Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

spalanie benzyny podczas jazdy na gazie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja na Twoim miejscu założył bym gaz. Też tak kalkulowałem i wyszło że zamiast w moim przypadku 800-900km/miesiąc kiedyś, teraz nie wiadomo kiedy wychodzi 1100-1200 km. Po prostu kiedyś kalkulowało się, że nie pojadę tu czy tam bo za drogo . A teraz nie patrzę i gdzie trzeba tam się jedzie. Jeżeli gaz będzie kosztował połowę ceny benzyny lub tak jak teraz poniżej instalacja zwróci Ci się szybko. Benzyna systematycznie pnie się do góry a Lpg stoi. Wiadomo nie można przewidzieć co będzie za pół roku i dalej. Aczkolwiek zaryzykował bym na Twoim miejscu. Musisz sobie odpowiedzieć w jakiej kondycji masz silniki jak długo chcesz użytkować auto. Znaleźć dobrego gaziarza i założyć dobre graty.Tak jak kolega Pablo90 napisał Hondy nagrzewają się szybko. Jeśli masz sprawny termostat i układ chłodzenia to nie będzie problemu. Mnie również nagrzewa się szybko i przełącza w tych warunkach po niespełna kilometrze.W zimie jak były mrozy około - 20*C przełączenie na gaz następowało po około 1.5 km jazdy. Mówiono że przewody będę często wymieniał a jeżdżę na oryginałach lat 19. Świece wymieniam co 40 do 50 tys. km. Koszt 4szt Ngk - około 36zł. Wiadomo przegląd 60zł więcej i przegląd u gazownika co roku około 70zł (regulacja + filtry). Kosztów tyle. Wybór należy do Ciebie.

    Comment


    • #17
      1. Honda Civic raczej nie nalezy do aut ktore sie szybko nagrzewaja, co wiecej wszystkie starsze sa slabo wygluszone, silnik niezbyt zabudowany wiec grzac to one sie moze i grzeja szybko ale przy ostrej jezdzie na wysokich obrotach. Sprawny termostat i uklad chlodzenia to raczej warunek, zeby sie to auto nie grzalo szybko... Nie zmienia to jednak faktu iz oczywiscie OPLACA sie i to BARDZO montowac instalacje gazowa.
      2. "Odpalanie auta na benzynie"
      "odpalaniu z gazem może spalić nawet 2 l benzyny" - kompletna bzdura.
      Odpalenie auta na benzynie przy zamontowanej instalacji gazowej nie rozni sie niczym od zwyklego odpalania benzyniaka. Roznica jest dopiero po osiagnieciu temperatury docelowej przelaczenia na gaz, ktora ma zadana sterownik gazowy. Odbywa sie to albo od razu na wszystkie cylindry albo stopniowo cylinder po cylindrze. Opcja druga lepsza dla silnika, minimalnie gorsza dla portfela. Choc raczej wplyw jest minimalny.
      Odpalanie od razu na gazie jest mozliwe, jednak z pewnoscia nie polecam tego robic. Szczegolnie zima, szczegolnie przy instalacjach IV generacji a domniemam, ze takowa rozwazasz. Ogolnie odpalanie na gazie jest powiazane ze starymi instalacjami, gdzie mielismy stycznosc z parownikiem i silnikach ze zwyklym gaznikiem. W nowszych instalacjach (IV gen) masz reduktor, ktory przy odpaleniu na gazie latem pewnie troche by przetrwal, jednak odpalenie przy ujemnej temperaturze poskutkowaloby szybkiej destrukcji (byc moze nawet po 1 razie). Reduktor po prostu zamarza, niszczy sie uszczelnienie. Nie ma w ogole tematu. To jest tylko funkcja awaryjna przy problemach z instalacja benzynowa i tylko i wylacznie przy dodatnich temperaturach.

