Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

świece ze zmniejszoną przerwą

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • świece ze zmniejszoną przerwą

    Czy ktoś z użytkowników IX gen. 1.8 dopasowywał do tego silnika świece dla VIII gen., ale dedykowane do lpg, czyli ze zmniejszoną przerwą pomiędzy elektrodami ?
    Nie znalazłem w necie świec do lpg dla IX gen, a dla VIII ponoć są. Myślę jednak że nie będą pasować. Silniki troszkę się różnią i mają różne kody.

  • #2
    A czy wiesz, że jest różnica w średnicy gwintu świecy? Głowica w R18Z4 jest inna od tej w R18A2.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
      A czy wiesz, że jest różnica w średnicy gwintu świecy? Głowica w R18Z4 jest inna od tej w R18A2.
      Nie wiedziałem, ale już dzięki Tobie wiem Czyli nie będą pasować. Pozostaje więc czekać, aż kiedyś któryś z producentów wypuści świece do lpg dla IX gen. Choć być może i obecne NGK irydowe z przerwą 1,1mm nie wykończą cewek zbyt szybko patrz link jak niżej, strona 3:
      Czyli z całej dyskusji wyłania się wniosek, aby jednak zmniejszać przerwę po założeniu lpg. No to i ja sie doloze do dyskusji, jako ten, co ...

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        ale dedykowane do lpg, czyli ze zmniejszoną przerwą pomiędzy elektrodami ?
        Przerwę można samemu zmniejszyć. Ja do swojej Pandy zakładam normalne świece jak do benzyny, takie jak w instrukcji auta. Ostatnio na irydowych NGK przejechałem ponad 70 tyś. km. i spisywały się bardzo dobrze. Wymieniłem, bo trochę głupio tak długo na jednym komplecie. Wyglądały całkiem dobrze.

        PrzegladPanda2.jpg
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
          Przerwę można samemu zmniejszyć.
          Samemu wolałbym nie ryzykować, ze świecami za przeszło 400pln za komplet. Wolałbym powierzyć to komuś, kto już to z powodzeniem robił na irydowych świecach, ale nie znam takiego. Poza tym sporo się już naczytałem o zmniejszaniu przerwy pomiędzy elektrodami i głosy są podzielone mniej więcej po połowie. Jedni są za zmniejszaniem, inni nie.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            Samemu wolałbym nie ryzykować, ze świecami za przeszło 400pln za komplet. Wolałbym powierzyć to komuś, kto już to z powodzeniem robił na irydowych świecach, ale nie znam takiego. Poza tym sporo się już naczytałem o zmniejszaniu przerwy pomiędzy elektrodami i głosy są podzielone mniej więcej po połowie. Jedni są za zmniejszaniem, inni nie.
            Honda w manualu serwisowym zabrania zmniejszania przerwy na świecach irydowych. Może wie ktoś z jakiego powodu akurat na tym typie świec nie można tego robić?
            Last edited by Lukas; 31-10-2017, 08:45.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
              Może wie ktoś z jakiego powodu akurat na tym typie świec nie można tego robić?
              Tego akurat nie wiem. Po kupnie Pandy, oddałem ją na duży przegląd do znajomego mechanika. Wymieniał miedzy innymi wspomniane świece irydowe. Obecne świece i przewody wymieniałem już sam. I po wymianie czuję, że coś jest nie halo. Auto gorzej reaguje przy przyspieszaniu. Podpytałem o przyczynę i znajomy powiedział mi, że jak w aucie jest gaz, to on zmniejsza standardową przerwę między elektrodami.
              Jakoś przejechałem kilkadziesiąt tysięcy na takich świecach irydowych ze zmniejszoną szczeliną i kompletnie nic się nie działo.
              Pozdrawiam Czarodziej
              Mój Szogun

              Comment


              • #8
                Skutkiem ubocznym dużej zmiany,będzie gorsza praca na benzynie,może zabezpieczają się na wyrost żeby nikt nie przesadził.

                Comment


                • #9
                  Ja zmniejszyłem tę przerwę do 0,9 mm ponieważ auto czasem łapało żabkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu a gazownicy nie byli w stanie ustawić na kompie diagnostycznym innych wartości bez pogorszenia tego objawu. Jednak po prawie 1000 km stwierdzam, że nic to nie dało. Instalacja to BRC montowana fabrycznie. Na benzynie oczywiście ten efekt nie występuje.

                  Comment


                  • #10
                    To znaczy jedynie że usterka nie leży po stronie zapłonu.Trzeba sie w takim razie ciszyć że do przebić nigdzie nie doszło i nie trzeba na to wydawać pieniędzy.

                    Comment

                    Working...
                    X