Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Trasa weży płynu chłodniczego do reduktora w Hondzie Civic VIII 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trasa weży płynu chłodniczego do reduktora w Hondzie Civic VIII 1.8

    Hej,

    chciałem się Was zapytać w jaki sposób macie poprowadzone węże do reduktorów LPG w swoich UFO? U mnie instalację zakładał prawdopodobnie miłośnik spaghetti, a latający pod maską akumulator z obudową filtra powietrza, które to przy wypadku mogą wylądować na mojej twarzy, jednak budzą moje zastrzeżenia. Myślałem, żeby przełożyć je jakoś pod skrzynią, ale znowu przy potrzebie jej zrzucenia trzeba byłoby rozłączać węże więc może jest jakaś opcja przeciśnięcia ich między wiązką do bezpieczników, a skrzynią i później zejść przy zbiorniczku płynu w dół do reduktora, który to jest po lewej stronie pod osłoną podwozia dla silnika. Już nie licząc tego, że termostat dla Landi leży nad skrzynią i pod puchą filtra przez co delikatnie mówiąc podnosi mi nogę na skrzynię biegów zacnie ją zlewając...

    Macie jakieś zdjęcia/opis jak to wygląda u Was?

    DSC_1276.jpgDSC_1279.jpg

  • #2
    Najlepsze miejsce to będzie przy ścianie grodziowej i podłączenie pod przewody do nagrzewnicy. Jak reduktor ma 100-150 tys km to wymień na nowy. KME Tur będzie dobry. Dasz oddzielnie elektrozawór w łatwo-dostępne miejsce i będzie ok.

    Załóż konto na lpg-forum.pl i w dziale galeria jest sporo montaży w UFO.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Amaterasu Zobacz posta
      w jaki sposób macie poprowadzone węże do reduktorów LPG w swoich UFO?
      fakt, temat jest ważny bo z tego powodu jest najwięcej kłopotów z przegrzewaniem się silnika wynikających z ingerencji w obieg układu chłodzenia. Faktycznie fajnie by było wiedzieć co i jak poprowadzone, w danym modelu sprawdza się najlepiej.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
        Najlepsze miejsce to będzie przy ścianie grodziowej i podłączenie pod przewody do nagrzewnicy. Jak reduktor ma 100-150 tys km to wymień na nowy. KME Tur będzie dobry. Dasz oddzielnie elektrozawór w łatwo-dostępne miejsce i będzie ok.

        Załóż konto na lpg-forum.pl i w dziale galeria jest sporo montaży w UFO.

        Dzięki za odpowiedź- miejsce montażu reduktora jeszcze nie za bardzo chciałem zmieniać, bo gaz z butli poprowadzony jest miedzią, stąd myślałem żeby na razie coś zrobić tylko z tymi nieszczęsnymi wężami, a że reduktor według dostępnych dla mnie danych ma około 75 tysięcy przebiegu, to powinien jeszcze być zdatny do użytku. Myślałem żeby dopiero przy większym przebiegu zająć się już i wtryskami i większym uporządkowaniem tego pod maską i zamienić miedź na gumę (szczególnie przy tej udanej konstrukcji IG1, gdzie do wymiany filtra fazy ciekłej przy reduktorze trzeba ściągnąć elektrozawór, do którego idzie gaz właśnie miedzią...).

        lpg-forum.pl zgodnie z zaleceniem sobie przejrzałem, ale jest właśnie taki sam problem jak na YT i ogólnie w Internecie- zdjęcia są zazwyczaj z gotowej instalacji pod maską, gdzie wszystko jest już ładni zakryte, stąd nie widać którędy dokładnie przesmyknięto węże, a miejsce montażu reduktora często i gęsto powiela się z moim.

        Comment


        • #5
          Tu jeszcze pokazane umiejscowienie reduktora pod podstawą akumulatora.

          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
            Tu jeszcze pokazane umiejscowienie reduktora pod podstawą akumulatora.

            https://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=63124
            Dzięki- tę samą odpowiedź dostałem już na forum LPG, ale rzecz nie w umiejscowieniu reduktora, tylko poprowadzeniu trasy węży płynu chłodniczego do tak umiejscowionego reduktora (którędy dokładnie są przesmyknięte) i takich zdjęć nie udało mi się znaleźć, chociaż w wielu wypadkach reduktor mam w tym samym miejscu, nie ważne jak długo wyzywano mnie od najgorszych leniów, przesyłając linki do wyników wyszukiwania fazy "Civic VIII 1.8 LPG" stąd myślałem czy ktoś może ma gdzieś jakieś zdjęcie, pamięta jak u niego jest to przeprowadzone, albo chociaż coś w Paincie, ale już chyba jakoś sobie to ogarnę.