      Wracajac do sedna tematu, oplacalnosci.
      Posiadalem do niedawna Honde Civic VI 95r 1.6 d16y3. Pokonalem na gazie 80 tys km. Jezdzilem krotkie trasy do szkoly a pozniej pracy po max 10-20km. Oplacalnosc oczywiscie 100%. Srednie spalanie miasto (jezddze po gornym slasku, katowice, sosnowiec, bytom, siemianowice, chorzow) 10l. Na pb te same trasy to 8 litrow. Ogolnie norma jest okolo 23-25% wieksze spalanie niz na PB. Ponizej/powyzej to oznaka zle ustawionej/dobranej instalacji. Za malo - uboga mieszanka, za duzo - na bogato. Przyczyn moze byc wiele.

      Odradzam wszystkich magikow:
      -instalujacych instalacje gazowe za 2 tys zl, z doswiadczenia wiem, ze 90% takich to druciarze bez zadnej wiedzy
      -mowiacych "Panu duzo pali, zrobimy tak zeby palil mniej" - w pakiecie od razu remont silnika
      -nie zdejmujacych kolektora
      -fanatykow "Waldemarow"(wtryski Valteki) czy tez milosnikow "idealnej do wszystkiego" poczawszy od seicento a konczac na subaru z boxerem instalacji BRC.

      Polecam sprawdzone osoby, polecic moge kilka punktow, choc w pierwszej kolejnosci posweccie troche czasu i poczytajcie na stosownym forum o lpg. Naprawde jest tam kopalnia wiedzy, zdjec i przestrog. Jednoczesnie przestaniecie powielac mity, legendy i wiejskie opowiesci.

      aaaa jeszcze jedno, darujcie sobie pisanie po przejechaniu ilu metrow, minut na postoju, szkrobania lusterek i po tylku - przelacza sie Wam na instalacje gazowa. Wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest uklad chlodzenia a z doswiadczenia wiem, ze spotkalem sie juz z naprawde zaniedbanymi samochodami, dodatkowo kazdy z Was pewnie ma zupelnie inna temperature przelaczania. Teorii jest wiele, tyle samo ilu gazownikow. Sporo druciarzy ma problemy z ogarnieciem mapy na zimnym silniku co rekompensuja poznym przelaczaniem na LPG (przy wysokiej temperaturze, np okolo 40 stopni) "bo tak trzeba" a wcale nie oznacza, ze tak byc powinno.

      Moj samochod mial ustawiona temperaturze przelaczenia 28stopni a przelaczal sie roznie bo WPLYW na to ma mnostwo czynnikow. Zima nieporownywalnie dluzej niz latem i na odwrot. Duzo tez zalezy w jaki sposob jedzie sie samochodem. Naprawde, to takie czcze gadanie.

      Jeszcze tak dla jasnosci. Jezeli samochod jest rozgrzany (a raczej plyn chlodniczy) to po zgaszeniu go na gazie, owszem, odpali sie na benzynie jednak przelaczenie nastapi w kilka sekund. Nie, nie beda to 2 litry PB
      Last edited by juventinio; 02-03-2015, 23:25.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
        1. Honda Civic raczej nie nalezy do aut ktore sie szybko nagrzewaja, co wiecej wszystkie starsze sa slabo wygluszone, silnik niezbyt zabudowany wiec grzac to one sie moze i grzeja szybko ale przy ostrej jezdzie na wysokich obrotach. Sprawny termostat i uklad chlodzenia to raczej warunek, zeby sie to auto nie grzalo szybko... Nie zmienia to jednak faktu iz oczywiscie OPLACA sie i to BARDZO montowac instalacje gazowa.
        No nie wiem. Nagrzanie mam na myśli do temperatury przełączenie się sekwencji - 35*C. Do tej temperatury auto się szybko nagrzewa, wręcz byłem zaszokowany, że tak szybko. Mają w porównania inne auta.

