Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Taki widok po zdjęciu pokrywy zaworów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Taki widok po zdjęciu pokrywy zaworów

    Panowie jest brzydki temat do ogarnięcia- silnik renault 1.2 16v- wiem że nie to forum ale mam civica i uważam że to forum jest super- jako że uszczelka popuszczała ściągnąłem pokrywę i takie rzeczy- jak/czym to ogarnąć? Mam ściągniętą michę bo walczę z nadmiernym luzem osiowym wału i może by oczyścił silnik "czymś", może spłynęło by w dół...........
    Załączone pliki

  • #2
    Ja chyba nalałbym tam nafty, wziął jakąś szczotkę z włosia i to wszystko wyszorował, a potem potraktował sprężonym powietrzem...
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Dobrze myślę że syf powinien z naftą spłynąć otworami w bloku na dół? Miski nie ma to spłynie w [cenzura] I powietrzem potem wszystko potraktować. Można tą naftę nalać więcej odpowiednio by nasiąk ten syf? Nie ma tam jakiś otworów do zatkania?
      Last edited by rambo7; 14-02-2022, 13:58. Powód: Regulamin pkt 5.

      Comment


      • #4
        No wyszoruj se szczoteczką najpierw, potem kup tani olej na płukanke żeby zrobić ze dwie chociaż i będzie cacy. Nie kupuj drogich płukanek, najtansze od k2 wystarcza za kilka złotych. Chyba że sie nie boisz to możesz też naftą przepłukać. Zrobisz siuwaxa i będzie silniczek czyściutki i pachnący

        Comment


        • #5
          Bezpośrednio po nalaniu nafty na głowicę, powinna ona spłynąć grawitacyjnie otworami, które gdzieś tam są umieszczone Moim zdaniem nic nie powinno się zatkać. Generalnie nalałbym tam więcej nafty, spryskał wszystko i szczotką umył, potem sprężonym powietrzem i na koniec jeszcze raz spryskał wszystko naftą żeby swobodnie resztki spłynęły.. następnie jeszcze przed założeniem miski polałbym klawiaturę świeżym olejem żeby jeszcze spłynął i na koniec misa i świeży olej... Chodź powiem, że nigdy nie miałem okazji tego robić, ale jakbym robił to w ten sposób Może jeszcze ktoś coś doradzi..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Ja bym polewał to naftą i delikatnie pędzelkiem, tak żeby to stopniowo rozpuszczać. Co się da szmatką ścierać. Najważniejsze, żeby jakieś grubsze fragmenty nie dostały się do kanałów, bo mogą się zapchać.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #7
              Bawię się tym, ładnie schodzi tylko pytanie- można odkręcić klawiaturę?

              Comment


              • #8
                Pewnie, że można. Później trzeba będzie zaworki ustawić. Przy odkręcaniu i dokręcaniu obowiązuje taka sama zasada jak przy głowicy. Zaczynasz od środka i stopniowo luzujesz śruby. Dokręcając też stopniowo i na końcu z odpowiednim momentem.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • #9
                  Z tym luzowaniem śrub klawiatury czy głowicy to chyba jest odwrotność przykręcania? Zaczynamy od zewnątrz po skosie co raz bliżej środka a przykręcamy od środka do zewnątrz po skosie- tak?

                  Comment


                  • #10
                    W net jak wpiszesz hasło - kolejność dokręcania śrub głowicy - to wyskoczy pełno obrazków jak to się robi
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      No właśnie jest sporo tego tylko powyżej mi napisał Elwizardos że "Zaczynasz od środka i stopniowo luzujesz śruby" a to jest wychodzi źle.

                      Comment


                      • #12
                        Generalnie jak odkręcisz od środka na zewnątrz nic się nie stanie, ważne natomiast by robić to stopniowo równomiernie luzując kolejne śruby a nie jedna całkiem a reszta przykręcona. I tak samo z dokręcaniem - równomiernie od środka na zewnątrz ale ważne by było to stopniowo i równomiernie. Przed skręcaniem posmaruj podpory olejem.
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #13
                          Jestem po czyszczeniu z grubsza, już tak w oczy nie kole, tylko ukazało się takie miejsce zaznaczone na czerwono- odlew czy pęknięcie? w sumie jest podobnych kilka takich widoków no może mniejsze.IMG_20220215_174345.jpgIMG20220215165358.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Słabe te zdjęcia... mało tam widać, choć wygląda, że to odlew.
                            Opłacało Ci się ściągać głowicę by ja czyścić tylko? Teraz powinna być głowica zabielona i nowa uszczelka, o śrubach nie wspominam bo i tak każdy daje stare ale reszta raczej nieodzowna.
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #15
                              Głowica nie jest ściągnięta- silnik omatulony bo powietrzem dmuchałem. Miejsce podejrzane jest zaznaczone tylko na zdjęciu pierwszym, drugie dałem tylko tak do porównania z tematowym po czyszczeniu.

                              Comment

                              Working...
                              X