            Comment


            • #7
              Nie zawsze jest tak, że masz gotowe rozwiązanie. Chwała chłopakom, że w ogóle wrzucają zdjęcia z montaży. Robisz robotę i jest, że nie czasu, chęci czy pamięci na robienie dokładnych fotek.

              Lepiej pokazane wyniki wyszukiwania



              Tu węże poprowadzone wzdłuż podłużnicy


              A tu węże idą nad skrzynią biegów


              Można też pewnie poprowadzić nad skrzynią biegów obok bloku silnika, pod przepustnicą. Zobacz popróbuj samemu.


              Zamieszczone przez Amaterasu Zobacz posta
              wyzywano mnie od najgorszych leniów, przesyłając linki do wyników wyszukiwania fazy "Civic VIII 1.8 LPG"
              A myślisz jak ja znalazłem? Zrobiłem to co Ty powinieneś sam zrobić.
              Poprowadź wzdłuż podłużnicy, w okolicy poduszki skrzyni. Waż gaz gazowy można też tam poprowadzić. Ciekawy tylko, że węże nie będą za krótkie. Dlatego uważam, że najlepsze miejsce montażu reduktora jest przy ścianie grodziowej. Krótkie węże wodne i krótki wąż gazowy.
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                Nie zawsze jest tak, że masz gotowe rozwiązanie. Chwała chłopakom, że w ogóle wrzucają zdjęcia z montaży. Robisz robotę i jest, że nie czasu, chęci czy pamięci na robienie dokładnych fotek.

                Lepiej pokazane wyniki wyszukiwania



                Tu węże poprowadzone wzdłuż podłużnicy


                A tu węże idą nad skrzynią biegów


                Można też pewnie poprowadzić nad skrzynią biegów obok bloku silnika, pod przepustnicą. Zobacz popróbuj samemu.




                A myślisz jak ja znalazłem? Zrobiłem to co Ty powinieneś sam zrobić.
                Poprowadź wzdłuż podłużnicy, w okolicy poduszki skrzyni. Waż gaz gazowy można też tam poprowadzić. Ciekawy tylko, że węże nie będą za krótkie. Dlatego uważam, że najlepsze miejsce montażu reduktora jest przy ścianie grodziowej. Krótkie węże wodne i krótki wąż gazowy.
                Liczyłem na to, że rozwiązanie właśnie istnieje, bo tych Civiców lata multum z LPG i raczej jest już jakiś preferowany sposób prowadzenia w nich instalacji przez gazowników, a z tego co widziałem po wszystkich zdjęciach z realizacji, da się to zrobić tak, że akumulator z puszką filtra nie majtają pod maską i nie widać ani śladu ingerencji, a w tym i węży, których trasy poszukiwałem. Chwała na wieki wieków, dzięki takim ludziom nauczyłem się wszystkiego co wiem, a mam nadzieję, że uczyć będę mógł się jeszcze więcej i chciałem jeszcze więcej więc mea culpa, bo zachłanność to nie cnota.

                Ogarnę właśnie tak, jak w linku z podłużnicą, bo to było mi najbliższe z rzeczy, które znalazłem. Brakowało mi jeszcze tylko fragmentu układanki, z miejscem gdzie wychodzą nad skrzynią (swoją drogą bałem się czy oba węże nie wyjdą za nisko w stosunku do półosi, bo puszczę je nad nią i zakładam, że tak biegną).

                Chyba chodzi o sposób w jaki poprowadzone jest to właśnie u mnie obecnie i przez grubość węży, nie da się przymocować puszki filtra.

                Zakładam, że dokładnie tak jak ja- szukając i znajdując dokładnie to co udało się znaleźć Tobie. Nie wiem tylko dlaczego wszyscy podrzucają linki, które widziałem, ale nikt nie zwraca uwagi na to, że prawdopodobnie nie rozwiały moich wątpliwości.

                Cały temat jest więc już do zamknięcia, bo gotowego rozwiązania nie ma więc tak napisał kolega popróbuję i zobaczę co tego będzie.

                Comment

                Working...
                X