Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

LPG w Type-r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez qzyck Zobacz posta
    ...Ja mam auto 2 lata, 40 kkm przejechałem i instalacja za prawie 3k zarobiła na siebie i zwróciła już 4,5k.
    Zgadzam się w 90% całym wywodem. Jednakże te 10% sporne to twoje wyliczenia. Nie wierzę,że rzetelnie policzyłeś wszystki koszty w tym eksploatację etc i ci wyszło,że w 40kkm jesteś 4.5k pln na plusie. Nie przeginajmy w żadną ze stron, bardzo prosze.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
      Zgadzam się w 90% całym wywodem. Jednakże te 10% sporne to twoje wyliczenia. Nie wierzę,że rzetelnie policzyłeś wszystki koszty w tym eksploatację etc i ci wyszło,że w 40kkm jesteś 4.5k pln na plusie. Nie przeginajmy w żadną ze stron, bardzo prosze.
      Nie chcesz to nie wierz. Zapłaciłem sporo za instalację i mam efekty: nic się nie psuje. Instalacja nie wymusiła ani wymian świec, ani kabli zapłonowych, ani wydechu etc.
      Możesz odjąć 300 zł na przeglądy gwarancyjne i 200 zł na jazdy do warsztatu (mam niecałe 150 km).

      Comment


      • #33
        Witam. Czy moglibście wdostępnić mi kilka informacji głównie co do budowy silnika, możliwości założenia instalacji gazowej oraz cen instalacji LPG do samochodu który kupuje. Jest to Civic type- r 201Km silnik: K20Z4.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez mati9319 Zobacz posta
          Witam. Czy moglibście wdostępnić mi kilka informacji głównie co do budowy silnika, możliwości założenia instalacji gazowej oraz cen instalacji LPG do samochodu który kupuje. Jest to Civic type- r 201Km silnik: K20Z4.
          Pytam z czystej ciekawości: Po co Ci LPG? Mam Type r kupionego niedawno pali w granicach 10l (trasa + miasto) 11-14l (samo miasto) 9,5l(trasa) - ale to są tylko suche fakty Ja mam ten samochód do zabawy, weekendowe wypady. Kupując CTR-a liczyłem się z tym i wiedziałem jak będę go użytkował Jak zacznę dojeżdżać do pracy i robić masę kilometrów to wtedy kupię sobie drugie użytkowe auto(pewnie diesla), dodam że nie jestem jakoś strasznie zamożny, jednak jak ktoś chce to się da
          Niech nikt się nie obrazi ale według mnie Type R jest właśnie autem mającym sprawiać przyjemność, jeśli kogoś nie stać na benzynę to co tu mówić choćby o świecach(zmieniałem ostatnio 440 zł komplet) czy innych rzeczach które trzeba zmieniać a wiadomo że do Type R są o wiele droższe te części niż cywilnego autka
          Radzę każdemu przed kupnem takiego samochodziku zrobić sobie kalkulację kosztów bo kupić to jedno, a utrzymać(w dobrym stanie) to drugie
          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
          sigpic

