Witam
Próbuję wykonać w HDS nauczanie w trybie statycznym (i-SHIFT). Niestety nauczanie w ostatniej fazie punktu styku 3 sprzęgła kończy się zawsze zatrzymaniem z powodu znalezienia kodów DTC.
Wcześniej robiłem też odpowietrzanie układu sprzęgła. Przebiegło od początku do końca (ok. 7 minut maksymalnie) bez zgłoszenia błędów. Jednakże podczas tego odpowietrzania siłownik często mocno hałasuje. Nie chodzi tu o odgłosy bulgotania, czy przepompowywania, ale słychać było momentami wyraźne skrzypienie, a nawet bym powiedział tarcie metalu.
Na liście danych ogólny współczynnik tarcia sprzęgła jest powyżej limitu (700) i aktualnie wynosi 849.
Na tej samej liście danych parametr "Warunek nauczania punktu 3 styku sprzęgła" ma jednak status "Nauczony".
Czy to oznacza koniec sprzęgła?
Pozdrawiam
Mariusz
Próbuję wykonać w HDS nauczanie w trybie statycznym (i-SHIFT). Niestety nauczanie w ostatniej fazie punktu styku 3 sprzęgła kończy się zawsze zatrzymaniem z powodu znalezienia kodów DTC.
Wcześniej robiłem też odpowietrzanie układu sprzęgła. Przebiegło od początku do końca (ok. 7 minut maksymalnie) bez zgłoszenia błędów. Jednakże podczas tego odpowietrzania siłownik często mocno hałasuje. Nie chodzi tu o odgłosy bulgotania, czy przepompowywania, ale słychać było momentami wyraźne skrzypienie, a nawet bym powiedział tarcie metalu.
Na liście danych ogólny współczynnik tarcia sprzęgła jest powyżej limitu (700) i aktualnie wynosi 849.
Na tej samej liście danych parametr "Warunek nauczania punktu 3 styku sprzęgła" ma jednak status "Nauczony".
Czy to oznacza koniec sprzęgła?
Pozdrawiam
Mariusz