Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Obroty na PB za szybko i za nisko spadają

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obroty na PB za szybko i za nisko spadają

    Witam.
    Moja Hondzia to rocznik 93 HB 1.5 90 KM silnik D15B2 z instalacja gazową. Od dwóch tygodni jeżdżę tylko na beznynie i zauważyłem, iż podczas hamowania silnikiem np. przy dojeżdżaniu do świateł, gdy wcisnę sprzęgło, obroty bardzo szybko lecą w dół do wartości 400-500 (zatrzęsie budą) i po 1-2 sekundach podnoszą się do normalnej wartości ok. 800. Sprawdzałem na gazie i tak się nie dzieje, tam wskazówka opada powoli i zawsze do ok 900 obrotów.
    Z tym szybkim spadaniem wskazówki na benzynie zauważyłem iż najbardziej jest to odczuwalne gdy sprzęgło wciskam poniżej 2000 obrotów. Jak silnik jest zimny i jest na ssaniu to tak się nie dzieje.
    Silniczek krokowy i przepustnica czyszczone jakieś 1,5 miesiąca temu. Co może być przyczyną? Szukałem na tym forum i nie znalazłem podobnego przypadku

    Pozdrawiam
    Last edited by robasyzol; 01-06-2009, 11:46.

  • #2
    Też tak mam od wczoraj, więc podbijam pytanie.

    Comment


    • #3
      Nie doradze Wam panowie jakoś rzeczowo niestety ... Wiem tylko że moja Hanka z LPG na sekwencji miała taki sam objaw przy jeździe na LPG i obroty potrafiły zlecieć do 0 ... auto potrafiło zgasnąć od tak :/ Ale czyszczenie listwy wtryskowej i nowe przewody załatwiły sprawę.
      Aha, moja hanka to 1.4 90km, 1998rok.

      W sumie temat bardzo ciekawy, ale chyba nie łatwy.
      Last edited by Gość; 02-06-2009, 00:14.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez shczepcio Zobacz posta
        W sumie temat bardzo ciekawy, ale chyba nie łatwy.
        Oj niełatwy, raz miałem tak, że przy bardzo gwałtownym hamowaniu właśnie zgasł tylko, że na PB, czyli jak się hamuje silnikiem plus hamulec główny i potem sprzęgło to obroty spadają jeszcze niżej. Przewody nówki oryginały Hondy, a co do wtryskiwaczy to nie były czyszczone, ale moja Hania chyba nie ma listwy bo to dwupunktowy wtrysk. Może coś z przepustnicą???

        Comment


        • #5
          heh.. kolego miałem taki sam problem na gazie. i wypatrzyłem na to jeden sposób, przycisnij jej na dwujce i trójce praktcznie do końca do odcięcia, morze pomoże. pare razy mi sie tak działo i pomogło. pozdrawiam

          dodam jeszcze i chyba każdy ci to powie honda i gaz to kiepskie połączenie i skoki obrotów będą zawsze niestety
          Last edited by Gość; 02-06-2009, 21:39. Powód: edycja

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Maciek19 Zobacz posta
            dodam jeszcze i chyba każdy ci to powie honda i gaz to kiepskie połączenie i skoki obrotów będą zawsze niestety
            Tak, wiem. Niestety jak kupowałem była już zagazowana, dlatego zastanawiam się nad wywaleniem całej instalacji LPG. Myślałem o tym czy przypadkiem instalka LPG coś nie miesza silnikowi i później problem na PB, ale jak od prawie 3 tyg. jeżdżę tylko na PB, robiłem reset kompa to chyba nie powinno mieć wpływu. Chyba, że LPG jest źle podłączone i nawet jak nie pracuje to robi bałagan. Jutro jadę do gazownika, sprawdzi, poreguluje i zobaczymy czy coś to da. Instalka LPG jest dobra jak masz dobrego gazownika, który zna się na rzeczy i zrobi wszystko jak trzeba, a takich jest naprawdę niewielu
            Co do Twojej rady z tym przegazowaniem do odcięcia to nie sądzę aby to pomogło na PB, może na jakiś czas wyeliminuje objawy, a mi chodzi o znalezienie i usunięcie przyczyny.

            Robiłem też samodiagnostykę i żadnych błędów nie ma

            Comment


            • #7
              Trzeba by krążyć wokół tego , dlaczego po wciśnięciu sprzęgła obroty tak mocno spadają ? Czytałem kiedyś że winę może ponosić serwo hamulca, ale nie potrafię się teraz odnieść do konkretnego przypadku. Poszukam.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez shczepcio Zobacz posta
                Trzeba by krążyć wokół tego , dlaczego po wciśnięciu sprzęgła obroty tak mocno spadają ? Czytałem kiedyś że winę może ponosić serwo hamulca, ale nie potrafię się teraz odnieść do konkretnego przypadku. Poszukam.
                Ooo, jakiś nowy trop - super! W życiu bym nie pomyślał, że to może mieć jakikolwiek wpływ Ale gdyby to rzeczywiście była przyczyna to dlaczego na gazie problem nie występuje i dlaczego obroty również spadają gdy nie używam pedału hamulca, tylko hamuje silnikiem (bieg 2 lub 3, bo na wyższych już nie spadają tak bardzo) i nagle wciskam sprzęgło
                Dzięki shczepcio, czekam na info jak coś uda Ci się znaleźć

                Comment


                • #9
                  własnie potrzebuje takiego gazownika bo kurcze umnie jest strasznie namiszane ja miałem zle podłaczone podciśnieńa. w sumie tez myślałem nad wyrzuceniem lpg bo same kłopoty przez to . pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    No ale przyznam że serwo miałem sprawdzane - ponoć jak najbardziej ok.

                    Mogę tylko wczuć sie porządnie w sytuacje bo miałem to samo wcześniej na gazie i 2 razy miałem nie miłą akcje jak w zakręcie straciłem wspomaganie i po ostrym hamowaniu też kiedyś było niebezpiecznie.

                    Comment


                    • #11
                      Czy jeszcze jakieś wskazówki, uwagi? W dlaszym ciągu przyczyna problemu niezidentyfikowana. Proszę o pomoc.
                      Dzięki

                      Comment


                      • #12
                        Witam.
                        Trochę czasu minęło, ale w końcu znalazłem przyczynę. Trzeba się podzielić gdyż innym może się przydać ta informacja. Problem był w źle wyregulawanej śrubie od wolnych obrotów, tej znajdującej się przy przepustnicy. Banalne ,co ?? )
                        Pozdrawiam!

                        Comment

                        Working...
                        X