Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Stuki w zawieszeniu FK8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stuki w zawieszeniu FK8

    Witam,
    jakiś czas temu ktoś pisał tak:

    " Cześć,
    Mam CTR z nalotem 25000. Po przełożeniu na zimę w rozmiarze 235/45/18 (serwis sugerował ten zmiennik) stuki nie będące wynikiem luzu zawieszenia (już sprawdzone) występujące na nierównościach są na tyle nieznośne, że autko na czas zimy eksploatuje żona. O dziwo na lecie faktycznie występują ale w znacznie mniejszym nasileniu i pierwszy objaw miałem już po przebiegu 1k ale wówczas sadzielem, że to kokpit a serwis skierował to jako poczekajmy do lata... Latem faktycznie istotnie się poprawiło na letnim rozmiarze ale po ostatnim założeniu zimy dramat... I już jestem pewien, że to nie kokpit ani zawieszenie. Wizyta w serwisie zakończyła się puentą: tak owszem coś słychać ale zawieszenie jest ok. Kolejna dyskusja sprowadzila sprawę do poziomu "to gdzie mamy szukać..." bądź "gdybym powołał się na procedury regulujące tego typu dolegliwości poziomem hałasu nie przekraczającym...wówczas nie byłoby to rozpatrzone jako usterka ale, że jest Pan naszym ważnym klientem (patrz użytkownik type R) poproszę inne serwisy o opinie". Wprowadziło mnie w wysoki poziom frustracji tym bardziej, że diagnostyka zajęła max 1h w tym jazda... Jakby już nie wnikając w postępowanie tego serwisu poproszę Was o info czy macie coś podobnego? Brzmi to jakby jakiś drobny element kolotal sobie swobodnie gdzieś głęboko w okolicy słupka kierowcy. Nie jest to ekstremalnie słyszalne ale mega irytuje. Na moje oko albo amorek ma jakąś wadę fabryczna albo jego mocowanie albo jakaś pierdola nad którą serwis nie chce się pochylić. Dzięki za info
    Ostatnio edytowane przez Michal1979 ; 22-01-2019 o 00:24 "

    Mam podobną usterkę, nie mogę z nią sobie poradzić, czy ktoś może pomóc?

  • #2
    Jest tu ktoś co może coś wiedzieć w tym temacie, podejrzany jest amortyzator?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Piotr45 Zobacz posta
      "to gdzie mamy szukać..."
      Ta wypowiedź mnie rozbroiła. Proponuję zmienić serwis, nawet jeśli jesteś dla nich ważny jako użytkownik "R".

      Jeśli chodzi o amortyzatory, owszem coś się mogło uszkodzić, ale na pewno nie jest to jakaś typowa przypadłość eRek. Są na forum auta z przebiegiem ponad 100k i amorki całe.
      Moja propozycja, to żeby podjechać na wytrząsarkę. Być może uda się zlokalizować stuki, mechanicy mają takie stetoskopy i potrafią lokalizować różne dziwne dźwięki. Czasem wystarczy chwycić za element w trakcie wytrząsania, żeby wyczuć, czy coś puka czy nie. Na odległość raczej nikt Ci nie powie co jest nie tak. Tu trzeba metodyki i mechanika któremu się chce.

      Czasem warto się samemu zaangażować. Robiłem remont przedniego zawieszenia w mojej Pandzie, wymienione praktycznie wszystko, łączniki, przeguby, amorki, nawet łożyska oporowe. Wyjeżdżam, coś puka. Mechanik ruszał wszystkim i niby ok. Pojechałem na wytrząsarkę, razem z diagnostą wlazłem pod auto. Identyfikacja zajęła 2 minuty. Uszkodzona guma pod drążkiem stabilizacyjnym. Bez wytrząsarki nie do ustalenia.

      I jeszcze te zimowe koła, skoro na nich bardziej puka, to sprawdź je..... w innym serwisie. Skoro dotychczasowy serwis nie potrafi się uporać z usterką, to jest duże prawdopodobienstwo, że coś skopał przy kołach.
      Pozdrawiam Czarodziej
      Mój Szogun

      Comment


      • #4
        Pytanie jak głośne są te stuki. Ja w swoim FK8 słyszę dziwne dzwięki z zawieszenia, jakich nie było w żadnym moim poprzednim aucie, ale jest to pierwsze auto z aktywnym zawiasem i się zastanawiam czy to nie jest po prostu natura zawieszenia z aktywnymi amorami. W każdym razie nie brzmi to alarmująco jako coś luźnego czy ocierającego. Ot dość ciche ale jednak słyszalne stuki/grzechoty.

        Chyba sie musze umowic z kims kto ma FK8 i się przejechać jednym i drugim

        Comment


        • #5
          U mnie w FK8 też słychać różności z zawieszenia. Na początku po zakupie się niepokoiłem, bo było tego więcej niż w 13-letnim FK3 z nietykanym od nowości zawiasem [i głośniej niż w 20 letnim yarisie ], ale sprawdzane 2x w Witolinie na Grochowskiej i żadnych luzów tam nie ma. Natomiast w X 1.5 Sport+ z aktywnym zawiasem była cisza, ale to było demo z małym przebiegiem.

          Comment

          Working...
          X