Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

problem z wskazówka temperatury i przełaczeniem na gaz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • problem z wskazówka temperatury i przełaczeniem na gaz

    mam hc 2004r 1.4 , 5d, ostatnio zauwazyłem (narazie 2 razy) ze na zimnym silniku gaz mi sie właczy jak wskazówka jest juz dosc wysoko, wczesniej tak nie miałem, ledwo co dgnela i juz gaz sie właczał, ale jest tez taka sprawa ze mam wrazenie ze ostatnio wskazówka pokazywała ze jest juz silnik nagrzany a leciało jeszcze chlodne powietrze, nie zdarzylo sie ze ja zawiesiło. jaka moze byc tego przyczyna??

  • #2
    musiałbyś sprawdzić jak tam węże od reduktora jakie są jak sie przełącza na gaz i warto też by było sprawdzić przy jakiej temp masz przelaczanie na lpg bo sterownik czyta temp z czujnika silnika

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
      warto też by było sprawdzić przy jakiej temp masz przelaczanie na lpg bo sterownik czyta temp z czujnika silnika
      Przy prawidłowo załozonej instalacji sterownik LPG czyta temperaturę ze swojego czujnika, a nie z czujnika fabrycznego. Czujnik ten zwykle jest zamontowany w reduktorze albo jego okolicy, na węzach doprowadzających płyn chłodniczy do reduktora. Mogło Ci się coś przestawić w instalacji (rzadko się zdarza), mozesz mieć zapowietrzony układ albo padł wspomniany czujnik temperatury. A skoro wskazówka pokazywała, ze jest ciepły silnik, lecz lecialo letnie powietrze z nawiewów, to mozesz mieć zapowietrzony układ albo zbyt niski poziom płynu.

      Comment


      • #4
        znalazłem przyczyne, brakowało płynu, gdzies musze miec jakis przeciek. raz znalazłem spod weza kapało, opaska była luzno dokrecona. lepiej szukac przy zapalonym silniku ?

        Comment


        • #5
          nie ma znaczenia czy przy załączonym silniku czy nie szukaj zacieków i zlikwiduj wyciek. Często bywa że gumowy wąż założony na aluminiowy króciec silnika mimo dobrze trzymającej opaski - przecieka. Przeciek może być spowodowany sparciałym wężem w miejscu opaski i wtedy trzeba skrócić węża (o ile to możliwe) albo wymienić na nowy.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X