          Comment


          • #35
            Idac Twoim tokiem myslenia grzes41gt LPG powinno sie zakładac tylko do miejskich toczydełek z silnikami max 1.2
            Chodzi o oszczedzanie pieniedzy , a te na LPG oszczedza sie bardzo szybko i łatwo - szczegolnie przy srednim spalaniu 10l na setkę.
            Znam mase rewelacyjnie zadbanych aut na lpg własnie dlatego ze wlasciecile maja na to kase z oszczednosci ktore zrobili dzieki gazowi.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Idac Twoim tokiem myslenia grzes41gt LPG powinno sie zakładac tylko do miejskich toczydełek z silnikami max 1.2
              Chyba "przerysowany wniosek"? Absolutnie nie jestem przeciwnikiem lpg, ale jest swoisty rozdźwięk już w samym założeniu. CTR ma z założenia pokazać pazur i nie był chyba projektowany jako ekonomiczne wozidło rodzinne. Choć oczywiście da się nim jeździć spokojnie. Teraz pytanie, jak Właściciel zamierza tym jeździć, bo od tego zależy jaką instalację założyć i jak to wystroić. Bo do wykorzystania walorów CTR trzeba poważnych gratów i wystrojenia. Jeśli jednak będzie to jedna jazda na sto, to czy warto iść w tym kierunku? Wtedy założyć instalację o mniejszych możliwościach i traktować CTR-a jako wozidło.
              Tylko po co wtedy CTR? No i koło się zamyka. Tak więc idąc tym tokiem myślenia, ja rozumiem ekonomiczne podejście do tematu, ale nie rozumiem właścicieli zagazowanych sportowych samochodów.
              Szpan bolidem z lpg, to moim zdaniem ukryte kompleksy Ludzi, którzy muszą pokazać że mają "rakietę", tylko napędzają ją paliwem dalekim od wymagań silników rakietowych.
              Temat stary jak Świat i chyba nierozwiązywalny realnie problem. Zaś w kwestii opinii, to będzie ich wiele i każdą jakoś tam da się uzasadnić.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Idac Twoim tokiem myslenia grzes41gt LPG powinno sie zakładac tylko do miejskich toczydełek z silnikami max 1.2
                Nie zrozumiałeś mnie, nie jestem przeciwnikiem gazu(sam trochę na tym paliwie jeździłem), według mojej opinii nie jest to paliwo do sportowych samochodów, szczególnie kręconych pod 9 tyś., obrotów. Sportowy samochód jest do zabawy a nie ma być użytkowym i to już z założenia (już samo częste wsiadanie i wysiadanie z kubełków w mieście jest powiedzmy uciążliwe). Tak jak pisałem kupiłem CTR-a nie żeby trzaskać kilometry tylko dla frajdy, według mnie każdy rodzaj samochodu ma swoje zastosowanie: w osobówce nie będziesz woził piasku bo do tego jest dostawczak, tak samo z biciem kilometrów do tego jest diesel
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Moim zdaniem zyjecie stereotypami. LPG jest takim samym paliwem jak ropa czy benzyna.
                  Tylko w Polsce mamy jakies takie dziwne poglądy na jego temat (choc powoli się to zmienia).
                  Na zachodzie Europy ludzie jezdza naprawde lepszymi autami niz CTR z zalozoną instalacją i nie mają z tego powodu zadnych kompleksow.
                  Zestrojenie 2.0 na LPG to zaden problem i standardowy koszt, bo moc jest mała. Moj kontrahent z Niemiec ma Audi 4.2 na LPG i jezdzi sie tym autem super a koszt mniejszy niz jazda 2.0...jego zona jezdzi Cayenne z LPG i na spotkaniach ją ludzie chwalą ze potrafi oszczedzac kase. Oni diesli nie kupouja bo im charakterystyka nie odpowiada.

                  No ale jesli ktos jezdzi 10 tys km rocznie lub mniej to oczywiscie nie ma ekonomicznego uzasadnienia aby instalowac LPG. To normalne.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    Na zachodzie Europy ludzie jezdza naprawde lepszymi autami niz CTR z zalozoną instalacją i nie mają z tego powodu zadnych kompleksow.
                    Zestrojenie 2.0 na LPG to zaden problem i standardowy koszt, bo moc jest mała. Moj kontrahent z Niemiec ma Audi 4.2 na LPG i jezdzi sie tym autem super a koszt mniejszy niz jazda 2.0...jego zona jezdzi Cayenne z LPG i na spotkaniach ją ludzie chwalą ze potrafi oszczedzac kase.
                    O ile w Polsce rozumiem jazdę na LPG, to nie rozumie tego zabiegu na zachodzie. W tamtym roku we wrześniu jechałem autem z LPG przez Niemcy i Francję i gaz kosztował 0,9-1 Euro a benzyna 1,3-1,4 Euro tak więc licząc że instalację trzeba założyć, do tego spalanie LPG jest większe to nie rozumiem takiego zabiegu z punktu ekonomiki. Rozmawiałem z francuzami którzy dziwili się że mam gaz w samochodzie, dopiero po przedstawieniu relacji ceny benzyny do LPG łapali.
                    Nie neguję w Polsce zasadności zakładania instalacji LPG do samochodów użytkowych, jednak sportowe to inna bajka. Czy gdziekolwiek w świecie jeździ się po torze autem z LPG? Czy jest sens narażać i tak obciążony silnik na szybsze zużycie? Może w dzisiejszych czasach są instalacje do sportowych aut? Nie wiem, więc jeśli masz takie info to zapodaj linka chętnie się doszkolę, ponieważ nie jestem zamknięty na nowe technologie
                    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Grzes41gt - ale ja pisze caly czas o autach do jazdy po drogach nie torze.
                      CTR, A8 czy Cayenne to zwykłe auta do jazdy na trasie. Mocniejsze niz stockowe wersje ale nie sa to auta torowe.

