Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskazówka temperatury za nisko? gaśniecie silnika na LPG.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskazówka temperatury za nisko? gaśniecie silnika na LPG.

    podłącze się pod temat,
    u mnie są takie objawy:
    - nie załącza się wiatrak
    - słabo odpala
    po 12 km wskazówka temp w takiej pozycji i właściwie nigdy się już bardziej nie podnosi
    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

    obroty też jakieś mizerne

    opiszę jeszcze krótko jedną sytuacje.
    odmulałem auto po dziadku, jadę trasą 150-170kmh obroty nie schodziły poniżej 5tyś i tak przez parę min. Dojeżdżam żeby się zatrzymać wciskam sprzęgło i gaśnie, potem ciężko mi uruchomić, ale się udaje.
    Dodam, że przewody od chłodnicy ten na górze jest bardzo gorący ten na dole troszkę mniej.
    Czy to wszystko są objawy padniętego termostatu?
    Załączone pliki

  • #2
    Witaj.
    Pierwsze co widać to ta bijąca w oczy pomarańczowa kontrolka. Przesłania wskazania temperatury Wiesz o czym Cię informuje ? O tym, że coś co objęte jest monitoringiem czujników nie działa poprawnie. Nie jestem prorokiem, ale z objawów można podejrzewać czujnik położenia wałka rozrządu. Od kiedy masz tą kontrolkę zapaloną ? Czy jeżdzisz z nią cały czas ? To na początek. Czy próbowałeś się dowiedzieć jaki kod błędu podaje komputer ?
    Pzdr

    Ps. Trzymanie silnika non stop przez kilka minut na wysokich obrotach, przy informacji o niesprawności, zamiast "odmulenia po dziadku" może Ci go "zamulić" na bardzo długo. Post jest też w złym dziale ale przeniosę go dopiero jak odpowiesz na podst. pytania.

    Comment


    • #3
      Trzymanie silnika non stop przez kilka minut na wysokich obrotach, przy informacji o niesprawności, zamiast "odmulenia po dziadku" może Ci go "zamulić" na bardzo długo
      Zrobiłem tak ponieważ pan mechanik powiedział żebym go odmulił zanim zaczniemy badać co jest przyczyną świecącej kontrolki.

      Zrobię samodiagnostykę jak mi się uda. Włącza się po kilku km i pali do wyłączenia silnika.

      Edit:
      zrobiłem samodiagnostyke

      1 albo 10
      jak jeden to chyba sonda lambda.
      Przy wciskaniu sprzęgła spadają obroty, to chyba to.
      moje auto(d14a2 96' 5D gaz)

      Comment


      • #4
        Diagnostyka tego kodu to [1] w znaczeniu ang.: DTC: 1 - Front Primary Heated Oxygen Sensor circuit Low Voltage (Bank2, Sensor1) przedni podgrzewacz sondy tlenu zbyt niskie napięcie w obwodzie czujnika. Czyli problemy elektryczne z grzałką sondy Lambda. Sama sonda wg tego kodu jest Ok.

