Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stach to się nie zrozumieliśmy. Niestety nie spełniłeś prośby, ale dziękuję. Chodziło mi o to, co wytłumaczył megipan. Takie zapisy jak pokazałeś ma każda marka jeśli posiada produkty lansowane swoim logo. Honda nie produkuje MTF ani żadnego z tych produktów, Honda je lansuje, zdajesz sobie sprawę, czy jesteś naiwny w dalszym ciągu że w środku nie ma produktu z petro fabryki Hondy? ani nie masz pojęcia co tak naprawdę jest w środku.
    Na tej kartce to pisze że zaleca stosowanie oryginalnych produktów. Nie żartuj że jakaś kartka jest wykładnikiem, jak tam będzie napisane "Honda zaleca tylko i wyłącznie oem produktów (...)" ale tak niestety nie pisze. Tam nie pisze że jedynym olejem jest: (X) i podany symbol, tak nie pisze.
    Chodzi mi o zapis taki, jaki jest w Instrukcji np Ferrrari, "jedyny zalecany".
    Zobacz tu:
    Pennzoil high-quality motor oil delivers a level of performance and engine protection trusted by major car manufacturers, racing teams and car enthusiasts.

    pisze Pennzoil Platinum® Euro z technologią PurePlus® to jedyny olej silnikowy zalecany przez Ferrari North America *
    (
    na dole zerknij jaki, nie jest to energy-conserving 0W-20. i nie dlatego nie może, że F ma rozklekotany silnik a H ma ciaśniej spasowany).

    Jest różnica w zapisie? ... czy nie ma?
    "Jedyny zalecany przez ferrari", a "zaleca stosowanie oryginalnych".
    No jak nie widzisz tu różnicy no to nie uzyskasz nadal ode mnie ani od Honda Polska
    zapewnienia że masz jedyny dopuszczony przez H olej, nie, niestety nie, ale walcz, szukaj dalej . ,

    Toyota Ford Mazda, Renault ma takie same kartki i olej biorą od Castrola reania od elfa i piszą to samo, tj zaleca stosowanie tego co jest ze źródła. a to nie jest "jedyny możliwy". I zmuszanie użytkownika do stosowania wyłącznie środków z logo Marki jest procederem. Musisz wiedzieć że takie postępowanie jest ścigane prawem i twoje ASO o tym wie. Jeśli wpłynie twoja skarga do UOKiK w tej sprawie to mają ciepło, a ty ciepło masz potem jako klient i to jest ta wątpliwej przyjemności "symbioza". Jak cię skroimy to damy Ci gwarancję, jak się nie dasz skroić to będziemy Cię straszyć że jej nie dostaniesz.
    Idź i powtórz to w UOKiK na piśmie ... podaj adres ASO ...zobaczysz co się stanie . (wcześniej poszukaj sobie innego ASO).
    Last edited by rambo7; 10-01-2020, 12:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Stach to się nie zrozumieliśmy.
      Nie zrozumieliśmy się, bo napisałeś o scanie "zalecany przez ASO" a nie "zalecany tylko i wyłącznie". I nie jest to kartka tylko ważna strona z książki gwarancyjnej
      Ale już sobie wyjaśniliśmy.

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        podaj jakiś przykład, zobaczymy jego kartę..
        C3 0W30 mój wybór https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...ntheticPDS.pdf
        C2 0W30https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...THETIC-PDS.pdf
        C3 5W30 https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...THETIC-PDS.pdf
        0W20 Ja bym tego nie wlał https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...-Synthetic.pdf
        C2 5W30 https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...THETIC-PDS.pdf
        Porównajcie gęstość przy 20 stopniach.
        Last edited by Nail; 10-01-2020, 15:56.

        Comment


        • Szkoda, że Eneos nie podaje HTHS, można by było wyciągnąć więcej wniosków... ale przy ACEA C3 można założyć, że wynosi on min. 3,5. Twój wybór oczywiście jest ok, olej nie zawiera dużo polepszacza indeksu lepkości, olej bazowy to grupa III.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            olej nie zawiera dużo polepszacza indeksu lepkości, olej bazowy to grupa III.
            To dobrze, czy źle?

