Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VIII 1.4 100 km. - jak znosi LPG? Koszt montażu instalacji?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VIII 1.4 100 km. - jak znosi LPG? Koszt montażu instalacji?

    Witam wszystkich.
    Przymierzam się do zakupu Ufo i poza oczywistym wyborem czyli silnikiem1.8 rozważam również zakup 1.4 100-konnego. O pierwszym silniku jest sporo informacji w internecie, dlatego chciałem zapytać o ten mniejszy silnik ale w mocniejszej, wymienionej przeze mnie wcześniej wersji - jak on znosi gaz?
    Możliwe, że trafi się jakiś ciekawy egzemplarz bez gazu i będę chciał oddać go do gaziarza, z resztą chyba tak właśnie wolałbym, niż zakup z jakąś starą instalacją. Jaki w tej chwili jest koszt montażu instalacji do tego silnika?
    Może ktoś zakładał w ostatnim czasie...

  • #2
    Ale na czym Ty chcesz zaoszczędzić ?
    Kupno auta że słabszym snikiem, żeby było tańsze, żeby mniej paliło czy że względów dostępności?
    U mnie 1,8 spala około 7,6 l lpg na setkę. Nie wierzę, żeby 1,4 spalało znacząco mniej..

    Nie wiem ile instalacja teraz kosztuje. Jeśli zdecydujesz się montować, to wybierz odpowiedni zakład i polskie komponenty.
    Aby być zadowolonym z auta to trzeba żeby ktoś bardzo dobrze zamontowal gaz i wystroił instalację.

    Comment


    • #3
      Dziękuję za odpowiedź na ...
      ...żadne z moich pytań.
      Nie chcę kupować 1.4 dla oszczędności. Jeżeli trafi mi się zadbany egzemplarz z tym silnikiem, to zamierzam go kupić.
      Gaz jest rzeczywiście dla oszczędności. Przy przebiegu co najmniej 20 tysięcy km rocznie, bo o takich przebiegach mowa jest to jak najbardziej uzasadnione ekonomicznie.

      Comment


      • #4
        Odpowiem chociaż na jedno.
        Koszt instalacji jest różny i zależny od wielu czynników, z których rodzaj silnika 4-o cylindrowego zazwyczaj jest najmniej istotny.
        Najlepiej jeśli podjedziesz z tym pytaniem w swoim regionie do jakiegoś specjalisty gazownika, to będziesz wiedział konkrety.
        Odniosę się do mojej instalacji.
        Podstawowa wersja miała kosztować około 2700-2800zł, natomiast w związku z moimi życzeniami dot komponentów oraz ich umieszczenia jak również sposobu wykonania prac koszt wzrósł do 3200 (jeśli dobrze pamiętam) w 2019r.
        Od tego czasu instalacja przeszła kilkukrotne drobne przebudowy (już we własnym zakresie) oraz pełen pakiet regulacji (również samodzielnie).
        Mimo iż instalacja była poprawnie zainstalowana, to jednak kilka rzeczy nie dawało mi spokoju i w związku z tym, że sam sobie serwisuję i o nią dbam, to poprawiłem pod siebie, żeby każdorazowo nie umawiać się do serwisu z każdą pierdołą.

        Co do odporności silnika, lub inaczej gazolubności, to proponuję zalogować się na lpg-forum i poczytać o konkretnym silniku, pooglądać galerię ze zdjęciami po montażu (żeby widzieć jak powinno być zrobione).

        Wydaje mi się jednak, że o ile pochwalam zakup "lepszego stanu bez względu na silnik" o tyle szukałbym tego lepszego stanu z silnikiem 1800ccm...

        Comment


        • #5
          Popieram Zadrę, 1,4 będzie więcej palił bo będziesz go bardziej cisnął, to jest ciężka buda jak na silnik 1,4, chyba , że potrzebujesz miejskiego toczydełka tylko pamiętaj w 1,4 jest 8 świec a to już większy wydatek jednorazowy.

          Comment


          • #6
            Dziękuję za te odpowiedzi, troszkę mi pomogły.

            Comment


            • #7
              Mam Civica IX z silnikiem 1.4 100 KM z LPG. Gaz znosi bardzo dobrze, nie ma trudności z montażem, silnik jest mały i jest na wszystko miejsce. Spalanie - jak jeździsz sam, albo dwie osoby to na trasie do 120 km/h potrafi spalić 7,5l LPG na 100 km. Średnia 120 km/h - ok 8l, 140 km/h 10l, miasto licz 10l LPG.
              Wrażenia z jazdy - marnie! do 120 km/h jeszcze to jedzie, ale potem brakuje mocy - przeważnie jeżdżę sam! Licz się z tym, że z silnikiem 1.4 auto jeszcze przyspiesza do 3 biegu, jeśli chcesz kogoś szybko wyprzedzić to redukujesz do trójki, niestety ok 125 km/h to max i zaczyna brakować mocy, a auto jest ciężkie. Na autostradzie i ekspresówkach jeszcze jeździ się dobrze, na innych drogach potrzebujesz dużo miejsca aby wyprzedzić na szczęście jeździ się wolniej, ale licz się że silnik powinieneś kręcić bardzo wysoko!
              Udało mi się trafić dobry egzemplarz, tylko nie ten silnik - jakbym miał drugi raz kupować celowałbym w 1.8 - szkoda mi go zamieniać, bo nic się nie psuje.

