Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

świece i cewki w IX gen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • świece i cewki w IX gen.

    Użytkownicy IX generacji: przy jakich przebiegach wymieniacie świece i na jakie ?
    Zakładając gaz miałem 66 tyś. km. Świece zmieniłem przy 100 tyś. km na takie jakie były czyli NGK Irydium.
    Obecnie mam 165 tyś. km i myślę czy zmienić już, czy dadzą jeszcze radę. NGK drogie, bo komplet to było ok. 400 zł. Może Denso tym razem, ale NGK dobrze się sprawują, więc może nie zmieniać.
    Cewki jeszcze oryginalne.
    Nie mam objawów, które ewidentnie kwalifikowałby świece czy cewki do wymiany. Występują czasem mini-szarpnięcia przy spokojnej jeździe i lekkim dodaniu gazu, np. jadąc 40 na trójce i dodaję trochę gazu wtedy czuć takie szarpnięcie. Tak jednak zdarzało się od początku montażu lpg.

  • #2
    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Nie mam objawów, które ewidentnie kwalifikowałby świece czy cewki do wymiany.
    Jak są objawy to jest za późno,trzeba wymieniać zanim wystąpią.
    Ja bym wyjął chociaż jedna i oblukał co się tam dzieje.
    Dla gazu to i tak zdecydowanie za duża szczelina,lepiej żeby nie urosła jeszcze bardziej bo cewki polecą.
    Cewek bym nie wymieniał jak nie trzeba,choć te szarpnięcia mogą być efektem zbyt dużego napięcia wyładowania.

    Comment


    • #3
      Jak już stwierdzę, że do wymiany, to pozostanie pytanie na jakie ?
      Do niedawna nie było jeszcze poza Denso i NGK żadnych innych świec w cenie dużo poniżej 400 zł/kpl. Nie było również świec do LPG dla tego modelu.
      Są dostępne dla VIII gen., ale nie pasują do IX gen.

      Comment


      • #5
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Sprawdzę wkrótce.

        Comment


        • #6
          Jeśli to jest to to tragedii nie ma,cena jak za narmalnego iryda.
          Ja bym na początek zaopatrzył się w świeczki na wszelki,a potem nie wymieniał (nie zmarnuja sie) tylko wziął szczelinomierz i oklepał stare swiece na 0.9mm i sprawdził czy szarpnięcia znikną.

          Juz to kiedyś rozkminiane było
          Poszukuje świec zapłonowych do ix gen silnik 1.8. Pytałem w kilku sklepach i dzwoniłem do "iparts" ale nigdzie nie ma zalecanych Denso i NGK. W ASO cena 120 zł za sztukę:D
          Last edited by m26; 08-07-2021, 15:13.

          Comment


          • #7
            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            Sprawdzę wkrótce.
            Na podanym linku jest świeca: DILZKR7B11GS
            Ja mam: DILZKR7A11GS
            czyli różni się tylko literkami: B i A, ale oznaczają one rodzaj konstrukcji, więc chyba nie spasuje...
            Last edited by arkan; 14-07-2021, 14:13.

            Comment


            • #8
              Popatrz tutaj
              DENSO DXU22HCR-D11S - Świeca zapłonowa (cena za 1szt.) pasuje do: ACURA MDX; CHRYSLER PACIFICA; DODGE DURANGO; HONDA CIVIC IX, CIVIC X, CR-V IV, HR-V, ODYSSEY, PILOT, RIDGELINE; JEEP GLADIATOR 1.8-3.6H 03.05-

              Rozwiń zakładkę nr OE
              Wynika z tego że ta świeca jest zamienna.

              Comment


              • #9
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Popatrz tutaj
                DENSO DXU22HCR-D11S - Świeca zapłonowa (cena za 1szt.) pasuje do: ACURA MDX; CHRYSLER PACIFICA; DODGE DURANGO; HONDA CIVIC IX, CIVIC X, CR-V IV, HR-V, ODYSSEY, PILOT, RIDGELINE; JEEP GLADIATOR 1.8-3.6H 03.05-

                Rozwiń zakładkę nr OE
                Wynika z tego że ta świeca jest zamienna.
                Faktycznie obie NGK są wypisane razem jako odpowiedniki przedmiotu sprzedaży czyli DENSO DXU22HCR-D11S, ale czy można na tym polegać ?
                Jako podstawę ewentualnego zwrotu pewnie tak, ale jak się będzie sprawować, to loteria.

                Comment


                • #10
                  No to chyba wygrzebałem w końcu.Wygląda na to że źle odczytujemy kod,albo kod zmienił się co do formy zapisu.
                  Znalazłem kilka wskazówek,ale tez coś co potwierdza chyba że to jest ta sama świeca.



                  EDIT Ponadto znalazłem że jest to na jebaju sprzedawane jako dosłownie ta sama świeca.
                  Ludzie je kupują i na nich jeżdżą.
                  NGK chyba zrobiło "wała" z literką "A" żeby tą samą świeczkę sprzedawać za większe pieniążki ...

                  Pilkington produkuje te same szyby dla różnych montowni co na rynek zewnętrzny,różnica jest tylko w logo i cenie.
                  (to akurat wiem od pracownika tej firmy)
                  Przykładowa turbina do Kia kosztująca 7tysi,jest do zdobycia za 2.5 ale bez znaczka KIA/Hyunday.
                  (pracowałem w Kia,miałem obie w rękach i obie rozbierałem dla porównania)
                  Filtry OEM do benzyniaków z logo Suzuki produkowane są w Austrii ,można je kupić za grosze w innym kolorze z innym logo(firmy nie pamiętam)
                  To dobre filtry (OEM Honda w porównaniu do nich to żart) ,kupiłem więc cały karton i od 10 lat wkręcam je w Toykę żony a teraz w drugą córki.
                  Jako Pracownik załatwiłem sobie to akurat po 1/5 ceny dla klienta,inaczej kupił bym na mieście za te same pieniądze ale inaczej malowane.
                  Części dla Renault produkowane przez Valeo to też temat rzeka.
                  Więc nie nie przejmował ,bym się zbytnio tą literką o ile reszta parametrów jest identyczna (jeśli)
                  Last edited by m26; 15-07-2021, 13:03.

                  Comment


                  • #11
                    Czy ktoś z użytkowników IX generacji z LPG wymieniał już cewki zapłonowe i ewentualnie przy jakim przebiegu na gazie ?

                    Comment

                    Working...
                    X