            Comment


            • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
              To dobrze, czy źle?
              Dobrze, dobrze.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ja wiem co SAE i ACEA mi mówi o tym oleju i ja bym go nie wybrał nawet gdybym miał GPF.
                Tak z ciekawości porównałem dzisiaj Motul Eco-Clean 0w-30 C2 i Motul X-Clean+ 5W-30 C3
                I tak, lepkość w temperaturze 100 stopni 9,8 i 11,8, HTHS 2,9 i 3,5 ale już wskaźnik lepkości to 181 i 167.
                A wskaźnik lepkości mówi nam o tym jak bardzo zmienia się lepkość oleju podczas zmiany temperatury. Im wskaźnik lepkości jest wyższy tym ta zmiana jest mniejsza. Wysoki wskaźnik lepkości pokazuje nam, że olej dobrze spełnia swoje zadania w różnych temperaturach.
                Temperatura zapłonu porównywalna, TBN pomijam ponieważ w przypadku benzyny nie jest to aż tak ważne. Zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki porównywalna. Myślę że czym wskaźnik lepkości jest wyższy tym olej jest bardziej stabilny w całym zakresie temperatur. Patrząc na olej jako całość a nie pojedyncze składniki to ten Eco-Clean nie jest gorszy od tego X-Clean, a dodatkowo lepszy zimą. Różnica między tymi olejami jest tak mała że dla silnika raczej nie odczuwalna.
                Do tego liczą się jeszcze bazy które tam zastosowano ale tego nie wiemy.
                Nie zmienia to faktu że przy 300V to te oleje wyglądają słabo. Jak myślicie, jeżeli przeleje ten 300V do butelki z tego Eco-Clean to mechanik zauważy że to inny olej? Czytałem o specyficznym zapachu 300V i nie wiem na ile jest on intensywny. Wtedy miałbym wpisane Eco-Clean i spokój z gwarancją.

                Comment


                • Dlaczego nagle C3 lepiej zalac niz C2?

                  Comment


                  • Strasznie żałuję Waldku, że nie mam tego GPF-a. Gdybym miał, lał bym to co obecnie, tym samym pokazując m.in. Tobie, że się nic nie zapcha, mechanik weźmie kasę za przegląd, a nie będzie się doktoryzował nad moim autem, nie będzie brał starego oleju do ekspertyz, będę miał gwarancję, no i zdrowy silnik.

                    LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.
                    Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
                    High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.

                    Sam piszesz, że ten olej eko/sreko ma HtHS 2,9, a ten dobry 3,5. To różnica 17% !!!!

                    Na siłę chyba nie znajdziesz w tym temacie kompromisu. Albo ochrona silnika popiołami, albo wirtualne zapchanie kanalików filtra.
                    Tu Ci wyczyszczą jakby coś za 4 stówki: https://czyszczeniedpf.pl/ i będziesz śmigał kolejne setki tysięcy km.

