'' z FK8 w celu zmniejszenia profilu opony dla uzyskania precyzji prowadzenia na asfalcie na zimówkach dorównującej letniemu ogumieniu. Ale przejechałem się potem na Nokianach A3 i Michałkach PA4 w Rkach kolegów i stwierdziłem, że to nie kwestia samego rozmiaru (między 19'' a 20'' różnica była minimalna, dopiero zawężone 18'' IMO dużo gorzej panowały nad autem) tylko po prostu... bo to zła, nie-performance'owa opona była, źle dobrana do charakteru auta. Problem rantów podobnie jak w letnich zdecydowałem się rozwiązać rozmiarem 245 w miejsce 235. Ostatecznie w dobrym indeksie W mogłem zakupić tylko Micheliny PA4 i też jakoś tej firmie bardziej wierzę niż Nokianowi, więc skończyłem z Michelin Pilot Alpin 4 245/35R19 93W XL (opory toczenia E, przyczepność C, 70dB). Jak zwykle wybrałbym nie-XL jakbym mógł, ale wyboru nie było... a wyszło to podsumowując po kilkunastu tysiącach kilometrów w suchym, mokrym, błocie, śniegu i lodzie tak:

                  PLUSY:
                  - prawdopodobie najlepsza zimowa opona performance'owa na twardym, zapewniająca właściwości jezdne porównywalne do letnich opon performance na asfalcie, tak suchym jak i mokrym
                  - dobrze ogarnia moc samochodu, neutralna w zachowaniu, można nawet chodzić boczkami, nie zmienia (nie psuje!) charakteru prowadzenia auta - samochód prowadzi się równie dobrze jak na letnich
                  - jej precyzja prowadzenia jest minimalnie LEPSZA(!) od letnich Michelinów P4S w tym samym rozmiarze oraz - pomimo zmniejszenia naciągu większą szerokością opony (245 vs 235) - mniej więcej na poziomie Michelinów Cup 2 które mam w 235 i jedynie niewiele gorsza od OEM letnich Continental CS6 w 235... a po prostu nieporównywalnie lepsza, innej klasy niż w przypadku Conti 850 P
                  - przyzwoita progresja przyczepności i dobry feedback co się dzieje z kołami
                  - przewidywalne recovery z uślizgu, znakomita sterowalność napędem, efektywne napędzanie w uślizgu
                  - świetnie zgrywa się z nastawami zawieszenia i ESP w trybie +R, nawet w trudnych warunkach i pozwala jechać jak... trudno uwierzyć, że w śniegu przednionapędówką się da, aż się nie chce +R wyłączać
                  - jak na oponę performance z pewnym uślizgiem ale całkiem efektywnie radzi sobie w błocie pośniegowym, śniegu i lodzie, co nie zawsze jest oczywiste
                  - rant ochronny w wersji 245 chroni seryjną felgę i od czasu jak założyłem ten zestaw nowych zadrapań praktycznie nie ma, nie trzeba już się bać każdego krawężnika
                  - dobra trwałość jak na w pełni wykorzystywane auto o takich osiągach, po kilkunastu tysiącach km na razie nie widać ani nie czuć zużycia (częsta przypadłość m. in. zimówek Pirelli)
                  - duży zakres pracy temperaturowej - nie twardnieje jakoś strasznie nawet przy -15, ani też nie "pływa" już przy 10+ stopniach jak to niektóre zimówki (Conti, Nokian) potrafią - dopiero od +15 mam wrażenie odczuwalnie gorzej się miewa

                  MINUSY:
                  - w przeciwieństwie do Conti tutaj "XL" czuć w komforcie jazdy, a raczej jego zmniejszeniu - jest istotnie mniej komfortowa od Conti 850P w 235, nieco mniej od letnich Michelinów P4S w 245, aczkolwiek pozostaje bardziej komfortowa od OEM Conti CS6 czy Michelinów Cup 2 w 235
                  - łatwowiernym w nalepki EU ta opona się nie spodoba ale - mimo oporów "E" różnic w spalaniu nie zauważyłem, trakcja na mokrym asfalcie jest taka, że stado opon z literką "A" mimo "C" Michelinów mogłoby się powstydzić; głośności nie oceniam, bo auto jest podgłuszone, audio gra zwykle konkretnie oraz zawsze jeżdżę na otwartych klapach z Remusa => głośność opon jest dla mnie kompletnie bez znaczenia - nie zauważam różnic
                  - nie jest to typowa "śniegówka" więc trakcję na śniegu i lodzie zrywa się dość łatwo, szczególnie z tymi Nm jakie mamy w Type R, jej tarcie dynamiczne jest mam wrażenie lepsze od statycznego i po prostu najlepiej ciągnie w uślizgu - dla mnie to nie tyle wada co cecha, ale można poruszać się nią w nawet najtrudniejszych warunkach, od tego też zawsze są łańcuchy w odwodzie na jakieś alpejskie przełęcze...
                  - rant ochronny mógłby być oczywiście jeszcze większy, to wciąż nie jest balon z SUVa
                  - nie jest najtańsza, jak wieść gminna niesie

