Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zniszczony gwint szpilki, nakrętka została i kręci się wkoło - jak zdjąć felgę?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zniszczony gwint szpilki, nakrętka została i kręci się wkoło - jak zdjąć felgę?

    Witam Was,
    Podczas próby ściągnięcia koła, tj. alufelgi (chciałem sprawdzić pierścień centrujący, ponieważ - zgodnie z przewidywaniami - założone są złe; i kupić właściwe pierścienie) zdarzyła mi się taka oto nieprzyjemna sytuacja:
    Nakrętka utknęła na szpilce, tj. nie da się jej ani odkręcić, ani dokręcić - nietrudno się domyślić, że poszedł gwint na szpilce (nomen omen - na tej, którą rok temu wymieniały mi pewne "majstry"...). I tak też wróciłem do domu - z niedokręconą jedną nakrętką...
    Teraz pojawia się pytanie - jak najlepiej podejść nakrętkę, żeby ją zrzucić i zdjąć koło, oczywiście nie uszkadzając przy tym felgi (dopiero co odmalowałem alusy)? Oczywiście pal licho nakrętkę i szpilkę, grunt żeby zdjąć koło i wymienić szpilką jak trza. Oczywiście też wątpię, że będę zabierał się za to sam - chcę ewentualnie podpowiedzieć coś swojemu mechanikowi (chyba że znacie jakiegoś fachurę z Wrocławia, który zrobi to bez uszkodzeń).
    Być może ktoś już miał taką sytuację? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • #2
    Tył ,przód,tarcza, bęben ?

    Comment


    • #3
      obróciło szpilkę na radełku
      przednie czy tylne
      jak tylne to prościej
      ja odkręcałem z czopu i zdejmowałem felgę z piastą (bębny tył ) ,potem przyspawałem do przytrzymania i odkręciłem
      potem wymiana na inną
      i trochę czasochłonny sposób wiercenie przez szpilkę na stalowych da się nadciąć szpilkę ,klucz z przedłużką i ułamać
      (tak kumplowi na wyścigach na szybko dało się zdjąć)
      Last edited by wiesko126; 24-04-2016, 21:42.
      sigpic moje autko D16W4VTEC
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

      Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


      https://www.youtube.com/my_videos?o=U

      Comment


      • #4
        Problem rozwiązany Odkręciliśmy pozostałe nakrętki, natomiast ta niesforna nakrętka wisiała już pod koniec szpilki, stąd koło dało się "odciągnąć" od piasty i sprawę załatwiło uderzenie w szpilkę palnikiem "od tyłu" felgi Oczywiście bez jakiegokolwiek uszkodzenia felgi lub piasty.

        Comment


        • #5
          Po co pytałeś i to na dwóch różnych forach,skoro nie dajesz się wykazać?

          Comment


          • #6
            Pytałem, z racji że sytuacja była, jakby nie patrzeć, awaryjna, stąd chciałem zebrać wszystkie możliwe pomysły. A że udało nam się to zrobić w taki a nie inny - cóż, mój fart... Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi!

            Comment


            • #7
              J.W.
              Mam problem z odkręceniem nakrętki która kręci się razem ze szpilką ( Panowie przy wymianie kół się popisali )
              Nakrętka kręci sie w przednim kole jeżeli ma to jakieś znaczenie . Czy jest jakiś myk żeby to ściągnąć bez rozwiercania
              i obawą przed uszkodzeniem alusa ?

              Comment


              • #8
                Cześć, u mnie dziś trochę inny problem. Jedna ze szpilek z tylnego koła wpadła do środka. Do zaznajomionego warsztatu mam ok. 7km. Pytanie, czy podczas drogi coś w piaście może się coś uszkodzić , zablokować koło etc. ?

                Comment


                • #9
                  Cześć,
                  Ja bym jednak ściągnął koło i zobaczył dlaczego wpadała - ewentualnie wyciągnąłbym ją i pojechał na 4 śrubach.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez CIf_IX Zobacz posta
                    Jedna ze szpilek z tylnego koła wpadła do środka
                    Wypadła z piasty ? A jakim cudem ?
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      A jakim cudem ?
                      Normalnie jest to niemożliwe. Ta szpilka siedzi w piaście tak mocno, że trzeba specjalnego ściągacza, żeby wybić, ale może ktoś tam już coś rzeźbił i rozwiercił otwór, albo co gorsza wsadził szpilkę z inną średnicą rowkowania i była luźna.


                      Zamieszczone przez CIf_IX Zobacz posta
                      Pytanie, czy podczas drogi coś w piaście może się coś uszkodzić , zablokować koło etc. ?
                      Jak najbardziej tak. Można niezłego bałaganu narobić. Próbowałbym jednak jakoś tą szpilkę wydobyć. U mnie w tylnym kole bez problemu wyciągnąłem szpilkę, bez destrukcji auta:
                      Wymiana szpilki FK2R
                      ale u Grzesia w jego Hondzie trzeba było podcinać osłonę tarczy: Tutorial wymiana szpilki
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                        Normalnie jest to niemożliwe. Ta szpilka siedzi w piaście tak mocno, że trzeba specjalnego ściągacza
                        Stąd moje pytanie... Wymieniałem szpilkę w Oplu z rok temu, to się namachałem przy tym.. u kolegi widać, że coś było, z nią lub piastą, nie tak.. żeby tak sobie szpilka wypadła? jakaś lipa.. nie pojmuje
                        Last edited by Grzechu; 28-03-2022, 14:41.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment

                        Working...
                        X