                      Do mojej megane rs ktora jest przerobiona stricte na tor gazu nie zaloze bo......za mocno by mi wzrosła masa ale rozkład by sie poprawił
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                        Zestrojenie 2.0 na LPG to zaden problem i standardowy koszt, bo moc jest mała. Moj kontrahent z Niemiec ma Audi 4.2 na LPG i jezdzi sie tym autem super a koszt mniejszy niz jazda 2.0...jego zona jezdzi Cayenne z LPG
                        Jest tak, nie takie furki podjeżdżają pod dystrybutor LPG .
                        Z drugiej strony Type R na gazie, czy Bmw M3 z gazem? WTF?!? Ale jeżdżą i Audi A8 4.2 i Bmw 750 5.4 i mają połowę taniej. Tu ciekawostka do V8 pakuje się po dwie listwy a do V12 dwie osobne instalacje z listwami na 6 cylindrów każda (koszt instalki około 10k).
                        Temat nie jest przyszłościowy bo i tak Ci co chcą założą a Ci co nie chcą zawsze będą krytykować.
                        Konkluzja jest jedna:
                        Właściciel ma zawsze rację .

                        Skupcie się na pytaniu kolegi a nie róbcie OT odnośnie słuszności LPG w Type R.
                        Last edited by Gość; 17-08-2014, 16:16.

                        Comment


                        • #42
                          Sam mam CTR i przesiadłem się z diesla który bardzo mało palił... Moim marzeniem zawsze był CTR- i choc koszty są o wiele większe i wkurza spalanie zwłaszcza ze w mieście mam przedział 12-14 a trasa około 9,5 to nie zalozylbym gazu po pierwsze coś za coś... I czemuś ten samochód ma służyć a dwa to byłby problem z odsprzdaniem....
                          Jeśli nie będziesz sprzedawał auta to zakładaj gaz i się nie zastanawiaj.... Mój mechanik z Hondy twierdzi że Honda bardzo ładnie przyjmuje gaz, tylko nie można iść po kosztach... Pozdrawiam

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                            Może w dzisiejszych czasach są instalacje do sportowych aut? Nie wiem, więc jeśli masz takie info to zapodaj linka chętnie się doszkolę, ponieważ nie jestem zamknięty na nowe technologie
                            Sport i LPG:

                            USA: https://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomos...mosc,1058.html
                            Australia/Anglia: https://gazeo.pl/lpg/pojazdy/osobowe...tykul,624.html
                            Italia: https://gazeo.pl/lpg/pojazdy/osobowe...ykul,7005.html
                            Niemcy i BMW: https://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomos...domosc,88.html
                            BMW M: https://gazeo.pl/lpg/pojazdy/garaz-c...ykul,1182.html
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #44
                              Ja wszystko rozumiem. Ale chciałbym powtórzyć moje pytanie.Czy moglibście wdostępnić mi kilka informacji głównie co do budowy silnika, możliwości założenia instalacji gazowej oraz cen instalacji LPG, ewentualnie podzespołów jakich trzeba by było użyć (utryski, listwa, sterownik...)

                              Comment


                              • #45
                                Nie to forum

                                Witam . Przymierzam się do kupna takiego potworka , ale z racji dojazdów do pracy chcę założyć LPG i stąd moje pytanie jaki zestaw będzie ...


                                Witam Koledzy mam pytanie, bo nawiązała się mała dyskusja w moim gronie. Jaką instalację założyć do Hondy Civic Type R z roku 2005 (EP3, K20a3)? ...
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X