Cześć, posiadam Civica fn2 type r i borykam się oto z tym błędem check engine p0325 - czy mam zmieniać czujnik spalania stukowego czy olać temat ? czujnik oczywiście oryginalny - za kilka dni będę mieć robione luzy zaworowe - może to coś pomoże ? czy ten błąd wpływa znacząco na prace silnika ? błąd po skasowaniu wyskakuje po około 5 km, lub jak wkręcę na obroty. wymieniłem tez świece , benzyna zwykła 95 z shella
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Type R FN2 czujnik spalania stukowego p0325 —- co robić ?
Collapse
X
-
Ostatnio u mnie również pojawił się ten sam błąd oznacza on zazwyczaj uszkodzony czujnik spalania stukowego, rzadziej problem z z wiązką tego obwodu. Czujnik spalania w naszych silnikach potrafi się rozlecieć na dwie części ze starości.
Ja zamówiłem nowy OEM czujnik, podmieniłem i problem z głowy.
Pamiętaj tylko że podczas wymiany koniecznie oczyść blok gdzie dolega czujnik, musi też on być przykręcony kluczem dynamometrycznym z siłą 31Nm . Zalecam obchodzenie się z tym czujnikiem jak z jajkiem bo znam przypadki gdzie przez nieuwagę nowy czujnik został uszkodzony.
Na pewno nie polecam olewać tematu bo to jeden z ważniejszych czujników. Nasłuchuje on czy w cylindrach nie dochodzi do bardzo groźnego dla silnika spalania stukowego i w razie kiedy takie wykryje komputer robi korekcje. Szczególnie jak piszesz że zalewasz benzynę o mniejszej liczbie oktanowej, im więcej oktanów tym ryzyko spalania stukowego mniejsze.
Kolego zapoznaj się z regulaminem ( https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum ) oraz przywitaj w odpowiednim dziale ( https://www.civicforum.pl/forumdispl...aw-si%C4%99%21 ) zanim zaczniesz kożystać z forumMoja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
-
Czujnik spalania stukowego znajduje się zaraz obok rozrusznika, pod kolektorem dolotowym
IMAG0204.jpg
Żeby go wymienić musisz zdemontować kolektor dolotowy.
Ja mam założony kolektor RRC więc całą operację robiłem z komory silnika i nie potrzebowałem kanału. Nie wiem jak jest w seryjnym FN2 czy czasem od dołu nie ma przykręconych wsporników do kolektora dolotowego i wtedy trzeba je odkręcać z kanału/podnośnika.
Jeśli już będziesz wymieniał czujnik zalecam demontaż rozrusznika w celu wyczyszczenia i przesmarowania oraz sprawdzenia stanu szczotek. Jak już masz dostęp to warto to zrobić, szczególnie że wiązka idąca do czujnika jest połączona z tą od rozrusznika i jeśli za jakiś czas padnie rozrusznik to znów trzeba będzie wszystko demontować, a najczęściej ten czujnik się uszkadza przez zwykłą próbę odpięcia wtyczki właśnie przy wyjmowaniu rozrusznikaMoja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
-
Luzy ustawia się takie same jak w K20A2
Ssanie: 0,18-0,22 mm
Wydech: 0,23-0,27 mm
Sam proces regulacji masz opisany w tym manualu - https://www.civicforum.pl/showthread...kiem-Diesel%29Last edited by grzes41gt; 27-11-2021, 02:50.Moja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
-
mam co raz większe wątpliwości czy to aby na pewno chodzi o czujnik - podpytałem poprzedniego właściciela, powiedział mi, że ten błąd p0325 zaczął mu wyskakiwać jak zmienił wydech seryjny na przelot i usuną katalizator, olał ten błąd i tak jeździli przez ponad 5 lat. Ja z kolei od razu po kupnie wymieniłem przelot na oryginalny wydech ale bez katalizatora ( pusta puszka ), jak skasuje ten check engine to mogę jeździć dopóki nie przekroczę 3k obrotów , wtedy wywala błąd na nowo. zrobiłem już autem kilkaset km i nie odczuwam spadku mocy a dziwnych dźwięków z silnika tez nie słyszę… świece wymieniłem, luzy wyregulowałem a paliwo jakie zalewam to shell v power 95 - mam umówionego mechanika na wymiane tego czujnika ale nie wiem czy to ma sens ! pomóżcie
Comment
-
Ten błąd to na pewno problem z czujnikiem lub jego wiązką, sam miałem niedawno taki sam :
Przez brak kata również będzie wywalać Ci błąd (P0420) ale niezależnie od ilości obrotów a przejechanych kilometrów. Druga sonda lambda zbiera informację z pewnego okresu użytkowania i dopiero wywala błąd że coś jest nie tak.Last edited by grzes41gt; 10-01-2022, 20:45.Moja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
-
temat rozwiązany !mechanik wymienił czujnik od dołu, bez zdejmowania kolektora ssącego , czujnik kupiłem na allegro zamiennik https://allegro.pl/oferta/czujnik-sp...-v-10876697907
jeżdżę już od 12 stycznia i jest wszystko git
Comment
-
podałeś bardzo ważną informację, że zamiennik OEM czujnika działa!? ...bo to rożnie bywa: Producent części: HONDA: 30530PRBA01 - HERTH+BUSS JAKOPARTS - niemiecki producent wysokiej jakości części
...
a dla kogoś kto chce sam podziałać to tu:
Type R FN2 czujnik spalania stukowego p0325 —- co robić ?
Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment