Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujące obroty TYPE R 2004r.obroty na biegu jałowym falują

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falujące obroty TYPE R 2004r.obroty na biegu jałowym falują

    Witam,
    Jestem posiadaczką Hondy Civic VII Type R 2004 r. Hanka gościu u mnie już 2 lata.
    Nigdy wcześniej nie stwarzała mi żadnych nadzwyczajnych problemów.

    Do pewnego momentu.
    Walczę z tym już pół roku i zero poprawy. Dlatego proszę was o pomoc, nie jestem w stanie oddać takiego auta do mechanika czy elektryka bo wiem co tam się dzieje z autami. Chyba serce by mi pękło... (

    Od początku.
    Zaczynało się od tego że na bieg jałowym obroty leciutko spadły o jakieś 100 obrotów po czym po chwili same się podnosiły.
    Pierwsza myśl że przepustnicę trzeba wyczyścić, tak też zrobiłam.
    Wyczyściłam ją i przy okazji wyczyściłam również filtr powietrza .
    I od tego momentu zaczęła szaleć.
    Po odpaleniu długo trzymała sobie bardzo wysokie ssanie 2500 tys. obrotów po czym zeszła do 1500 i skała do 2000 i tak w kółko ...
    Myślałam że może uderzyłam przez przypadek jakiś czujnik przy przepustnicy czy coś.
    Zamówiłam jedną przepustnicę używaną , wymieniłam ją i niestety rezultat był taki że ta trzymała równe obroty na biegu jałowym ale stranie wysokie bo 1500.
    Oczywiście przy tym wymieniłam uszczelkę przy przepustnicy na nową oryginalną.
    Stwierdziłam że może ta używana przepustnica była również zepsuta. Zamówiłam następną i kolejną nową uszczelkę.
    Wymieniłam tą drugą przepustnicę i cofnęłam się do tych samych objawów co przy mojej przepustnicy. Falujące obroty od 1500 do 2000.
    Dodam jeszcze że w między czasie wymieniłam też uszczelkę pod kolektorem ssącym na nową bo myślałam że mam w układzie nieszczelność. Ale to też nic nie dało.
    Dzwoniąc po różnych znajomych doszliśmy do tego że trzeba wymienić sondę lambda, no i kupiłam nową z NGK. Wymieniłam ją niestety bez zmian. Wymieniłam płyn chłodniczy na nowy , odpowietrzyłam układ i wlałam w niego książkową ilość płynu chłodzącego którego faktycznie musiało być mało bo po tej wymianie samochód zaczął grzać jak nigdy dotąd.
    Ale koniec z końcem na części wydałam już 1700zł i nic się nie zmieniło obroty na biegu jałowym dalej falują.
    Pojechałam na diagnostykę do gościa który ma komputer typowo do Hondy i będąc tam przy nich i patrząc im na ręce stwierdzili że to na 100% wina komputera.
    Sprawdzili mi szczelność , czujniki na przepustnicy , wszędzie prąd dochodzi na czujniki niby i stwierdzili że komputer nie wysyła sygnału do silnika krokowego.
    Powiedzieli mi że najprawdopodobniej komputer uległ uszkodzeniu w momencie kiedy rozładował mi się komputer , niby te komputery są na to wrażliwe. A faktycznie raz rozładował mi się akumulator .
    Dziś dzwonie do tych którzy zajmują się naprawą komputerów/sterowników silnika i oni mi mówią że to nie możliwe żeby była to wina komputera i że mam nawet do nich nie wysyłać bo nic nie zrobią .
    Dodam że Hanka jakie kopnięcie pod względem mocy miała tak ma, tylko ten jałowy bieg szaleje.

    Błagam pomocy, ja nie mam już pojęcia co robić, kogo słuchać gdzie się udać (

    Jestem z wielkopolski gdyby ktoś znał kogoś z okolic kto mógłby mi pomóc też proszę o info.
    z góry dziękuję za poświęcony czas.

  • #2
    Tylu tutaj specjalistów od CIVIC'ów doradźcie mi coś proszę.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Typerka Zobacz posta
      Powiedzieli mi że najprawdopodobniej komputer uległ uszkodzeniu w momencie kiedy rozładował mi się komputer , niby te komputery są na to wrażliwe.
      Akurat...
      Na początek weź szczypce i sróbuj pozaciskać po kolei przewody podciśnień,bo być może tam jest problem-wątpliwe,ale możliwe.
      Widzę trochę ogarniasz,więc następna czyność to wypięcie kości z regulatora i komputera,i przebadanie tego obwodu pod kątem ciągłości połączeń i przebić do pozostałych przewodów wiązki.

