Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpie na LPG do 2000 obr/min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpie na LPG do 2000 obr/min

    Witam od jakiegoś czasu auto na gazie zaczeło mi się taki jak by lekko dusić szarpać, dzieję się to na obojętnie jakim biegu ale tylko do 2000 obr. tak jak pisałem dzieje się to tylko na na gazie, byłem u gazownika i nie wykrył żadnego błedu podłączył samochód pod komputer i nic. Z tego co powiedział gazownik to pierwsze by wymienił świece i ewentualnie listwa wtryskowa bo ostatni wtrysk troszkę już dzwoni. A czy regulacja zaworów coś może dać bo autko ma przejechane 84000 km. i nie wiem czy była już taka regulacja wcześniej bo auto mam od roku.

  • #2
    Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
    pierwsze by wymienił świece i ewentualnie listwa wtryskowa bo ostatni wtrysk troszkę już dzwoni
    chodzi o listwę i wtryski gazu ? jeśli listwę gazu to nie wiem ale wiem że wtryski powinny bez problemu pracować do 100-150tys km. Czy regulować zawory? - na pewno regulacja zaworów przy instalacji LPG jest b. ważna. Nie wiem jaka jest praktyka ASO czy regulują wcześniej niż nakazuje servisówka, ale w takim silniku jak Twój regulacja co 100tys km. chyba że połowę tego przebiegu zrobiłeś na LPG to bym wtedy regulował częściej.
    Kolejna sprawa to... czy nie szukasz dziury w całym ?
    Chodzi o to że jeśli taka sytuacja występuje jedynie przy około 2000 obr/min to jest nazwijmy to, "moment bezwładności systemu" 2000 obr to jest bardzo wąski zakres na dodatek w niskich obrotach, obroty są blisko obrotów biegu jałowego i jak wiemy silnik w tym zakresie lubi pracować nawet nieco poniżej 800.
    Jeśli komputer nic nie wykazał a instalacja w pozostałym zakresie a szczególnie przy uruchomieniu i pierwsze 10 km jazdy pracuje dobrze i pracuje dobrze w zakresie 2500-5000 obr to bym się nie martwił. Kwestia tego podszarpywania występuje na rozgrzanym silniku i na zimnym i niebawem po starcie ? czy też po 20 km jazdy? Generalnie czuję że działaniem tj ingerencją w obecny stan możesz tylko pogorszyć sprawę, lub namieszać tak że już nie będzie wiadomo co z czego wynika i co na co miało wpływ. Będzie jazda od mechanika do gazownika i każdy będzie kręcił po swojemu, wynik nie będzie pewny i będziesz musiał zaakceptować to co wyjdzie ...w wyniku tej grzebaczki. Czy jazda na rozgrzanym silniku i w zakresie 2500-5000obr sprawia jakieś kłopoty? jeśli nie? to bym na razie tak zostawił, zakres 2000 obr /min to prawie ledwo co powyżej obrotów jałowych silnik w tym zakresie dopiero zaczyna się optymalizować z pracą instalacji lpg, wiem żę super by było gdyby tego nie było ale postaraj się unikać tego przedziału obrotów tj 2000 obr/min, tu może się nakładać jeszcze takie zjawisko żę obroty za niskie zaczynające się dawkowanie gazu, powoduje szarpanie wynikające z efektu "żaby" jak na lekcjach "L" niż ze złej pracy instalacji czy silnika, po prostu obroty za niskie do biegu i jest "żaba", "kangur" ale nie z powodu złego zestrojenia Instalacji LPG czy niedoamgania silnika a z zbyt niskich obrotów, noga na gazie lekko dotyka pedał bieg za wysoki, moment obrotowy za niski ...jak byś nie stroił instalacji to jej nie dostroisz.
    Jeśli była by styuacja żę jedziesz w trasie i trzymasz te 2000 obr .... i sie bujasz te 80km/h i naraz z nika kich ... zaczyna szarpać? ...no to ok ... coś nie halo....ale jeśli jedziesz na 2gim biegu obroty koło 2000 i nie wiadomo czy tylko chcesz podjechać parę metrów czy tak chcesz jechać cały czas no to system ma problem z doborem dawkowania bo ..ani nie jedziesz ...anie nie stoisz .... Nie znając sytuacji tak to widzę.
    No chyba że tak się dzieje gdy, zawsze i cały czas ... przyspieszasz z 1... (2000obr szarpie) ... 2-ka ..noga na gaz ...(doszło do 2tys) szarpie ...3- ka ...(2000obr) szarpie ..4- ka ...(2000) obr ...szarpie ... jak byś nie jechał to przy 2000 obr szarpie ? przy rozpędzaniu ? tak ? ...zawsze i w każdym momencie magiczne 2000 rozpędzasz i szarpie? ... sądzę żę tak nie jest ? myślę że dzieje się to tylko przy takiej niezdecydowanej dupowatej jeździe na 2gim biegu w okolicach 2000 gdy tylko chcesz ujechać kawałek .

