Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przewodnik kupowania opon by Alix :)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Szczerze polecam do obejrzenia, pozwala zrozumieć czym różnią się na przykładzie oferty jednej firmy, na jednym aucie, w jednym rozmiarze letnie opony segmentu premium - jakie cechy mają opony klasy Touring, UHP i UUHP (dla słabiej znających angielski są napisy do włączenia):

    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      "Dunlop SportMaxx RT 2 , Continental SportContact 6"

      Naprawdę rt2 to opony uuhp? Mając je sądziłem że to zwykłe opony, wybitnie miękkie i ten sport chyba tylko z nazwy bym nazwał.

      Dlaczego Conti sport 5 raz jest uhp a sport 6 uuhp?

      Obecnie zrobione 2 tysiące na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 i jest twardo i pewnie co mnie bardzo cieszy (94Y XL), opona klei super, do tego w końcu układ kierowniczy reagujący szybko i bez uginania się na boku opony (225 45 17).

      Pierwszy też zestaw opon w IX gdzie ciśnienie ustawiam fabryczne i jeździ się super (21 stopni dzisiaj :P), gdzie do t005 czy Rain sport 5 żeby jakoś to reagowało na kierownicę po 2,5/2.6 bara musiałem dmuchać.

      Comment


      • #18
        Tak, RT2 to UUHP, przez moment byly nawet seryjne na Porsche 911 GT3 RS. Opony UUHP nie maja byc twardsze, tylko bardziej przyczepne. Wiele semislickow np. TOYO R888 jest mega miekka scianka boczna bo to bardziej "dragowa" opona, inne sa z kolei mega twarde np. Federal 595RSR. Bardziej chodzi o charakterystyke mieszanki przy uzytku sportowym/torowym. I tak, CS5 sa w mniejszych rozmiarach jako opona UHP, a CS6 i 7 sa glownie w rozmiarach dla mocniejszych aut i sa juz UUHP. To dosc "sliska" granica czasem co jest czym... Assymeric 6 przez Ciebie podane sa tego przykladem. Chociaz z zalozenia jest to opona UHP, to w porownaniu do poprzednich wersji 5 i 3 jest duzo bardziej usportowiona opona o przyczepniejszej mieszance i konkretniejszym wzmocnieniu bocznym, ktora jeszcze do niedawna moglaby nawiazac dialog z polka UUHP. Z drugiej strony, w tym segmencie Goodyear ma typowa opone UUHP czyli F1 SuperSport...
        Last edited by Alix; 24-04-2023, 17:40.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          I wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienia

          Niestety rt2 spękaly po roku użytkowania kupiłem dwu letnie "demo" i kicha, analizując Google/fora to nie tylko mi, wzdłużne pęknięcia między głównymi rowkami... Gdzieś mam zdjęcia jeszcze.

          Comment


          • #20
            Majac opony UUHP czasem warto sprawdzic ich zalecane srodowisko pracy. Np. Toyo na swoich UUHP czy semickach pisalo wyraznie, ze opona nie powinna byc uzytkowana ponizej 9 stopni Celsjusza bo moze popekac... a kiedy u nas przekladamy na zimowki...? Dlatego nie zawsze za to opony tak samo uniwersalne jak sie czesci ludzi wydaje. Kolega mial np. pretensje do tych Dunlopow ze szybko schodza. Ale to miekka mieszanka zyjaca duzo krocej niz opona UHP czy tym bardziej touringowa i szczegolnie ba dociskanym Maserati po prostu skonczyla sie w 5 tys. I tyle. Za to jak sie nagrzaly w 911 GT3 RS to ogien byl niesamowity trzymaly jak zle.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment

            Working...
            X