Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy warto ? D15Z8 MB3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy warto ? D15Z8 MB3

    Witam koleżanki i kolegów,

    Mam dylemat co do zakładania instalacji w mojej Hance.

    Problem jest tego typu że dziennie robię samochodem 4km w jedną stroną na uczelnię, czasem jakiś wypad do miasta ze znajomymi, nad jezioro cokolwiek - jednym słowem normalnie użytkuję samochód
    Czasami zdaży się jakiś dalszy wypad nad morze czy to w góry, czy do domu do dziewczyny (ok. 200km w jedną stronę). Hanka po Poznaniu jeżdżąc tak jak pisze spala mi około 9,5-10l PB. Jako student nie leżę na kasie, ale wizja tego że za ~100zł mogę robić 2x tyle ile robię teraz jest kusząca. Dodatkowo teraz w Hondzie zrobiłem całą blacharkę, hamulce oraz zawieszenie tak więc samochodem mam zamiar pojeździć jeszcze z 4 lata.

    Myślicie że warto zakładać sekwencję przy takim stylu jazdy? Może instalacja 2 generacji? Czy całkowicie sobie odpuścić ?
    Oraz jaki byłby orientacyjny koszt instalacji która sobie poradzi ale także nie będzie kosztowała majątku ?

    Liczę na Waszą pomoc

    Pozdrawiam, szerokości!

  • #2
    Przy tak małej odległości auto nawet nie zdąży się przełączyć na gaz, a jeśli nawet to na krótką chwilę.
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #3
      A średnio po jakiej odległości można liczyć na przełączenie? Wiadomo, jak założę gaz to będę jeździł więcej, częściej na jakieś wypady - nie będę liczył tak każdego kilometra jak teraz.
      Last edited by grunge; 24-09-2014, 19:33.

      Comment


      • #4
        Latem szybko Ci się przełączy jak jest dobrze ustawiona, mi latem przechodziło w gaz po 400 metrach gdzieś tak, w pierwszym rozruchu, potem już zaraz po odpaleniu. Zimą, to te 4 km mogą Ci nawet nie starczyć na przejście na lpg. Z reguły ustawia się sekwencje tak, że przy temperaturze silnika 35 stopni dopiero następuje przełączenie. Ja będę zakładał w swojej sekwencję brc za 2700 zł. Miałem już taką w innym aucie, i byłem mega zadowolony. Tylko mi sama instalacja zwróci się w pół roku, więc to też inaczej I zależy jaka instalacja, tą co ja będę miał, to pomimo że auto jedzie na lpg, to do silnik otrzymuje też minimalne ilości paliwa - tak by mieszanka była bogatsza a i żywotności silnika, zaworów dłuższa.

        Aaa i musisz liczy się z częstszą wymianą świec, regulacją zaworów i innymi pierdołami, gdzie przy lpg szybciej się zużywają, wymianą filtrów w instalacji itp. Nie ma nic za darmo.
        Last edited by Pablo90; 24-09-2014, 23:17.

        Comment


        • #5
          Czyli jednym słowem - odradzacie gazowania w przypadku takiej eksploatacji?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez grunge Zobacz posta
            Czyli jednym słowem - odradzacie gazowania w przypadku takiej eksploatacji?
            Jak chcesz to możesz gazować, bo będzie Tobie to się opłacało w trasy, w zwykłej eksploatacji będzie Ci się długo zwracał kosz instalacji. Zależy jaka cena instalacji, zakładając że wydasz ponad 2000 zł na nią, to zwróci się plus minus przy 15000 km, pytanie w jakim czasie zrobisz te 15000 km Decyzja zależy od Ciebie.

            Comment


            • #7
              Powracam do tematu, mam możliwość założenia instalki w granicach 1800-1900 zł na przyzwoitych podzespołach, tylko zastanawiam się czy jest sens inwestować w auto warte góra 5 tysięcy. Niestety nie mam wolnej gotówki aby sprzedać swoje auto i dołożyć do czegoś nowszego tak więc myślę że swoim polatam jeszcze ze 4 latka. Niestety u mnie zmęczona jest troche buda autka, niedawno były robione reperaturki tylnych nadkoli więc jest ok, lecz strzeliła mi przednia szyba i okazało się że podszybie też zaczęło lecieć od rdzy. Co w moim przypadku byście zrobili? Wiem że dzienna jazda na poziomie 30km będzie zwracała się dość długo ale także zdaję sobie sprawę z tego że na gazie będę jeździł więcej, gdyż nie będę się aż tak bardzo ograniczał jak teraz. Jako student szukam każdej możliwości co by przyoszczędzić.
              Reasumując zasnatawiam się czy zakładać gaz i z czasem zrobić to podszybie, ewentualnie poszukać fajnej zdrowej budy i zrobić przekładkę, czy jeździć jak jest i zmienić autko za 3-4 lata.

              Zapraszam do dyskusji, mam nadzieję że tym razem podejmę w końcu decyzję

              Comment


              • #8
                Pytanie ile będziesz jeździł na tym lpg kilometrów. Jeśli będziesz robił średnio te 1700 km miesięcznie, to w sumie instalacja powinna się zwrócić dość szybko, bo w jakieś 7-8 miesięcy. Z tym, że musisz się liczyć z wymianą częściej świec, regulacją zaworów, przeglądem lpg, dodatkową opłatą za przegląd techniczny itp. Też sprawa w jakim stanie masz tłumik, bo przy lpg szybciej dostaję on w dupę.

                Jeśli chcesz autem śmigać przez te 3-4 lata, to na gazie zarobisz.

                Comment


                • #9
                  miesięcznie myślę że koło 800-900km bym zrobił. W tej chwili jest to 750

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez grunge Zobacz posta
                    miesięcznie myślę że koło 800-900km bym zrobił. W tej chwili jest to 750
                    To musisz liczyć tak z rok, może ciut więcej aż Ci się zwróci montaż. Szczególnie, że teraz paliwo taniej dość mocno.

                    Comment


                    • #11
                      Plany jak plany, są, ale nie zawsze się spełniają. Planujesz w tej chwili pojeździć tym autem X lat. Ale nikt nie przewidzi sytuacji i może okazać się, że z różnych przyczyn będziesz korzystał z tego autka dłużej niż zamierzałeś. Ogólnie rzecz biorąc ja bym montował i jeździł.

                      Comment


                      • #12
                        Czyli rozgladam sie za instalacja lpg powiedzcie mi jeszcze prosze bo w pitecu w poznaniu polecili mi zestaw za 2300 stag eco, wtryski oml reg czy jakoś podobnie wlew pełnowymiarowy pod klapka. Różnica między tym a eco+ hany to 400zl, czy jest sens dopłacać? Czy może wgl idzie zalozyc coś taniej a będzie przyzwoite?

                        Comment


                        • #13
                          To już mi się ciężko wypowiedzieć, co lepsze bo ja mam wszystko na brc podzespołach. Ale w sumie 2300 zł ja za swoją dałem 2700 zł. Bo to sekwencja jak rozumiem?

                          Comment


                          • #14
                            Tak, jest to sekwencja

                            Comment

                            Working...
                            X