Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Docieranie CTR-a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Docieranie CTR-a?

    Hej,

    Niebawem odbieram CTR-a i zastanawiam się czy mogę jechać od razu do Poznania czy lepiej dotrzeć silnik (i co to dokładnie oznacza dla tej jednostki).
    Jakieś porady na start jak go użytkować?

  • #2
    CTR to w zasadzie auto jak inne pod tym kątem, zerknij tutaj o dedykowanego wątku: https://www.civicforum.pl/showthread...87-nowy-silnik

    Od siebie dodam tylko, że rozważ wymianę oleju po 1-3tys. km, bo niezły szlam mi wyleciał i aż strach pomyśleć, że Honda zaleca jeździć na czymś takim 20kkm. Praw fizyki i chemii zalecenia ASO nie modyfikują. Generalnie uznałbym też, że tak wysilony silnik ma stale ciężkie warunki pracy i zgodnie z tym zamierzam wymieniać olej co 10 a nie co 20 tys.

    Jaki kolor? Mmam nadzieję że czerwony, bo takowego Nam brakuje na Forum ? Jak inny to przypadkiem sztuka z pakietem Black lub White?

    Gratulacje dla przyszłego właściciela rzadkiego auta, którego już ponoć produkcja jest zakończona
    Last edited by Alix; 06-06-2016, 23:21.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Hej,

      Kolorek to czarna perełka, jakoś zakochałem się od wejścia do białego, potem niebieskiego, finalnie chciałem czerwony, kobieta mówiła szary więc wziąłem czarny
      Przeczytałem cały temat właśnie i zobaczyłem 3 wersje, albo od początku katować ale tak do 85% albo spokojnie te 2-3 tys km i czasem użyć buta.

      A jak w Twoim przypadku było, czy w salonie powiedzieli że trzeba coś docierać?

      Co do wymiany to zawsze wymieniałem co 10 tys, nawet w swoim poprzednim, więc tutaj sprawa oczywista
      Last edited by Potar; 06-06-2016, 23:33.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Potar Zobacz posta
        od początku katować
        No to raczej nie... ale na pewno nie należy zamęczać jazdą jak cnotka-niewydymka.

        Zamieszczone przez Potar Zobacz posta
        w salonie powiedzieli że trzeba coś docierać
        W salonie jest instrukcja producenta: mówić, że auto jest dotarte. Kropka.

        Zamieszczone przez Potar Zobacz posta
        czy miałeś tą wizytę olejową płatną
        No tak, przyjechałem, poprosiłem o olej, filtr i wymianę, zapłaciłem i już.

        Zamieszczone przez Potar Zobacz posta
        I finalnie jeździsz na tej wodzie co polecają czy zmieniłeś na 5W-30
        Na razie jeszcze na OEM oleju. Zobaczę, jak będzie z temperaturami i ciśnieniem przy szaleństwach, bo na razie jest parametrowo nieźle na wskaźnikach. Jeszcze pogadam z wieloma ludźmi, przejrzę to i owo i się wyklaruje w czasie.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Od siebie dodam tylko, że rozważ wymianę oleju po 1-3tys. km, bo niezły szlam mi wyleciał i aż strach pomyśleć, że Honda zaleca jeździć na czymś takim 20kkm.
          Na jaki olej wymieniłeś, normalny?
          Przy odbiorze auta powiedzieli mi, że zalany jest olejem dla nowych silników (inne parametry zapewne) i że nie ma problemu żeby kupić butelkę na dolewkę w razie potrzeby.

          No i że komputer wezwie na wymianę (tu się z Tobą zgadzam, że lepiej wymieniać częściej w takim aucie).

          Comment


          • #6
            Jak widzisz wyżej na razie kupiłem olej OEM Hondy i mam jego zapas na dolewke w razie czego. Na razie mam 6tys. od wymiany jest ok. 1/10 skali poniżej max. wiec zużycie oleju jest tak minimalne, że dolewki nie byłyby potrzebne nawet przy interwale co 20kkm. Przynajmniej przy moim trybie jazdy, jak ktoś szaleje po torach to może być inaczej, wiadomo. Ja i tak wymienię za 4kkm także... ale jeszcze się biję z myślami czy zostać z OEM czy zamienić na jakiś inny. Ale na razie w trybie +R przy 30 st. upale przy odrobinie szalenstwa olej nie przekracza 120st. i pieknie trzyma cisnienie wg. informacji na iMID więc trudno mi się go czepiać. W żelazku w takich warunkach to dopiero Millers Nano 10W60 trzyma parametry, inne dziady typu Castrol Egde itp. zamieniają się już w wodę i wszystko leci na łeb na szyję
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment

            Working...
            X