                  Podsumowując: to najlepsza zimówka performance jaką dotychczas miałem, doskonale pasuje do charakteru usportowionego auta, w rozmiarze jak letnia i wysokim indeksem tylko o 1 stopień mniejszym od zalecanego Y zapewnia na asfalcie podobne osiągi przez co nie upośledzamy sobie auta na 5 / 12 miesięcy w roku i przesiadka na zimówki nie jest już żadnym bólem, można jeździć praktycznie równie dynamicznie i pewnie jak na letnich. W przeciwieństwie do niektórych zimówek performance niczego jej nie brakuje też w trudnych warunkach, tylko tam trzeba umieć ją wykorzystać, bo więcej sobą reprezentuje w uślizgu w trybie +R niż w cnotliwym toczeniu się. Czy kupię ponownie: zdecydowanie TAK, pasuje mi do charakteru Type R i kupię również komplet PA4 do swojego Jaguara F-Type bo tam też chcę się tak świetnie bawić w zimie jak tu

                  P.S. żeby nie być pustosłownym poszukałem czy jestem odosobniony w swojej opinii o tym modelu ale...W sumie, to jest dość imponujące, patrząc na to, że ten model opony jest już 10 lat (!!!) na rynku od swojej premiery i ma już 2 kolejnych następców, to wciąż czytamy że na 2021 jest... numerem jeden do aut usportowionych: https://www.autoguide.com/the-best-h...-you-need-them

                  Dodatkowo, rzadko która opona ma takie słupki opinii na Tyre Review: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Mic...ot-Alpin-4.htm
                  Last edited by Alix; 08-02-2021, 23:26.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Trochę to wygląda jak artykuł sponsorowany.

                    Comment


                    • #11
                      Powiem Ci, że już mnie to wkurza, że mnie Michelin w ogóle nie dotuje! No kurde sam widzisz, powinien! Ostatnie kilka lat normalnie wydałem 5 cyfrową sumę na ich produkty! Powinienem mieć już otwartą linię rabatową, nie??? 3 komplety do Hondy, dwa do Jaguara... a szykuje się 6sty komplet bo zimówki do Jaga kupię jak tylko nadejdzie wiosna i będą okazje... Tylko niestety tu jest problem bo PA4 są dla Jaga na przód niedostępne. Żeby mieć komplet przód-tył takich samych, wyboru mam zero. Wypadnie mi kupić Pirelli Sottozero 3. No ale zniżkę Michelin i tak mógłby mi dać za reklamę na jakieś przyszłe zakupy ale nawet nie wiem do kogo się zwrócić bo ja nie z branży Ale może czują pismo nosem, że ja niewierny klient. Kupuję to, co aktualnie najlepsze z modeli w interesującej mnie klasie i generalnie mam gdzieś czy na oponie jest znaczek Conti, Goodyear czy Michelin (jak można zobaczyć w moich innych wcześniejszych poleceniach, był czas że jedną z lepszych letnich była GY F1 Assy, a zimowa Conti 830P). Polecam Wam tak samo, każda z tych firm ma wzloty i upadki - ważne jest jedynie, która jest aktualnie "na propsie" i robi najlepszą dla Was oponę
                      Last edited by Alix; 10-02-2021, 00:36.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        To taka moja skromna propozycja.
                        Jesli masz chwilę i ochotę, zrób ankietę również dla FK8, żeby nam nie było smutno + wypisz wszystkie opony dostepne w PL w tym rozmiarze, włącznie z produktami chińskimi (tak), koreańskiemi (niedawno jeszcze one były tak traktowane jak teraz chińskie, nie mówię o samochodach, bo z nimi tak samo było, dzisiaj S -klasa jeździ na Hankokach) + sortowanie w ankiecie alfabetycznie = powinno być wtedy ... może przyjemniej dla oka.
                        Pozdro

                        Comment


                        • #13
                          Tylko, ze nie ma co porownywac, w formacie 245/19, na znanym portalu :-), jest 11 producentow zimowek. W 245/20 3. Posrod uzytkownikow FK2/8 w Polsce jak znajdziesz 3-4 marki zimowek to wszystko.
                          Nikt raczej nie zmienia nowych opon szosowych po 1000km bo cos mu nie pasuje. 99% mowi TTTM i koniec. Ja zmienilem.
                          Hankok? Ok. Ale na razie nikt na tym nie jezdzil ostro zima daily po Conti czy Michelinach. To ze Merc je kupuje to tylko znaczy, ze jest deal i tyle. Btw, widziales kogos co by driftowal na rondzie S klasa? :-)
                          Temat warto przywolywac, bo wystaczy popatrzec w Warszawie jak idziesz przez parking ile furek jest na letnich. A potem pisza, ze Trzaskowski nie odsnieza :-)

                          Comment

                          Working...
                          X