                    Comment


                    • Bo różnią się hths i poziomem saps

                      Comment


                      • Waldek z tym indeksem to nie do końca tak jest... przeczytaj mój wpis 1524 w tym wątku, wszystko Ci się rozjaśni na temat olejów. Powtarzam jeszcze raz, chcecie mieć dobry olej, lejecie V300 lub Fuchsa tego co wskazałem wcześniej.. chcecie mieć mniej popiołów żeby mniej DPF zapychało, lejecie olej z mniejszą ilością popiołów ale na dobrej bazie olejowej z mniejsza ilością polepszacza indeksu lepkości. Oczywiście trzymamy się HTHS >= 3,5.
                        Last edited by Grzechu; 11-01-2020, 08:47.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                          Strasznie żałuję Waldku, że nie mam tego GPF-a. Gdybym miał, lał bym to co obecnie, tym samym pokazując m.in. Tobie, że się nic nie zapcha, mechanik weźmie kasę za przegląd, a nie będzie się doktoryzował nad moim autem, nie będzie brał starego oleju do ekspertyz, będę miał gwarancję, no i zdrowy silnik.
                          Źle zrozumiałeś to co napisałem, chce zalać V300 ale poprostu próbuje zrozumieć pewne rzeczy a koledzy mają tutaj dużą wiedzę więc jak napisze głupoty to mnie poprawią. Jest różnica coś przeczytać a coś zrozumieć. Parę rzeczy muszę jeszcze sobie poukładać. O wymianie, mechaniku i gwarancji pisałem już kilka razy, nie będę się powtarzać. Czy na pewno się GPF nie zapcha to się okaże, tak naprawdę to tego nikt nie wie na 100%, zbyt świeża sprawa, okaże się za jakiś czas kto miał rację.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Jeszcze dopiszę swoje, tak zgadza się, lepkość oleju jest najważniejsza w ochronie elementów trących, tylko, że lepkość oleju bazowego z którego jest zblendowany dany gotowy olej silnikowy… a tutaj niestety robi się bardziej zwiło.. najlepiej celować w oleje o małej rozpiętości SAE a więc 10W30, 15W40, 10W40, bo tych przypadkach olej bazowy jest mało modyfikowany przez polimerowy polepszacz indeksu lepkości (wskaźnik wynosi 140-150), który jest wypierany przy dużych prędkościach ścinania.. a więc tłoki, rozrząd,i łańcuch rozrządu.. i wtedy chroni już tylko olej bazowy + dodatki antyzużyciowe, takie jak cynk lub fosfor, molibden lub inne o których pojęcia nie mamy…
                          Czy dobrze zrozumiałem lepkość oleju bazowego to wskaźnik lepkości?

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          gorzej jest już z lepkościami 5W30, 5W40, 0W30, 0W40, czyli olejami wielosezonowymi gdzie olej bazowy, użyty do produkcji, może już być mniej lub bardziej lepki.
                          Piszesz że oleje wielosezonowe są gorsze, ale konsultant Motula powiedział że X-max 0W-40 jest lepszy od X-Cess 5w-40 oraz (co mnie najbardziej zastanawia) że 300V Trophy 0W-40 jest lepszy od 300V Power 5w-40!? Wiem że to są oleje wielosezonowe ale 300V 5w-40 powinien być lepszy od 300V 0w-40. No i teraz się zastanawiam który wybrać.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Tak więc, ważne jest jeszcze dobrze wybrać olej, umieć czytać KCH
                          Możesz wytłumaczyć dokładnie co to jest KCH i gdzie on jest ukryty w opisie oleju.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          wtedy mamy ewenement… 5W40 będzie chronił gorzej lub tak samo jak 0W20, ale mowa o ochronie elementów silnika gdzie występuje bardzo duża szybkość ścinania, a wiec łańcuch rozrządu, rozrząd, pierścienie i tłoki…
                          Coś w tym jest, tu znowu przytoczę rozmowę z K. Motula który powiedział że niektóre oleje nisko popiołowe są dużo lepsze od niektórych wysoko popiołowych.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Oleje na bazie PAO mają dużo mniej modyfikatora lepkości niż oleje klasy II i III.. mając dwa oleje o tej samej wartości SAE klasy III i IV, ten drugi będzie bardziej stabilny przy ogromnych prędkościach ścinania...
                          Tylko że w opisie oleju nie ma jaka jest tam zastosowana baza olejowa albo źle to czytam?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            Czy dobrze zrozumiałem lepkość oleju bazowego to wskaźnik lepkości?
                            Nie, nie, wskaźnik lepkości opisuje zmianę lepkości oleju w różnych temperaturach.. jeśli lepkość zmienia się niedużo w danym przedziale temperatur to wskaźnik będzie wysoki, jeśli zmiana jest duża to wskaźnik będzie niski zobacz na przykład:
                            vindex.jpg

                            Lepkość to wiadomo co to jest, w necie możesz przeczytać formułkę, ale można to w skrócie opisać tak- im ciecz ma mniejszą lepkość to szybciej płynie i łatwiej ją "przebić" za pomocą działającej na nią siły.. im większą lepkość, tym ciecz wolniej płynie i pod wpływem działania siły, ciężej "jest ją przebić", można powiedzieć, im olej jest bardziej lepki to wówczas lepiej chroni części trące...