      Comment


      • #4
        Dzięki, dzisiaj spróbuje twoich rad.

        Comment


        • #5
          odpinać po kolei, jak korkowiec to odpiąć korkowiec, jak sonda to odpiąć sondę, jak przepływka to odpiąć przepływke.

          Komputer przejdzie w awaryjny, powinien działać bez danego czujnika. (będzie palił więcej ale nie powinien robić jaj na jałowym, ewentualnie wolniej nabierać obrotów, czasami zafalować przy schodzeniu z obrotów podpinaniu nowych obciążeń)
          Jak się poprawi bez tego element to ta cześć albo jej wiązka.

          Plak w celu szukania nieszczelności tez można spróbować.

          Comment


          • #6
            To nie zadziała.

            Comment


            • #7
              Dzorc, piszący zaglądał na forum prawie 2 mce temu, nie piszemy jeśli nie oczekuje informacji.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                W BMW działa spoko.

                Comment


                • #9
                  Bardzo ciekawe metody.Czasem można się nimi posiłkować,ale to nie ma prawa być podstawą diagnozy. A co będzie jak np uwalona sonda ,albo MAP zuboży mieszankę a Ty po odpięciu czujnika temperatury stwierdzisz że to jego wina,bo ECU automatycznie podniesie dawkę jak dla -40stC. A takich niuansów jest mnogo.
                  To nie są dobre metody,są lepsze.

                  Comment


                  • #10
                    Czytając posta od początku można mieć wrażenie, że to mechanizm całkujący przy przepustnicy. On odpowiada za pracę biegu jałowego. Nie ma tu żadnego krokowca, a nazywa się to IACV. Miałem kiedyś podobne objawy, ale w Accordzie, nie mniej jednak silnik nieco inny ale z bardzo podobną przepustnicą- nawet do zastąpienia. W przypadku, gdyby takie objawy ustępowały po nagrzaniu silnika, wtedy warto zwrócić uwagę na czujnik temp cieczy i wtedy można podpinać kompa, aby zobaczyć w którym momencie zawór wchodzi w pracę wolnych obrotów - następuje wtedy korekcja albo po zapłonie, albo podciśnieniu powietrza właśnie sterowanym przez IACV lub posądzać sondę, ale jak spalanie nie szaleje i auto ma moc, i nie ma innych błędów typu zbyt bogata mieszanka. Szczelność natomiast można sprawdzić bardzo prosto samemu - najprościej użyć np pianki do golenia - może to głupie, ale skuteczne. Jak pokaże się "dziurka" i pianka nam zniknie wtedy wiemy gdzie jest problem, dla silnika jest to zupełnie nieszkodliwe. Czasami nieszczelność pojawia się w okolicach wtrysków a konkretnie uszczelek - oringów - ale wtedy obroty są przez cały czas na jednym poziomie. Spadające obroty z 2,5 - do 2k rpm to efekt " uczenia się" wolnych obrotów.Dzieje się ta na skutek odłączonego aku. Objaw ustępuje po dwu lub trzykrotnym włączeniu się wentylatorów na wolnych obrotach Ale do rzeczy, aby nie pisać za wiele. Mechanizm całkujący zakończony jest na przepustnicy taką grubszą wtyczką ( 3 piny ) wkładaną do czarnej plastikowej części. Wyciągasz przepustnicę i musisz to dziadostwo odkręcić ( robi się to niewygodnie - czasami można ukręcić śrubkę) rozebrać i wyczyścić. Ten czarny plastik ( nie mylić z TPSem!!!!) koniecznie trzeba rozkręcić. Po wyczyszczeniu ten mechanizm musi po zakręceniu swobodnie obrócić się kilka razy kręcąc palcami - całość jest zakończona końcówka, która jest namagnesowana, ale bez większych obaw - spokojnie da się to złożyć. Jeśli czujesz opór, musisz powtórzyć czyszczenie, lub niestety wymienić to na zdrowe - nie jestem pewien, czy nie pasuje do CRV - ale na pewno nie pasuje z Accorda K20.
                    Last edited by rumcyk27; 02-01-2018, 22:18.

                    Comment


                    • #11
                      Układ jest szczelny na 100% był sprawdzany przeróżnymi metodami.
                      A co do czyszczenia tego dziadostwa to już kiedyś próbowałam to odkręcić i właśnie był problem z odkręceniem tych śrubek, nie szło to w ogóle . Wszystkie śrubki się obsmykiwały a to ani rusz.

                      Comment


                      • #12
                        Nie wszyscy mają czas żeby ciągle przesiadywać na forum Trochę wyrozumiałości

                        Comment

                        Working...
                        X