    Skoro tylko występuje to na LPG jak piszesz to niestety jest to "radość" posiadania instalacji LPG, z wszystkimi jej zaletami i wadami, to właśnie jedna z wad .
    Nooo nie możesz liczyć i nie powinieneś na to, że silnik na LPG będzie chodził jak na PB, to musisz wiedzieć że tak nie będzie ... nie mówię też że tak musi być ale musisz sobie zdawać sprawę z posiadania instalacji LPG że to nie jest cudo bez wad ! to jest instalacja LPG a to oznacza ... że musisz zaakceptować status quo i pchanie łap do sprawnej instalacji niczego nie zmieni , trzeba się przyzwyczaić, zaakceptować takie sytuacje i nauczyć jeździć . Generalnie instalacja LPG nie służy do jazdy na minimalnym momencie obrotowym przy 2000 obr - bo właśnie są jaja. Instalacja służy do oszczędzania ...ale nie do "żydzenia" ....nooo poniżej 2000tys obr to już tylko obroty jałowe. Instalacja służy do jazdy gdzie paliwa za dużo idzie, czyli zakres 3000-5000tys i trasa.
    Last edited by rambo7; 24-04-2014, 08:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
      Witam od jakiegoś czasu auto na gazie zaczeło mi się taki jak by lekko dusić szarpać, dzieję się to na obojętnie jakim biegu ale tylko do 2000 obr. tak jak pisałem dzieje się to tylko na na gazie, byłem u gazownika i nie wykrył żadnego błedu podłączył samochód pod komputer i nic. Z tego co powiedział gazownik to pierwsze by wymienił świece i ewentualnie listwa wtryskowa bo ostatni wtrysk troszkę już dzwoni. A czy regulacja zaworów coś może dać bo autko ma przejechane 84000 km. i nie wiem czy była już taka regulacja wcześniej bo auto mam od roku.
      1.Napisz kolego jaką masz instalację LPG.
      2.Szarpania często występują przy nie wyregulowanych zaworach w silniku -ale to samo miał byś na Pb i LPG.
      3.Na LPG auto ma płynnie jeździć jak na Pb i ma mieć taką samą dynamikę,przyspieszenie i elastyczność a zużycie LPG ma być min 25% większe niż benzyny.
      4.Ja u siebie na instalacji LPG zrobiłem mniejszą szczelinę na świecy zapłonowej o 0,1-0,2mm - suchy gaz ma gorszą palność niż wilgotna rozpylona benzyna.Co objawia się złym spalaniem na niskich obrotach lub z dużym obciążeniem.Kilka lat temu miałem Vectre C 1,8 ecotec i na LPG miałem problemy podobne jak ty,mechanik cuda wymyślał, a mój brat powiedział ,,zmniejsz szczelinę na świecach bo LPG ma gorszy zapłon'' -po tym zabiegu problem zniknął.Co ciekawe na różnych forach z LPG w ten sposób pomogłem kilku osobom, za co dostałem podziękowania
      Last edited by GT-3000; 24-04-2014, 21:58.
      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
      LPG Stag 300 Premium +Hana

      Comment


      • #4
        Witam.
        1.Instalację gazową posiadam STAG-4, wtryski VALTEC
        2. Szarpie różnie czasami na odcinku 10 km 3-4 razy a czasami 5 dni wcale więc nie ma zasady kiedy szarpie także zdarza się to na zimnym silniku a także na ciepłym.
        3.I ma taką samą dynamikę i jeżdzi płynnie pali 10l/100km więc w normie, po za tymi szarpaniami nie poxnać wczale że autko jeździ na gazie.
        Na piątek jestem w hondzie umuwiony na regulacje zaworów oraz wymianę świec więc zobaczymy czy to coś da, mechanik powiedział że na 90% to świece bo na gazie auto jest bardziej czułe na takie sprawy.

        Comment


        • #5
          daj znać na czym stanie po przeglądzie ASO.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Ja bym sprawdził dokładnie te Valteki - moze którys leje ?
            Z tymi wtryskami bardzo często są problemy.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Ja bym sprawdził dokładnie te Valteki - moze którys leje ?
              Z tymi wtryskami bardzo często są problemy.
              Mi jeden leje i auto szarpie.
              Także dobrze kombinujesz Glosima

              Comment


              • #8
                A czy idzie samemu sprawdzić tą listwę wtryskową

                Comment


                • #9
                  No da się samemu sprawdzić ale czy jest sens wyjmować wtryski, skoro gaziarz podepnie pod komputer i dowiesz się w 2 min co i jak, a zapłacisz grosze.

                  Comment


                  • #10
                    A czy po ewentualnej wymianie listwy wtryskowej trzeba jechać na ponowną regulację zaworów?

                    Comment


                    • #11
                      Nie trzeba, aczkolwiek na pewno dobrze by mu to zrobiło
                      Ale spokojnie z tą listwą, możesz podjechać do speca niech sprawdzi. Nawet jak się okaże że któryś niedomaga to możesz rozważyć regenerację wtrysków.

                      Comment


                      • #12
                        zależy kiedy byłeś poprzednim razem regulować. Jeśli nie przejedziesz między regulacjami 15 tys km to nie ma to sensu. A Valteki wywal bo jeszcze głowicę Ci przegrzeją. Wymień wtryski jakieś inne, np Reg Fast'y (jedne z najtańszych) albo Barracudy lub Hany. Tylko jedź do gazownika a nie do druciarza... Jak napiszesz skąd jesteś to może da się coś polecić

                        Comment


                        • #13
                          Z tego wynika że auto jeszcze nie było na regulacji a wtryskiem polecił mi gazownik od staga, a jestem z chorzowa więc okolice katowic

                          Comment


                          • #14
                            To co możecie polecić za gazownika z okolic chorzowa

                            Comment


                            • #15
                              Ja montowałem instalację w GZW w Zbrosławicach (okolice Gliwic) www.gzw.pl - i jestem bardzo zadowolony. Przejechane mam 40 tys km na instalacji i wszystko śmiga bez problemów. W Gliwicach masz jeszcze Auto-Box - https://www.jec.pl/, jest polecany na lpg-forum, alle tego warsztatu nie znam. W Katowicach i Bytomiu Davanti - https://www.davanti.com.pl/ - także polecany.

                              Comment

                              Working...
                              X