Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyższe spalanie na LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyższe spalanie na LPG

    Zrobiłem przegląd gazu, bo coś mi czasem zaczęło przerywać. Zapłaciłem 50zł, wymienili filtr, wyczyścili jakieś tłoczki, poza tym powiedzieli, że wszystko gra. No i rzeczywiście pomogło, znowu jeździ ładnie. Niestety nie wiadomo czemu podniosło się spalanie. Wcześniej w mieście spalała mi 9-11 litrów w mieście, teraz nagle podniosło się aż do 14. Jaka może być tego przyczyna ? Mogli coś spaprać na przeglądzie ? Dopowiem też, że miałem wycięty katalizator, czyli nie miałem nic, a mniej więcej w tym samym czasie co przegląd wstawiłem sobie strumienicę. No ale ona przecież aż tyle spalania nie podniesie. Dziwne.. Jakieś pomysły ?

  • #2
    Podkręcili Ci ustawienia mieszanki na bogatszą. Auto teraz lepiej jeździ na LPG ale pojawiło się wyższe spalanie. Jest tak?

    Comment


    • #3
      No właśnie wiesz nie wiem czy jeździ lepiej, nie daję mocno po gazie więc ciężko zauważyć różnicę. Ale być może jak mocniej depnę to rzeczywiście wyrywa mocniej. Jak przywrócić poprzednie ustawienia jeśli masz rację ?

      Comment


      • #4
        Bardzo prawdopodobne jest to co pisze Joe.

        Sam raczej tego nie zrobisz. Potrzeba podpiac komputer i ustawic instalacje -> mieszanke.
        Nie wiem jaka masz instalacje ale jesli bylaby to sekwencja to tego problemu byc nie powinno bo jak ktos kumaty ustawia to mapy LPG sa pasowane pod te od benzyny.

        Jesli masz taka jak ja -> mieszalnik, to mozna regulowac mieszanke za pomoca ustawienia silniczka krokowego gazu.

        Podjedz do nich raz jeszcze i niech poprawia co spaprali bo watpie zeby z dnia na dzien padla Ci sonda.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Sondy też nie można wykluczać w końcu to element eksploatacyjny.

          Comment


          • #6
            No ja też sondy nie wykluczam bo check engine mi się czasem zapala a na benzynie faluja obroty, ale na gazie nie. Mam sekwencje, brc. A nie jest może tak że jak się wyjmie bezpiecznik od kompa gazu to się zresetuje i będzie jak kiedyś ?

            Comment


            • #7
              sterownik gazowy sie ustawia podlaczajac do komputera wydaje mi sie ze nie jest tak jak z ECU ze jak odepniesz zasilanie to leca ustawienia fabryczne. Zreszta tak nie moze byc bo przeciez sterownik gazu jest ustawiany pod mape benzyny w danym aucie. Wiec jak po kazdym odlaczeniu akumulatora by sie resetowal i trzeba by bylo jechac do regulacji to bez sensu.

              O checku wczesniej nie wspominales... Zrob samodiagnostyke, odczytaj kody bledow i bedziesz duzo madrzejszy. A jak faluja obroty to na poczatku bym wyczyscil krokowy i przepustnice + reset komputera.
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Już robiłem, błąd numer 16 chyba, coś niby z wtryskami? Ale przecież na gazie chodzi dobrze. Krokowca czyscilem, kompa resetowalem, było dobrze tylko na chwilę. Spróbuję dobę wymienić i się zobaczy..

                Comment


                • #9
                  Bo gaz ma osobne wtryski i jeśli dobrze pamiętam jest coś takiego, że podczas pracy na gazie wtryski PB są emulowane. W instalacja II generacji jest takie urządzonko jak emulator wtryskiwaczy w sekwencji nie wiem czy nie jest to zintegrowane ze sterownikiem LPG.

                  Więc może tu jest problem. Skoro na PB pojawia się błąd wtryskiwaczy tu bym szukał problemu. Może któryś z nich niedomaga i pojawia się falowanie. Nie wiem czy takie coś może wpłynąć na zużycie paliwa.
                  The 1st. - EJ9
                  The 2nd. - ES7
                  The 3rd. - FD7
                  The 4th. - CU2
                  ------------------------------------------------------------------

                  ------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Mimo wszystko warto sprawdzić u gazowników sondę podpinając auto pod komputer.
                    EX Civic FN1
                    EX Civic ED7
                    EX Civic EP2
                    EX Civic FD7 FL
                    EX Civic FN2
                    EX Civic FG1
                    EX Civic FD7
                    EX Civic EM2
                    EX Accord CL3
                    EX Accord CG8
                    EX Civic MB6
                    EX Civic MB4
                    EX Civic MB2

                    Comment


                    • #11
                      No ok, a co w sytuacji takiej:
                      Niedawno gazownik stwierdził, że sonda działa, jest sprawna. Wgrał też nową mapę gazu do mojej Hondy VII 1.6 z instalacją Staga-300, ale niczego to nie poprawiło.
                      Pół roku temu samochód mi palił równo 10l/100km LPG. 90% autostrada przy ok 130-140 km/h. Nagle, dosłownie w ciągu tygodnia spalanie wzrosło do 14l/100km i tak zostało. Bez klimy, bez żadnych pierdół, instalacja szczelna, nawet wymieniłem reduktor na nowy.

                      Co robiłem? Założyłem dodatkowe przewody masowe, czyściłem przepustnicę, krokowca, zawór vtec i EGR (w tym ostatnim miałem problemy z aluminiową uszczelką: rozwarstwiła się, ale zeszlifowałem na papierze ściernym i na moje oko było ok), wymieniłem 4 opony na nowe, tylne amory, zalałem dolną poduszkę klejem, bo mi pękła)

                      Comment

                      Working...
                      X