Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki zbiornik LPG do IX gen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaki zbiornik LPG do IX gen.

    W IX generacji Civic'a bagażnik jest z podwójnym dnem. W dodatkowym schowku można zainstalować zbiornik LPG, ale czy wie ktoś jaki wejdzie maksymalnie, żeby dało się zamknąć wieko ? Czyli żeby podłoga była płaska, a zbiornik niewidoczny. Czy dostępne są tylko zbiorniki owalne (jak zamiast koła) ? Pytam, bo najbardziej optymalny byłby kształt prostopadłościanu, który wypełniłby schowek optymalnie, a pojemność zbiornika byłaby znacznie wyższa.

  • #2
    Z tego co sie orientuje to tylko walec albo toroidalny jest na rynku. Ostatnio przegladalem strone STAKO i same toroidalne i walce mieli.

    Najlepiej chyba znalezc zbiornik o takiej wysokosci aby nie wystawal - najmniejszy jaki widzialem to byl 565/180 - tyle ze pojemnosc mizerna bo 34l (czyli wlejesz 27)
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Jeśli w IX gen jest tyle samo miejsca co w VIII gen to żeby podłoga była równo i nie odstawała to musi być butla taka jak pisze kolega powyżej
      MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

      Comment


      • #4
        Do VIII gen wchodzi podobno większy, więc do IX gen. pewnie też się da:

        Zamontowano w Civic VIII 1.8 140 KM 3-D Type-s 1. Zbiornik Grodków 45 litrów (45/630). Wchodzi idealnie pod warunkiem, że się trochę podegnie garb podłogi. Wizualnie to nic nie szkodzi a 5 minut roboty pozwala zwiększyć pojemnośc butli z 34 na 45 litrów. Podłoga nic nie odstaje. 2.Parownik/Reduktor KME Gold. 3. Zawór odcinający OMB SALERI. 4. Wielozawór Tomasetto. 5. Wlew paliwa Tomasetto we wlewie benzyny. 6. Przewody elastyczne North Fighter. Elektroniczna jednostka sterująca AGC

        Comment


        • #5
          U mnie 42l, a wchodzi 34l. Klapa odstaje jakiś 1cm, ale bagażnika używam 2 razy w roku także mi to nie robi :-)

          Comment


          • #6
            U mnie 47l, wchodzi ok 39-40. Klapa delikatnie odstaje (ok 2cm). Można ją od spodu podciąć, albo wyrównać do niej boki "pianką" i przykryć matą do bagażnika. Zdjęcia bezpośrednio po montażu https://www.facebook.com/pg/Auto-Gaz...65572166815098

            Comment


            • #7
              Zbiornik 41l wychodzi klapa prawie na równo przy 44l jest na około 1cm podniesiona im większa pojemność różnica poniesienia klapy od podłogi wzrasta .

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                U mnie 47l, wchodzi ok 39-40. Klapa delikatnie odstaje (ok 2cm). Można ją od spodu podciąć, albo wyrównać do niej boki "pianką" i przykryć matą do bagażnika. Zdjęcia bezpośrednio po montażu https://www.facebook.com/pg/Auto-Gaz...65572166815098
                Będę zmieniał na dniach butlę na 47 litrową i mam pytanie do Ciebie:
                Rozumiem, że butla o tej wielkości jest pochylona w stronę przodu auta? Czy przez to pochylenie przy tankowaniu nie wchodzi Ci więcej gazu niż 40 l?

                Comment


                • #9
                  Butla nie jest pochylona. Zdecydowałem się na podgięcie podłogi (nie planuję montażu haka), więc butla jest poziomo. Gazu wchodzi mi 39 litrów z małym haczyków, ale 40 nigdy nie przerzuciłem.

                  Comment


                  • #10
                    OK, dzięki za info. Ja będę wkładał butlę 47 litrów bez przeróbek podłogi, czyli z pochyleniem i odstającą klapą. Zobaczymy jak to wyjdzie i ile wejdzie LPG.

                    Comment


                    • #11
                      Śmiało mogę polecić montowanie 47 litrowej butli do wnęki po kole zapasowym bez jej przeróbek. Klapa schowka odstaje około 2 cm, ale mając matę do bagażnika w niczym to nie przeszkadza, ponieważ jest prawie nie widoczne. Teraz ilość gazu, jaka wchodzi do takiej butli. Tankowałem się 3 razy do pierwszego odbicia:
                      1. 41,54 l.
                      2. 41,93 l.
                      3. 41,86 l.
                      Dzięki pochyleniu butli, gazu wchodzi więcej o prawie 4 litry niż nominalnie, czyli ok.37 l. wydłużając przy tym zasięg w moim przypadku do prawie 500 km w trasie i około 430 km w mieście. Do tej pory na starej butli 34 l przejeżdżałem maksymalnie 290 km.