        temat przeniosłem do Działu LPG.
        r7
        Last edited by rambo7; 25-04-2012, 12:32. Powód: Moderacja Tematu jako osobny wątek - post.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7
          Post niestety nie w temacie.
          Diagnostyka tego kodu to [1] w znaczeniu ang.: DTC: 1 - Front Primary Heated Oxygen Sensor circuit Low Voltage (Bank2, Sensor1) przedni podgrzewacz sondy tlenu zbyt niskie napięcie w obwodzie czujnika. Czyli problemy elektryczne z grzałką sondy Lambda. Sama sonda wg tego kodu jest Ok.
          Zgoda w całej rozciągłości od A do Z. Kiedy już ustalisz przyczyny część postów do przeniesienia z tego miejsca, część do usunięcia.
          Co do istoty problemu, piszesz o pojawianiu się CE po kilku kilometrach. Dodaleś też, że masz instalację lpg. W tym temacie nie mam doświadczeń. Wiem jednak, że sonda nie kocha gazu i ten sygnalizowany błąd może być oznaką jej pełnej sprawności a nie uszkodzenia. Nie wiem jaką masz instalację, ale czy istnieje możliwość sprawdzenia tego problemu na benzynie ? Rozumiem, że odpalasz silnik i jedziesz bez problemów. Po jakimś czasie zapala się CE i nie gaśnie do końca jazdy. Czy jeśli uruchomisz silnik zaraz po jego wyłączeniu, też trzeba czekać aż za jakiś czas się zapali czy wtedy zapala się wraz ze startem i nie gaśnie ?
          Wygląda to z opisu tak, jakby sygnalizacja błędu pojawiała się wraz z rozgrzaniem się układu wydechowego do optymalnej temperatury pracy katalizatora i jednocześnie pracą silnika na gazie. Trasa na benzynie pozwoli się zorientować, czy wina nie leży aby po stronie samej instalacji lpg.
          Pzdr.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Andy007
            Zrobiłem tak ponieważ pan mechanik powiedział żebym go odmulił zanim zaczniemy badać co jest przyczyną świecącej kontrolki.
            zmień mechanika i to jak najszybciej .... bo z radami takich idiotów prędzej zapędzisz się w poważne koszty napraw ( chociaż to akurat dobrze ... dla mechanika )

            jakiekolwiek odmulanie wykonuje się mając pewność, że wszystko jest w porządku z silnikiem i jego czujnikami.
            odczytany przez ciebie błąd wskazuje na grzałkę sondy lambda.
            info:
            Uszkodzenie w obwodzie podgrzewanego czujnika
            tlenu (HO2S).
            Podgrzewany czujnik tlenu ( sonda lambda) zmienia swoje parametry elektryczne zależnie od zawartości tlenu w spalinach i przesyła
            sygnał do ECM. Komputer (ECM) otrzymuje sygnał z tego czujnika i na tej podstawie koryguje czasy otwarcia wtryskiwaczy. Aby
            ustabilizować sygnały wyjściowe czujnika jest on wyposażony w wewnętrzną grzałkę .

            i nie chciałbym cię martwić ale z opisanych przez ciebie dolegliwości wynika, że oprócz sondy coś jeszcze dzieje się z silnikiem .....sonda nawet z uszkodzoną grzałką zaczyna dawać prawidłowe odczyty kiedy silnik się rozgrzeje ( a mianowicie kiedy gorące spaliny ogrzeją sondę grzałka przestaje być potrzebna a sonda zaczyna pracować prawidłowo ) a nawet gdyby sama sonda tez była zwalona to opisane problemy nie odpowiadają jej uszkodzeniu ....
            Civic VTi B18C4 182 HP

            Comment


            • #7
              Ok ogarnąłem parę rzeczy i tak.
              Wiatrak działa, z temp jest wszystko ok.
              czasami nie odpali za pierwszym razem ale to może być wina małej ilości paliwa, po wypłacie zaleje więcej wachy.
              Obroty już nie nurkują (czyściłem krokowca) i są ciągle w takiej pozycji, jest ona ok? ile to jest obrotów? Zdjęcie1213.jpg
              Niby wszystko już ok. zrobiłem reset kompa uczenie, daje czadu na trasie hamuje do świateł a on gaśnie... tak jak w sytuacji z pierwszego posta, po ostrej jeździe i zatrzymaniu gaśnie, tyle że tym razem odpalił od razu.
              Wiem, że mam do wymiany filtr powietrza.
              Co do CE to tak, instalacje LPG mam 1g, na benzynie w ogóle się nie zapala ! na gazie zapala sie po kilku km i nie gaśnie do końca, po zgaszeniu i odpaleniu od razu tak samo musi minąć kilka km żeby się zapaliła.
              Dodam jeszcze, że szarpie przy dodawaniu gazu z niskich obrotów i przy puszczaniu gazu, ale to może być f.powietrza.

              Comment

              Working...
              X