Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Chcę nową mape STAG4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Chcę nową mape STAG4

    Może ma ktoś umiejętności, czas i przyrząd do ustawienia mapy LPG w instalacji STAG4 Qbox Plus, bo mój gazownik jest zapracowany.
    Mapa aktualnie jest rozstrzelona i chyba bierze za dużo Pb, bo zostawił włączony tryb nauki.
    A może jest inny sposób np: przejechanie 200km na samym Pb?
    Kraków.

  • #2
    Dawaj do Struny 608 834 512. Spoko człowiek z lpg-forum.pl Jest ze Skawiny. Jeszcze zostaje Fugazi, GEG, Joanna
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
      Może ma ktoś umiejętności, czas i przyrząd do ustawienia mapy LPG w instalacji STAG4 Qbox Plus, bo mój gazownik jest zapracowany.
      Mapa aktualnie jest rozstrzelona i chyba bierze za dużo Pb, bo zostawił włączony tryb nauki.
      A może jest inny sposób np: przejechanie 200km na samym Pb?
      Kraków.
      Niby ten stan ma narzędzie autoadaptacji, jeżeli jest włączona to jak przejedziesz ten dystans na Pb to sterownik powinien naniesc poprawki.

      Comment


      • #4
        Wszelakie autoadaptacje są tylko na czas strojenia i mają służyć szybszemu zebraniu punktów na mapie. W czasie normalnej eksploatacji kategorycznie trzeba je wyłączyć.
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          gdzie mieszkasz?

          Da się dość dobrze wystroić ale trzeba poświęcić na to czas.
          Jakie masz podzespoły- nic prócz sterownika nie opisałeś.

          Coś się dzieje złego z autem ?
          domyślam się, że zrobiona szyba autoadaptacja i "za bramę" ..
          Najlepiej byłoby skasować korekty krótko i długoterminowe komputera silnika, pojeździć trochę na samej Pb, żeby zebrały się korekty powiedzmy - wzorcowe i je sobie zapamiętać .
          Dopiero później z takim podstawowym podkładem mieszać w programie STAG.

          Może czas się uniezależnić i kupić sobie kabelek za 50zł do staga?
          Mogłoby się okazać, że mass zapamiętane jakieś wcześniejsze wersje ustawień, które wystarczyłoby poprawić.
          No chyba, że nowa instalacja, to nie będzie nic w pamięci..
          Last edited by zadra; 18-03-2023, 14:54.

          Comment


          • #6
            Waflo, jak tam temat ustawień LPG?
            ponad pół roku ciszy w temacie sugeruje, że albo "zajeździłeś" albo sprzedałeś auto..

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
              Waflo, jak tam temat ustawień LPG?
              ponad pół roku ciszy w temacie sugeruje, że albo "zajeździłeś" albo sprzedałeś auto..
              Fakt cisza od Maja, bo uznałem że została ustawiona i jeżdżę.
              Podsumowując: w zakresie użytecznych obrotów odchyłki zostały ustawione i były akceptowalne.
              Na biegu jałowym bywało że fiksował (+10, lub -10), ale były dni że trzymał normę.
              Do tych moich korekt włączyłem jednak autoadaptację.
              Planuje w listopadzie podłączyć i sprawdzić jak jest.
              sie uksztalt 1cze.jpg

              Comment


              • #8
                Autoadaptacja służy tylko do dokładnego dostrojenia, 2-3 dni i trzeba wyłączyć. Jak się ustawi mnożnik nawet i z grubsza się pokrywa to nie ma sensu włączać.
                Jeżeli ten mnożnik masz aktualny to znaczy, że masz za duże dysze. Za duże tak o 0,2 mm zapewne, powinien wyjść mnożnik przy 14 ms około jedności lub ciut więcej.
                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                Comment


                • #9
                  można delikatnie skorygować cisnieniem reduktora.

                  Równiezn proponuje wyłączyć adaptacje- robiłem u siebie podobnie jak Ty, mizerne skutki.
                  Sprawdzając co kilka dni zawsze było coś nie tak.
                  Później ustawilem na sztywno, poświęcając wiele godzin jazdy, tak aby korekty by jak najnizsze a na końcu dopasowałem korekty po temperaturze gazu. być może kolejność nie była prawidłowa, ale u mnie zadziałało.
                  Jeszcze chciałbym ugryźć kwestię regulacji względem sondy szerokopasmowej, ale nie miałem czasylu się pouczyć.
                  Nie wiem jakie wartości powinna przyjmować gdy jest prawidłowe spalanie a jakie gdy mieszanka zbyt uboga czy zbyt bogata - w która stronę wartość ucieka..
                  Dodatkowo nie mam potwierdzenia, że moja sonda ma prawidłowe wskazania..
                  Mam nadzieję że u mnie jest na bogato

                  Muszę doczytać w tych tematach.

                  Comment


                  • #10
                    No dobra, podłączyłem interfejs i wniosek jest jest taki że trzeba jeszcze pogrzebać.
                    Wykres LPG jednak wywaliło nad Pb, jak na początku.
                    Wyłączyłem autokorekty.
                    Jestem świadomy że mnożnik jest nieprawidłowy i ma to związek z dyszami, lub ciśnieniem reduktora.
                    Spróbuję podejść z tym ciśnieniem reduktora, bo dysz sobie nie zorganizuję...
                    na dzien 16-10-2023.jpgprzy 83st ustabilizowaly sie korekty jalowych na 8 16-10-2023.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Waflo, duszę można rozwiercic te które są wkrecone.
                      Jeśli są za duże, to się je lutowało (najlepiej twardym lutem) i rozwiercało ponownie, ale koszt nowych nie jest wysoki..

                      Co do wyglądu map.
                      Mapy są potrzebne tylko i wyłącznie bezpośrednio po autokalibracji i tylko wówczas gdy jesteś w stanie bardzo dokładnie odwzorować styl jazdy w tych samych warunkach jadąc najpierw na Pb a później na lpg.
                      Dodatkowo gdy już raz "narysujesz" mapy, to podczas późniejszej eksploatacji mapy te w czasie rzeczywistym się zmieniają w zależności od zapotrzebowania mocy, wydajności itp, czyli jednym słowem ciągle są modyfikowane.
                      To że po tygodniu się już nie nakladają (jak w pierwszym dniu) nie oznacza, że jest źle. Mogą się różnić już w czasie pierwszej przejażdżki w pierwszym dniu.
                      Możesz odpalić mapy w czasie jazdy autem i obserwować co się dzieje gdy zmieniasz "nietypowo" obciążenie silnika. To co się dzieje jest normalne..

                      Po prostu olej mapy i się nimi nie przejmuj.
                      Dobrze, że wyłaczyłeś te autokorekty.
                      Teraz mozolnie proces kontroli danych z OBD2 i nakładanie korekt w tabeli "po obrotach".
                      Jeśli się przyłozysz i nie pójdziesz na skróty, to zaowocuje to brakiem późniejszych problemów, niskim spalaniem i kulturą jazdy.

                      Comment

                      Working...
                      X