Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

ustawianie cisnienia opon w obciazonym samochodzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ustawianie cisnienia opon w obciazonym samochodzie

    trywialne zdaje się pytanie, ale jakos nie znalazłem odpowiedzi...
    przy bardziej obciążonym (załadowanym) samochodzie należy zwiekszyc ciśnienie w oponach, wg zaleceń producenta - to jest jasne.

    czy pomiar należy wykonać przy pustym (nieobciążonym) samochodzie? czy załadowanym (np. przed wyjazdem w podróż, po załadowaniu, podjechać na stacje i ustawić ciśnienie)?

  • #2
    Dobre pytanie, wydaje mi się że na nieobciążonym samochodzie, ewentualnie po załadunku gratów dopompować. Lepiej/ lżej pompować na pustym tak mi się wydaje.

    Meizu M2 Note

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez woody Zobacz posta
      Dobre pytanie, wydaje mi się że na nieobciążonym samochodzie, ewentualnie po załadunku gratów dopompować. Lepiej/ lżej pompować na pustym tak mi się wydaje.
      dzięki, ale nie jestem pewien czy się dobrze zrozumieliśmy

      jak ustawie większe (dla załadowanego wg tabeli) ciśnienie na 'pustym' samochodzie, to po załadowaniu będzie ono jeszcze większe (wiec nie ma co dopompowywać).
      mnie chodzi o to, dla jakich warunków ma być ustawione ciśnienie wg tabel. wiadomo, ze na zimnych oponach, ale nie wiem czy wartość dla załadowanego ma być ustawiona na pustym pojedzie (przed załadunkiem), czy na załadowanym (już obciążonym). być może te roznice sa pomijalne (ale dobrze byłoby to potwierdzić jak jest wg zaleceń technicznych).

      Comment


      • #4
        Zrozumiałem cię, wydaje mi się że ustawiasz wartość na pustym samochodzie.

        Meizu M2 Note

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez woody Zobacz posta
          Zrozumiałem cię, wydaje mi się że ustawiasz wartość na pustym samochodzie.
          ok, masz może jakies zrodla/zalecenia na poparcie tej tezy?
          ostatecznie (jeśli nikt nie poda konkretnego linka) to chyba bezpieczniej jest jezdzic na trochę zawyżonym ciśnieniu, niż zaniżonym (czyli wg Twojej sugestii, bo po załadowaniu faktyczne ciśnienie powinno lekko wzrosnac).

          Comment


          • #6
            Nie mam, tak na logikę mi się wydaje. Mogę się mylić oczywiście. A Google pytałeś?

            Meizu M2 Note

            Comment


            • #7
              no wlasnie w googlu nie znalazłem, ale może zle szukałem (teraz coraz trudniej znaleźć tam merytoryczne wsparcie, no chyba ze chcesz cos kupic...)

              Comment


              • #8
                Nie ma się co rozczulać. Ile MPa wytrzyma Twoja opona ? Jak dasz 0,2 MPa więcej niż jest wskazane to nic się nie stanie. Do tego ja np patrzę na to jaki kapeć się robi bo twardość opony zależy też od temperatury a czasami od producenta. Chodzi o to żeby nie robił się kapeć (mocno ugięta guma) tak jakby było mało powietrza ani żeby nie przesadzić bo będzie niewygodnie, zmniejszy się przyczepność a wzrośnie ryzyko rozwalenia opony na dziurze.
                Honda Hybrid 3,4L/100km
                sigpic
                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                Comment


                • #9
                  hmm, dość ekstrawaganckie podejście, w kontekście konkretnych zaleceń wartości ciśnienia no os z uwzględnieniem obciążenia
                  nie boje się przeciążenia opony (tam zapas do max jest dużo większy niż zalecenia z tabelki), chodzi o optymalne właściwości jezdne (przyczepność, zużycie opony, spalanie) - zakładam ze po to sa rekomendowane wartosci

                  Comment


                  • #10
                    Ja ustawiam z doświadczenia trochę po swojemu, normalna jazda lekkim benzyniakiem to 2,1 bara wystarczy i jest to optimum.
                    Czasem ustawię 1.9-2.0 bara, dosyć flakowaty troszkę mulasty spalanie odrobinkę większe, ale za to o wiele lepszy komfort jazdy na gównianych drogach lepszy bo opona bardziej amortyzuje.
                    Przy załadowanym aucie 2,2 bar max, przy wyższych wartościach to już trochę jak ping pong auto się zachowuje.
                    Do tych przemyśleń należy też brać pod uwagę to jak stara i twarda jest nasza opona bo jak ma więcej niż 5 lat to już taka twardawa jest. Jak świeża to można dopompować więcej.
                    Co do ciśnienia opon w dieslu to na przód należy zwiększyć ciśnienie bo silnik jest o wiele cięższy niż benzyniak.
                    Oczywiście testowałem wartości podane w tabelce fabrycznej i niestety nie odpowiadają mi, jest to za duże ciśnienie i auto pingpong.
                    Co do wartości fabrycznych podanych dotyczących zawiechy i ciśnienia to wszystkie pomiary dotyczą samochodu z pełnym bakiem i stanem pasażerskim jak na obrazku.
                    PS. No i jak jedziemy na trzepaki na przegląd to należy uważać z ciśnieniem bo zbyt duże (2.5<) spowoduje błędny odczyt stanu amortyzatorów.
                    Last edited by rat4; 24-08-2017, 13:40.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      normalna jazda lekkim benzyniakiem to 2,1 bara wystarczy i jest to optimum.
                      W IX nawet fabryka tak zaleca na 2,1. Więcej to tylko przy dużym obciążeniu, bo inaczej to tak jak pisałeś ping-pong.. no i zawieszenie na tym cierpi... a oszczędności w paliwie już nie ma. Civic jest twardy tak więc z tym ciśnieniem nie ma co przesadzać...
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment

                      Working...
                      X