              P.S. mam 4 świece.

              Comment


              • #8
                Bo osiem świec ma wersja sprzed liftingu / słabsza
                Wszystko jak widać po powyższym wpisie do czego potrzebujesz auta, jak do miasta 1.4 się sprawdzi, jak trasy i drogi lokalne to też myślę że warto celować w mocniejszy silnik

                Gaz, byle byś kupił bez gazu i sam założył w polecanym warsztacie, bo często przy używanym LPG to zaraz pół instalacji gazowej i tak do wymiany / regeneracji

                Comment


                • #9
                  Jak masz czasem zadatki na rajdowca drogowego, to lepiej 1.4 se odpuść, bo będziesz żałował, że nie kupiłeś auta z mocniejszym silnikiem.. niestety wiem to z autopsji.. 1.4 fajny dla kogoś kto nie lubi jeździć szybko i auto ma go wozić tylko z punktu a do b. Na 3 biegu tak jak Krzychu napisał całkiem fajnie jedzie, da się wyprzedzać.. ale pod warunkiem, że klima jest na -OFF Mój średnio pali 6,5 benzyny. Ogólnie moim zdaniem ten silnik dużo nie pali jak się go mocno nie kręci. Na trasie można zejść spokojnie poniżej 6 litrów.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    P9niżej 6 litrów na trasie, to i mój bierze (kwestia techniki jazdy).
                    Aktualnie komputr wskazuje 5,4l na setkę (czyli realnie poniżej 7litrów lpg z dystrybutora ), ale na tym zbiorniku zdecydowałem się kontrolnie zlitrażować auto (robię to jakoś 2x w roku) żeby wiedzieć, czy wszystko jest ok więc jeżdżę spokojnie i stabilnie tylko trasy i bez wyskoków..

                    W przypadku silnika 1,8 możliwa jest i jazda ekonomiczna - spokojna, jak również zdecydowanie sprawniejsze efektywne poruszanie się za cenę wyższego spalania ale zależy wszystko tylko od nas.
                    Przy jednostce 1,4 dużo mniej od nas zależy, bo o ile można stabilnie się kulać o tyle "odjechać " już raczej się nie da a wyższe prędkości, to zawsze wysokie spalanie (nawet porównując do mocniejszego silnika).

                    Comment


                    • #11
                      Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Myślę, że takie informacje przydadzą się osobom zainteresowanym zakupem silnika benzynowego pod instalacje LPG.
                      Nie szukałem samochodu z założoną instalacją LPG bo wiem, że po kilku/kilkunastu latach sporo trzeba zmienić w instalacji plus oczywiście regulacje.
                      Pytanie o 1.4 było głównie stąd, że będzie nim jeździła kobieta, więc dużej mocy do parkotania nie trzeba.
                      Już kupiliśmy UFO z silnikiem 1.8. Akurat trafił się niezły egzemplarz ze Szwajcarii praktycznie bez rdzy, no może lekkie ogniska przy otworach inspekcyjnych w podwoziu, po za tym zero korozji.

                      Comment


                      • #12
                        Super.
                        Opisz trochę goni za ile

                        Montować lpg i cieszyć się jazdą.
                        Aczkolwiek, moja Pani rocznie robi między 2 a 3 tyś km autem spalającym w mieście około 6 litrów i tu gazu nie zakładam, bo tak mizerne przebiegi nie zamortyzują montażu.
                        Moim zdaniem minimum roczne to około 10tys km, żeby w 3 lata była amortyzacja a dalej oszczędności z jazdy.

                        Comment


                        • #13
                          Mowa o przebiegach około 20 tysięcy rocznie, połowa po dużym mieście

                          Comment


                          • #14
                            W jakim regionie szukasz warsztatu LPG?

                            Comment


                            • #15
                              Dodam od siebie , Civica 2007 1.8 w sedanie zakupiłem z przebiegiem 140 kkm i zaraz poszedł do gazu system STAG z wtryskami Hany zielone, sprzedałem po 5 latach znajomemu z przebiegiem ok 300 kkm ,do chwili obecnej koleś jeździ tym autkiem i ma nalatane już 400 tys km. W moim użytkowaniu tylko raz była awaria jakiegoś czujnika podciśnienia za ok 100 zł oczywiście raz do roku była kontrola instalacji z wymianą fiterków itp. Kontrola zaworów wykonywana przeze mnie co 30 tys km. ale tylko raz się zdarzyło ,że były jakieś odstępstwa . Co do spalania to ogólnie należy przyjąć TO koszt 10 l gazu pomimo ,że niekiedy spalił na trasie 7,5 a niekiedy 8/10/i 12 l . Na tą średnią wartość pln 10 l lpg należy uwzględnić rozruch silnika / na benzynie / , koszty serwisu wymiany filtrów czy też wyższą opłatę za przegląd techniczny . Dodam ,że moja instalacja nie miała żadnej lubryfikacji . Pozdrawiam obecnie Honda CRV ale już na innym paliwie

                              Comment

                              Working...
                              X