Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja nie załącza się ponownie

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja nie załącza się ponownie

    Cześć,

    Od wczoraj mam problem z klimatyzacją. Sprawa wygląda następująco. Uruchamiam zimny silnik, włączam klimę, zaczyna działać wentylator klimy w komorze silnika, słychać cyknięcie sprzęgła od sprężarki klimy, z kratek leci zimne powietrze. Wiatrak działa 10 sekund, wyłącza się, a wraz z nim zostaje rozłączone sprzęgło od klimy (obserwując je, widać jak jest rozłączane i przestaje się kręcić), z kratek przestaje wiać zimne powietrze (na panelu wyświetlacza cały czas jest A/C ON). Naciskam więc na przycisk AC i pojawia się AC OFF. Naciskam ponownie przycisk AC i pojawia się AC ON, ale wentylator nie startuje w komorze silnika oraz sprzęgło się nie włącza. Wyłączam więc silnik. Odpalam i sytuacja się powtarza, włączam klimę, działa dopóki wentylator kręci. Ponowne uruchomienie klimy nic nie daje.

    Gdy odpalę silnik i poczekam np. 10 min i włączę klimę, działa dopóki jest włączony wentylator klimy (znowu jakieś 10 sekund). Mogę od odpalenia przejchać 30 min. załączę ją pierwszy raz po odpaleniu silnika i będzie działać przez chwilę .

    Czy silnik nagrzany czy nie objawy te same.

    Kupiłem nowy przekaźnik A727 46520422 i założyłem zamiast Omron G8HL-H71. Nic to nie dało.
    Szczelina na kole sprzęgła załączającym sprężarkę ma 1mm (z trudem włożyłem szczelinomierz). Nie wiem czy to jest przyczyną problemu ponieważ za każdym razem przy pierwszym włączaniu klimy po uruchomieniu silnika widać, że elektromagnes złącza koło napędu sprężarki i leci zimne powietrze.

    Pełny serwis klimy był robiony w połowie kwietnia i działała bez zarzutu aż do wczoraj.

    Zapoznałem się z działem klimatyzacji, ale takiego przypadku nie widziałem.

    Ktoś ma jakieś sugestie?

  • #2
    czy serwis (pełen serwis A/C) obejmował sprawdzenie szczelności wraz z załadowaniem tzw. kontrastu do czynnika w układzie?
    Z powyższego wynika że masz nieszczelność, przedstawiłeś typową sytuację w przypadku gdy brakuje czynnika w układzie. On jest, ale niewystarczająca ilość do wytworzenia ciśnienia. Dokładnie tak się zachowuje układ gdy czynnika jest na granicy wystartowania układu. Startuje ... i po chwili czujniki wyłapują że warunki ciśnienia nie są prawidłowe. Ponowne startowanie układu po zgaszeniu i odpaleniu auta (nie ważne czy ciepły czy zimny) "resetuje pamięć" ...ale po chwili układ samodiagnostyki wie że próbujesz go zmusić do pracy, ona jednak wie że ciśnienie jest niewystarczające.
    Serwis robiłeś w kwietniu, niektórzy robili 3 tygodnie temu i mają podobnie . Tak że nieszczelność masz, to pewne, niewielką ale masz.
    Serwis musisz zrobić ponownie, ale tym razem koniecznie z załadowaniem "kontrastu" do układu wraz z czynnikiem celem ustalenia nieszczelności, bo jasnowidzów nie ma i nie wiadomo skąd może uciekać.
    Tak to powinno być widać, przykładowa nieszczelność, https://www.youtube.com/watch?v=t421jLTFNQc - miałeś to robione podczas "pełnego serwisu"??
    1,45 min filmiku zobacz jak ładnie facet odnalazł wyciek: https://www.youtube.com/watch?v=Gd0KwE11S1g

    Jak nie, to nie było to pełny serwis, a standardowy.

    Pełny serwis obejmuje kontrolę szczelności. Ja w swoich autach w każdym mam kontrast, w każdej chwili mogę pojechać do kogokolwiek kto ma lamę UV a nawet sam (ale jej nie mam) bo sprawdzenie lampą UV jest darmo - i wiem czy mam jakieś wycieki czy nie. Od tego zaczyna się ustalanie co robić.
    Przyczyn nieszczelności jest dużo, jedna z nich to np wypiaskowany skraplacz (chłodnica A/C) Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.

    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Koniecznie sprawdź ciśnienie w czynnika w układzie.
      Opisane objawy mogą być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem.

      Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Bervoc Zobacz posta
        czy serwis (pełen serwis A/C) obejmował sprawdzenie szczelności wraz z załadowaniem tzw. kontrastu do czynnika w układzie?
        W teorii jest tak:
        - opróżnienie układu klimatyzacji ze starego czynnika chłodzącego,
        - uzupełnienie różnicy układu nowym czynnikiem chłodzącym
        - uzupełnienie oleju i barwnika,
        - sprawdzenie wydajności i szczelności układu,
        - sprawdzenie stanu kompresora.

        Dzwonił mechanik, twierdzi, że jest to czujnik ciśnienia w klimatyzacji, ale nie jest do końca pewny. Twierdzi również, że nie ma zamienników i może mieć oryginał za 320zł.

        Są używki na aledrogo w dobrej cenie, myślicie, że warto?




        Znalazłem też zamiennik noname:



        Czujnik można wymienić bez konieczności spuszczania czynnika z układu? Czy jest jakiś zaworek przed czujnikiem, dzięki któremu nie ma problemu z wymianą czujnika?
        Last edited by Bervoc; 26-07-2018, 15:13.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Bervoc Zobacz posta
          Czujnik można wymienić bez konieczności spuszczania czynnika z układu? Czy jest jakiś zaworek przed czujnikiem
          nie ma takiej opcji, czujnik mierzy ciśnienie, jest wkręcony w układ i ma uszczelkę i membrankę a z drugiej strony wtyczkę. Wymiana czujnika wiąże się z odzyskaniem czynnika i jego ponownym załadowaniem. Widzisz to przecież na foto w aukcjach.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            W HDS na satrym czujniku pokazuje ciśnienie -0.24MPa. Po wymianie na nowy tak samo. Jest błąd P0532 Niskie napięcie obwodu czujnika ciśnienia klimatyzacji. Po odłączeniu wtyczki od czujnika pojawia się ciśnienie w HDS 3.45MPa.

            Układ szczelny, czynnik dobity, ciśnienia na manometrach w porządku.


            Wychodzi na to że jest przerwa na wiązce.



            EDIT:
            Teraz doczytałem, że trzeba wyzerować ECM po wymianie czujnika, tak jak serwisówka podaje...
            18. Wyłączyć zapłon.
            19. Wymienić czujnik ciśnienia A/C.
            20. Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator.
            21. Włączyć zapłon (II).
            22. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
            23. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
            24. Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.
            25. Włączyć dmuchawę.
            26. Włączyć klimatyzację.
            Last edited by Bervoc; 01-08-2018, 20:56.

            Comment


            • #7
              Przyczyna to przerwany obwód zasilania czujnika ciśnienia klimatyzacji. Nowy przewód rozwiązał problem.

              Comment

              Working...
              X