        W każdym razie, ja mam ustawione na 35*C. Auto po kilometrze przełącza mi się na lpg, na postoju starczy 5 min na biegu jałowym,potem może 100m i już mam lpg. Na to może też mieć wpływ fakt, że silnik nie jest 'wydygany' i wszystko jest sprawne.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Posiadalem do niedawna Honde Civic VI 95r 1.6 d16y3.
          A ja nadal mam ale z 1996r.
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Jezdzilem krotkie trasy do szkoly a pozniej pracy po max 10-20km
          Ja również pokonuję podobnie około 15 km do pracy oraz zawożę córkę do szkoły około 3km.
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Srednie spalanie miasto (jezddze po gornym slasku, katowice, sosnowiec, bytom, siemianowice, chorzow) 10l. Na pb te same trasy to 8 litrow.
          A u mnie średnio 8,3-8,9 l lpg a benzyny około 7-7,5 l.
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          aaaa jeszcze jedno, darujcie sobie pisanie po przejechaniu ilu metrow, minut na postoju, szkrobania lusterek i po tylku - przelacza sie Wam na instalacje gazowa. Wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest uklad chlodzenia a z doswiadczenia wiem, ze spotkalem sie juz z naprawde zaniedbanymi samochodami, dodatkowo kazdy z Was pewnie ma zupelnie inna temperature przelaczania.
          A niby dlaczego nie pisać. Kolega chce wiedzieć i będzie miał świadomość jak zachowuje samochód z instalacja sekwencyjną. Widocznie Ty masz coś z układem nie tak czy tylko słyszłeś. Ja jak i Pablo90 uważamy że mamy w porządku.
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Moj samochod mial ustawiona temperaturze przelaczenia 28stopni a przelaczal sie roznie bo WPLYW na to ma mnostwo czynnikow.
          A jam ustawioną 36 stopni i jestem zadowolony po jakim czasie przełącza się na lpg. Z tego co podpytałem gaziarzy optymalna est w zakresie 35 stopni. Kto Tobie ustawił taką temperaturę pewnie jak to określiłeś " druciarz" .
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Jezeli samochod jest rozgrzany (a raczej plyn chlodniczy) to po zgaszeniu go na gazie, owszem, odpali sie na benzynie jednak przelaczenie nastapi w kilka sekund. Nie, nie beda to 2 litry PB
          I z tym się zgodzę. Normalnie przy tych przebiegach które teraz robię wychodzi mi około 1l Pb/100 km.
          Zamieszczone przez juventinio Zobacz posta
          Jednoczesnie przestaniecie powielac mity, legendy i wiejskie opowiesci.
          A niby to które

          Comment


          • #20
            Na temat spalania wypowiadac sie nie bede bo zalezy to od wielu czynnikow oraz przede wszystkim od stylu jazdy. Jezeli nie mijasz sie z prawda to spalanie gaz vs pb jest dosc niskie. Calkiem realnie jezdzisz na ubogiej mieszance. 36 stopni to duzo, imo niepotrzebnie tak pozno. Co do "druciarza" moja instalacje wykonywal Sebastian Sarre z gzw. Nie nazwalbym go druciarzem, no ale jestes zielony w temacie i swoje opinie bazujesz na "gaziarzach". Ja przejechalem 80 tys na gazie tym autem, auto ma przejechane 320 tys i nastepny wlasciciel dalej zasuwa. Temat zaworow, glowic jest temu silnikowi obcy a przez te 80tys wymienilem 4 razy filtry . Tobie tez tego zycze

            Jeszcze raz polecam forum o lpg. Naprawde na forach konkretnych marek to niewiele prawdy sie dowiesz.

            Comment


            • #21
              Ja nie obrażam p. Sebastiana S. ale cytuję twoje słownictwo. Poczytałem trochę na temat pana S. i są różne opinie dotyczące jego działalności i to w cale nie rewelacyjne. Przyznam że pewnie nie ma osoby która była by 100%. Poczytałem również wszystkie twoje wypowiedzi i sugestie wypowiedziane na łamach www.lpg-forum.pl. Nie zrobiłem się zielony ale wręcz zachwycony. Polecam wszystkim wątki w których się wypowiadasz. Ślepo wpatrzony w swoje guru - ale potrafię to zrozumieć. A kto ci opowiedział że normą jest zużycie 23-25% więcej gazu od benzyny, a nie 15-20%. Dziękuję i pozdrawiam.

              Comment


              • #22
                Panowie elmer i juventinio, Wasze konstruktywne wypowiedzi w tym wątku zapewne pomogą kolegom szukającym pomocy w tematyce LPG. Ale na pewno nie przydadzą się informacje kto czyim jest guru, kto i kiedy zrobił się zielony, kto jest druciarzem a kto nie. Kontynuujcie więc dyskusję na odpowiednim poziomie.

