Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy Type R EP3 30th anniversary posiada szpere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy Type R EP3 30th anniversary posiada szpere?

    Mam pytanie: czy mój Civic Type-R EP3 30th Anniversary kupiony w polskim salonie posiada fabryczna szpere?
    Nigdzie nie moge tego znalezc, dzieki za info
    Last edited by Alix; 19-06-2014, 13:55.
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic


  • #2
    Z tego co wiem, to ta edycja nie ma LSD... na liście dodatków nie ma, a seryjnie w EP3 nie było: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_...pecial_Edition
    W EP3 montowali w koncepcie Mugena, ale on nie wszedł do seryjnej produkcji. Być może była też na rynki japońskie i dałoby się podmienić skrzynię - polecam https://civictype-r.co.uk/forum/ - może znajdziesz coś więcej.

    W Type R FN2 seryjnie była szpera w limitowanej wersji Championship White, z tego co wiem mają ją też wszystkie wersje Mugen FN2/FD2. Podobnie jak we wcześniejszych VTi MA/MB (skrzynia S9B). Tylko jakoś EP3 chyba ominęło... BTW duża szansa, że da się LSD spróbować przełożyć z innej K-serii, np. z FN2. Albo prościej - zawsze można dołożyć Quaife : https://www.cplracing.co.uk/products.php?productid=83

    Jechałem FN2 ze szperą i bez, jest różnica Służy to całkiem przyzwoicie do wyciągania nieco podsterownego ryjka eRek (szczególnie FN2, w EP3 ponoć mniej nasilone?) z zakrętu i pozwala dużo szybciej wychodzić z zakrętu niż klasyczny "kulawiec". Wadą jest to, że auto choć pewnie obiektywnie szybsze, to subiektywnie bez tych wszystkich uślizgów daje IMO trochę mniej frajdy z jazdy... No i szpera jest też rzeczą, która potrafi się z czasem rozlecieć i powoduje dużo większe naprężenia w układzie przeniesienia napędu niż klasyczny dyfer, co na dłuższą metę może zmniejszać jego trwałość.

    Szpera powinna być też praktyczna zimą
    Last edited by Alix; 12-06-2014, 08:01.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
      czy mój Civic Type-R EP3 30th Anniversary kupiony w polskim salonie posiada fabryczna szpere?
      Ten model ma szpere i nie sądzę aby kraj zakupu determinował zubożenie. Pewności nie mam, ale właśnie szpera była jednym z wyróżników tej limitowanej wersji.

      Edit: Pisałem równolegle z Alixem, ale jeśli On pisze że nie miał, to nie miał. Rzeczywiście czytając dostępne informacje mowa jest o "wnętrzu EP3" wyprodukowanego po 2003 roku w ilości 300 sztuk na rynek europejski. Tak więc "Alix przemówił, sprawa rozstrzygnięta". Nie masz szpery fabrycznej. Sorry za próbę wprowadzenia w błąd.
      Last edited by syriuszteam; 12-06-2014, 00:50.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
        Tak więc "Alix przemówił, sprawa rozstrzygnięta".
        Oj tam oj tam... bez przesady, głowy sobie za to urwać bym nie dał, dopóki nie dogrzebałbym się do oryginalnej fabrycznej specyfikacji, dlatego napisałem asekurancko "z tego, co wiem"

        Możesz sprawdzić to sam - pojedź z kolegą na jakąś luźną nawierzchnię, wysadź kolegę, gaz do dechy i niech patrzy czy się kręci jedno kółko czy dwa. Albo na asfalcie burnout czy dym leci z jednej opony czy z dwóch
        Last edited by Alix; 12-06-2014, 08:05.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Dzięki za wyczerpująca wypowiedź, będę miał chwilę czasu to sprawdze czy jest czy nie i dam znac.
          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
          sigpic

          Comment


          • #6
            Ja spedziłem ostatnie 5 tygodni na szukaniu CTRa i z tego co sie dowiedziałem na zachodnich forach to szpera była montowana w autach EP3 eksportowanych do Japonii.
            W tych które zostawały na EU szpery nie było.
            Dodatkowo trochę inne zawieszenie tył było na japonię - inny stabilizator.
            Kilka osób decydowało sie tez na malowanie białym lakierem Championship, który w EU nie był oferowany w EP3 ale do Japonii go malowali. Potem dopiero go wprowadzili do oferty europejskiej przy 8 gen CTR.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #7
              Wersja na JP (nie mylić z JDM - w sumie to nie jest taki pełny JDM bo produkowane w UK...) ogólnie była bardziej zorientowana na torowe szaleństwa. Tam było chyba też więcej zmian zmian w zawiasie niż tylko stabilizator. No i miała 15KM więcej :P A w sumie to różnica mocy była realnie nawet większa, bo wersje EU, szczególnie te przedliftowe to na hamowni w serii były bliżej 180 niż deklarowanych 200 koni... A już za chwilę będzie można rejestrować RHD także...
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Niestety nie mam szpery, sprawdzałem A moze ma ktos doswiadczenia ze szpera w EP3, czy podczas jazdy jest spora roznica? A i jakie sa koszty zalozenia, czy wogole to ma sens?
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Jeżeli jeździsz po ulicy i dla frajdy - odpuściłbym. Jak chcesz szaleć time attacki itp. albo bardzo podnosić moc - wtedy się przydaje. Cenę szpery masz w liku z posta powyżej + montaż (może niestety wypaść 4-cyfrowy).
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Szkoda kasy na taka inwestycję w szperę.
                    Lepiej fajnie dopiescic i zrobic na Tip-Top.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #11
                      Napewno najpierw doprowadze autko do stanu idealnego, ale chcialem wiedziec jak sie ma szpera w przednionapedowce, oraz gdy juz zrobie co zaplanowalem to jakie dalsze plany wcielac w zycie
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                        ale chcialem wiedziec jak sie ma szpera w przednionapedowce,
                        No ma sie bardzo dobrze Rożnica jest spora ale głównie w jezdzie torowej.
                        Ja mam w Golfie taką "protezę" szpery na zwykłe drogi czyli XDS (elektroniczna szpera) i działa to zaskakująco dobrze. Na początku byłem na nie ale teraz widzę, że to działa - pomaga trochę uciec z podsterowności w zakręcie.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #13
                          Wlasnie w tym autku nie zauwazylem podsterownosci, troche nadsterownosc mimo bardzo kiepskich opon z przodu (oczywiscie na suchym). Jednakze pomysle nad tym jak odpicuje autko
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            CTR VII ma niewielką podsterowność za to VIII CTR już mocną - niestety
                            CTR VII jak dla mnie póki co jest najbardziej udaną sportową odmianą Civica
                            EX Civic FN1
                            EX Civic ED7
                            EX Civic EP2
                            EX Civic FD7 FL
                            EX Civic FN2
                            EX Civic FG1
                            EX Civic FD7
                            EX Civic EM2
                            EX Accord CL3
                            EX Accord CG8
                            EX Civic MB6
                            EX Civic MB4
                            EX Civic MB2

                            Comment


                            • #15
                              https://www.tomson.com.pl/product-po...R-EP3-FN2.html - znalazlem cos takiego. Jak autko bedzie igla to zaczne zbierac na modyfikacje
                              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X