                      Comment


                      • #12
                        U mnie zmieściła się butla o pojemności 49 l brutto umiejscowiona poziomo(bez pochyleniu) we wnęce na koło zapasowe. Płyta podłogowa jest podniesiona do góry o około 2 cm, ale gumowa mata zakrywa wszystko, więc podniesienia nie widać, a dzięki temu mieści się ponad 40 l gazu. Średnio, gdy butla jest pusta, wchodzi około 40,5 l gazu. Robiłem kilka testów spalania i prezentuję się to mniej więcej tak:

                        Trasa - 120-130km/h - zasięg 500-510km - średnie spalanie ok. 8 l lpg
                        Trasa - 150- km/h - zasięg 400km - średnie spalanie ok. 10 l lpg
                        Miasto - mieszana prędkość - zasięg 420-450 km - średnie spalanie ok. 8.8 - 9.5 l lpg
                        Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                        Comment


                        • #13
                          Cześć,
                          będę gazował civica IX 1.8 sedana. Zależy mi na zasięgu możliwie bliskim do benzyny. Wstępnie wynika z moich pomiarów i Waszych wypowiedzi, że wejdzie toroidalny zbiornik o średnicy 600 mm, a może 630 mm. Wysokość 200 mm już będzie lekko unosiła podłogę bagażnika.
                          Niższego bym nie chciał, więc skoro i tak wystaje, kusi mnie jeszcze wyższy i wycięcie na niego w podłodze otworu tak, że reszta podłogi spocznie na dnie, a z niej będzie wystawał garb zbiornika.
                          Np. wysokość 225 mm powinna wystawać ok. 4 cm. Wówczas zyskałbym pojemność 55 l. (użytkowe 44 l., zakładając średnicę 630 mm).

                          Osobiście aspekt wizualny mnie nie razi. Zmniejszanie wysokości przedmiotów, które przejdą przez otwór do bagażnika nie powinno mi doskwierać. Zraża mnie, iż chyba nie zostanie dostatecznie duży obszar wokół butli do ustawienia płasko choćby popularnej skrzynki składanej. Także koło dojazdowe w pokrowcu będzie pewnie jednym końcem unoszone przez butlę LPG.

                          Jeśli ktoś spróbował takiego konceptu w praktyce lub dostrzega inne minusy, o których nie wspomniałem, wdzięczny będę za rady i uwagi. Przypomnę, że piszę o nadwoziu 4-drzwiowym.

                          Oczywiście wiem, że stacji nie brakuje, samą częstotliwość tankwania postrzegam jednak negatywnie przy pojemności użytkowej 33-35 l.

                          Comment


                          • #14
                            Wits,
                            w praktyce weszła średnica 630 mm, więc postanowiłem się zadowolić wysokością 200 mm.
                            Wystaje coś koło 2 cm, więc będę myślał o podniesieniu całości podłogi lub/i położeniu maty gumowej dedykowanej modelowi.
                            Nominalna pojemność zbiornika to zatem 48 l. (stako). Zaniechałem pomysł 55 l. przy wyższej o 2,5 cm butli, która wystawać miała ponad podłogę przez otwór w niej specjalnie wycięty.

                            Jako ciekawostkę dodam, że - zachęcony napotkanym na forum przypadkiem - prosiłem o montaż wlewu na stałe (by nie wkręcać tej przejściówki), co się finalnie udało. Zatem pod klapką współistnieją wlewy obu paliw nie kolidując ze sobą.
                            Last edited by RMD; 21-03-2021, 22:05.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez RMD Zobacz posta
                              Wits,
                              w praktyce weszła średnica 630 mm, więc postanowiłem się zadowolić wysokością 200 mm.
                              Wystaje coś koło 2 cm, więc będę myślał o podniesieniu całości podłogi lub/i położeniu maty gumowej dedykowanej modelowi.
                              Nominalna pojemność zbiornika to zatem 48 l. (stako). Zaniechałem pomysł 55 l. przy wyższej o 2,5 cm butli, która wystawać miała ponad podłogę przez otwór w niej specjalnie wycięty.

                              Jako ciekawostkę dodam, że - zachęcony napotkanym na forum przypadkiem - prosiłem o montaż wlewu na stałe (by nie wkręcać tej przejściówki), co się finalnie udało. Zatem pod klapką współistnieją wlewy obu paliw nie kolidując ze sobą.
                              Czy można prosić o foto wykonania wlewu pod klapka?

                              Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X