                Comment


                • #23
                  Reasumując, na pewno auto nie pali 2l pb przy rozruchach. chyba, że liczymy to na 100km, to może w warunkach zimowych tak być, gdy ktoś wsiada i od razu jedzie. Zresztą dobrze, że auto za każdym razem robi rozruch na PB, a nie bezpośrednio dostaje gaz - chyba że mowa o tej nowej generacji instalacji, gdzie auto może palić od razu na lpg i silnik w ten sposób nie dostaję po tyłku. Mnie mówiono zawsze, że norma spalania gazu przy normalnej eksploatacji powinna być wyższa w granicach 15-20%, mniej lub więcej świadczy o jakimś problemie.

                  Comment


                  • #24
                    O problemie? Gaz jest po prostu słabszy i potrzeba go więcej do spalania.
                    Przynajmniej ja tak sądzę.

                    Comment


                    • #25
                      Ostatnio sprawdziłem sobie ile rzeczywiście pali mi Hania paliwa przy instalacji. Wyszło, że na 2800 km robionych auto spaliło ~10l paliwa, oscyluje to w granicach 0,4l na 100 km. Jak dla mnie wynik bardzo dobry, zważając na fakt, że auto odpalam w ciągu dnia co najmniej kilkukrotnie.

                      Comment


                      • #26
                        Czy może mi ktoś rozwinąć wątek tego emulatora? Ponieważ mam taki problem, który wydaje mi się pasujący do tego. Mam w swojej Hondzie (VIII ,2007) zamontowany gaz i przy jeździe w trasie wskaźnik poziomu paliwa opada z prędkością światła (po przejechaniu ok 50km od pełnego zbiornika do rezerwy). Z kontrolkami rezerwy nie mam problemu. Benzyny oczywiście nie ubywa. Przy jeździe na krótkich odcinkach po mieście problem nie występuje. W związku z tym pytanie: czy to cudo występuje w wersji do hondy czy to jakiś uniwersalny przekaźnik i jak go się montuje?

                        W innym wątku doczytałem, że ten emulator nie poprawia za bardzo sprawy, tylko pozwala przywrócić wskazówkę do właściwego poziomu po przekręceniu kluczyka ponownie, więc pytanie do tych którzy to mają. Jak to jest?
                        Last edited by zdzieniu; 03-10-2016, 08:29.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez zdzieniu Zobacz posta
                          Czy może mi ktoś rozwinąć wątek tego emulatora?
                          Ja mam emulator LPGTECH który dobrze działa gdy w baku jest więcej niż połowa benzyny. Wskazówka paliwa opada podczas jazdy, ale nie tak drastycznie jak w Twoim przypadku. Po uruchomieniu silnika wskazówka powraca do rzeczywistego poziomu paliwa, choć nie za każdym uruchomieniem.

                          Comment


                          • #28
                            mam hondę civic 2007 r od niedawna założyłem gaz po przejechaniu 200 km stwierdziłem że ubywa mi benzyna gdy wskażnik od benzyny pokazał mi 0 po przejechaniu około kilometra licznik spowrotem wskoczył na tą ilość benzyny ile było stwierdziłem może tak być drugi raz gdy wskazówka od benzyny i ilości kilometrów do cpn spadła na 0 licznik się nie zresetował czy można go jakoś zresetować

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez krzysztofufo Zobacz posta
                              mam hondę civic 2007 r od niedawna założyłem gaz po przejechaniu 200 km stwierdziłem że ubywa mi benzyna gdy wskażnik od benzyny pokazał mi 0 po przejechaniu około kilometra licznik spowrotem wskoczył na tą ilość benzyny ile było stwierdziłem może tak być drugi raz gdy wskazówka od benzyny i ilości kilometrów do cpn spadła na 0 licznik się nie zresetował czy można go jakoś zresetować
                              Dotankuj ze 2 litry benzyny i wróci do rzeczywistego stanu.

                              Comment


                              • #30
                                Arkan, nie wróci. dziś wlałem 3 litry i się nie podniósł. Nie wiem od czego to zależne i ile trzeba wlać. Jakieś rady panowie???

                                Comment

                                Working...
                                X