Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.4i + sekwencja. Jaka temp. przelaczania?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 1.4i + sekwencja. Jaka temp. przelaczania?

    Witam,
    jaka jest optymalna temp. przelaczania na gaz dla hani 1.4i z sekwencja? jedni ogolnie o instalacji gazowej pisza ze 40st. jest optymalnie, inni ze juz przy 30st. nie ma problemow. natomiast slyszalem tez, ze silniki hondy lubia miec nieco wyzsza temp. przelaczani sie na gaz...

    byc moze ma to zwiazek z konkretna instalacja? ja mam sterownik kme, listwa valtec, co do reszty to aktualnie nie pamietam...

    dzisiaj z kumplem podpialem sie do laptopa i okazalo sie, ze gazownik dla swietego spokoju ustawil mi 60st :-/ rok tak przejezdzilem bez zadnych problemow, ale gaz strasznie pozno sie wlacza... zima dopiero po 4-5km. rok temu po zalozeniu instalacji byly problemy z regulacja i dopiero po mojej sugestii "spec" podniosl temp. przelaczania. jak widac zrobil to z zapasem dla swietego spokoju...

  • #2
    minimalna 10 * ale nie zalecana,oglonie sie przyjelo ze jest nie mniej niz 30 stopni,60 stopnii to za duzo .

    Comment


    • #3
      Ja mam chyba coś koło 50 ale jeździłem po wielu gazownikach i chyba większość właśnie dla świętego spokoju woli ustawić wyższą temperaturę. Po części rozumiem że wielu osobom reduktory nawalają właśnie ze względu na zbyt niską temperaturę czy też przełączanie z niskiej temp. na gaz itp.

      Comment


      • #4
        wczoraj zszedlem do 50ciu i jest git. pojezdze pare dni i jak nie bedzie zadnych negatywnych objawow to zejde do 40 i bede dalej testowal. juz przy zmianie o te 10st. jest zauwazalna spora roznica. przy ruszaniu z zimnego silnika wystarczyl o polowe krotszy dystans do przelaczenia na gaz niz przy 60st.

        Comment


        • #5
          Tak jak robi dknap to chyba najlepszy sposób - pojeździć i sprawdzić czy parownik nie jest oszroniony, po jakim czasie jest ciepły itp. Mechaniorom nie chce się tego robić więc idą po najmniejszej linii oporu.
          Nie ma generalnej zasady, wszystko siedzi w konstrukcji parownika i wpięciu w układ chłodzenia w samochodzie. Włączenie gazu przy zbyt niskiej temperaturze spowoduje po prostu zamarznięcie parownika (woda o zbyt niskiej temperaturze nie jest w stanie go ogrzać, temperatura mocno spada ze względu na rozprężający się gaz), a przełączenie na gaz zbyt późne zaowocuje dłuższą jazdą na bzynie. Z dwojga złego opcja numer dwa jest bezpieczniejsza - parowniki baaardzo nie lubią zamarzania, obniża to żywotność zaworków i membran.

          P.S. Trzeba zrobić "margines bezpieczeństwa" - w zimę dużo łatwiej o zamarznięcie parownika, jeśli temperatura jest ustawiona na styk.
          Last edited by twizzter; 20-05-2009, 10:53.

          Comment


          • #6
            witam! a jak przestawic temperature?

            Comment


            • #7
              Trzeba podłączyć się do sterownika przy pomocy interfejsu, edycja w dedykowanym do niego programie.

              Comment

              Working...
              X