                            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            Piszesz że oleje wielosezonowe są gorsze
                            Tutaj posłużę się przykładem - bierzemy olej bazowy o SAE 5 - zimowy - dobry na niskie temperatury, nie na wysokie, ale chcemy, żeby był to olej wielosezonowy 5W40, wówczas bierzmy modyfikator lepkości, mieszamy z olejem SAE5 i otrzymujemy olej gotowy o SAE5W40, niby fajnie, ale teraz jak odniesiesz się do wątku w którym pisałem o prędkościach ścinania, to tam gdzie są one bardzo wysokie, modyfikator lepkości jest wypierany i zostaje olej bazowy, a więc ten nasz SAE5... ten który jest dobry ale na niskie temperatury... temu jeśli mamy olej 10W40 (mniejszy zakres SAE), będzie on lepszy od 5W40 w wysokich temperaturach pracy, gdyż lepkość oleju bazowego była już na wstępie większa, od lepkości oleju bazowego 5W40 i nie trzeba było używać, przy mieszaniu, tak dużo modyfikatora lepkości żeby uzyskać SAE W40.

                            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            konsultant Motula powiedział że X-max 0W-40 jest lepszy od X-Cess 5w-40 oraz (co mnie najbardziej zastanawia) że 300V Trophy 0W-40 jest lepszy od 300V Power 5w-40!?
                            Konsultantowi aż tak mocno nie ufaj, on prowadzi marketing... przyjrzę się tym olejom co wymieniłeś i dam ci znać w tym wątku, na tą chwilę mogę Ci powiedzieć, że X-Cess 5W40 odpuść..

                            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            Możesz wytłumaczyć dokładnie co to jest KCH i gdzie on jest ukryty w opisie oleju.
                            KCH to karta charakterystyki, czyli lepkość w 40 i 100st., HTHS itd..

                            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            Coś w tym jest, tu znowu przytoczę rozmowę z K. Motula który powiedział że niektóre oleje nisko popiołowe są dużo lepsze od niektórych wysoko popiołowych.
                            To jest trudny temat.. robiąc oleje nisko popiołowe trzeba zmniejszyć dodatki fosforu i siarki i innych pierwiastków, być może jest to kompensowane przez lepszą bazę olejową, albo w jakiś inny sposób.. jeszcze tego nie rozgryzłem..

                            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            Tylko że w opisie oleju nie ma jaka jest tam zastosowana baza olejowa albo źle to czytam?
                            Fakt, raczej nie ma, w dobrych olejach tym się chwalą zobacz opis Motula V300 5W30, ale zazwyczaj dobrą bazę można poznać po temperaturze płynięcia - pour point- oleje zrobione z oleju bazowego grupy III mają ją na poziomie 40-45st.C poniżej zera, oleje grupy IV PAO mają temp. płynięcia poniżej 55-60st.C.. zleży od ilości tej bazy. Zerknij w kartę Motula V300, Fuchsa tytan race pro 5w30, LM Longtime 0w30 zwróć uwagę na te temperatury.. a to są oleje na PAO... No i można poznać po cenie, oleje z bazy olejowej mineralnej grupy III kosztują 30-40zł /litr, oleje na PAO 50-70zł/l
                            Last edited by Grzechu; 11-01-2020, 22:33.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Lepkość to wiadomo co to jest, w necie możesz przeczytać formułkę, ale można to w skrócie opisać tak- im ciecz ma mniejszą lepkość to szybciej płynie i łatwiej ją "przebić" za pomocą działającej na nią siły.. im większą lepkość, tym ciecz wolniej płynie i pod wpływem działania siły, ciężej "jest ją przebić", można powiedzieć, im olej jest bardziej lepki to wówczas lepiej chroni części trące...
                              Grzegorz ja wiem co to jest lepkość ale nie wiem co Ty rozumiesz przez lepkość oleju bazowego. Który parametr o tym mówi, przy jakiej temperaturze, gdy mam dane 300V to dokładnie który parametr to określa? Dlatego nie wiem o co Ci chodzi.

                              Comment


                              • [QUOTE=Grzechu;446031] na tą chwilę mogę Ci powiedzieć, że X-Cess 5W40 odpuść..[/QUOTE
                                Grzechu - dlaczego? śmiem skromnie zapytać ...

                                Comment

                                Working...
                                X